beantwoord

tele2 menu op tv groter

• 7 maart 2016
  • 20 reacties
  • 442 x bekeken

Hallo,

ik heb sinds vandaag ook tv via tele 2.
Ik heb een normale tv die ook nog eens ver van de bank ( waar ik op zit als ik tv kijk ) staat. Ik heb hele goede ogen, maar het tv menu van tele 2 kan ik dus echt niet lezen. Kan dit groter gemaakt worden ergens in de instellingen?

Een grotere tv kopen is ook een optie, dichter bij zetten ook maar dat vind ik iets te drastisch.

Bij ziggo, waar ik hiervoor mijn tv zenders van had, kon ik alles prima lezen.
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 7 maart 2016, 14:41

Hoi Katjabreda,
Bedankt voor je vraag.
Ik zou je het graag willen bieden, maar helaas kunnen de menu's niet worden aangepast in grootte.
Er is niet een instelling om alles groter te maken voor de tv.
Ik had graag willen zeggen dat dit wel kon, maar helaas moet ik concluderen dat dit niet mogelijk is.
Een grotere televisie is een optie, dat snap ik 🙂 Wel leuk ook, een groot scherm. Alles in HD kijken is ook wel iets mooier op een groot scherm moet ik zeggen.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi Katjabreda,
Bedankt voor je vraag.
Ik zou je het graag willen bieden, maar helaas kunnen de menu's niet worden aangepast in grootte.
Er is niet een instelling om alles groter te maken voor de tv.
Ik had graag willen zeggen dat dit wel kon, maar helaas moet ik concluderen dat dit niet mogelijk is.
Een grotere televisie is een optie, dat snap ik 🙂 Wel leuk ook, een groot scherm. Alles in HD kijken is ook wel iets mooier op een groot scherm moet ik zeggen.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Groet,
Ben
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat het niet aangepast kan worden
Hoe bedienen jullie je slechtziende klanten met dit menu? Dit zou voor mij een reden zijn om op te zeggen. Ik moet nu nl opstaan om het menu te kunnen lezen. en ik zie echt heel goed.

Gaan jullie iets met deze feedback doen?
Reputatie 4
Badge +1
Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat het niet aangepast kan worden
Hoe bedienen jullie je slechtziende klanten met dit menu? Dit zou voor mij een reden zijn om op te zeggen. Ik moet nu nl opstaan om het menu te kunnen lezen. en ik zie echt heel goed.

Gaan jullie iets met deze feedback doen?

Hoe vaak heb je het menu nodig? Als dat niet vaak is zou er geen groot probleem hoeven zijn..
Soms kun je via je tv ook een andere beeldinstelling kiezen waardoor er wellicht aan de randen even wat weg kan vallen( qua beeld) maar dan heb je kan dat er wel wat ingezoomd kan worden op je menu( decoder)
Daarna weer naar de juiste beeldinstelling gaan..
Reputatie 6
Badge +5
adsl klant geeft weer een goede tip! Dank je wel :)
Kan je checken of dit bij jou werkt katjabreda?

En ik begrijp goed dat je het vervelend vindt hoor.
Dit is ongemakkelijk en hier zou een oplossing voor moeten komen.
Als het niet softwarematig kan (via de instellingen), dan is de enige optie hardwarematig (instellingen televisie of nieuwe grote tv).

Ik hoor het graag of je een oplossing hebt gevonden.
Mocht er nog iets anders zijn, horen we het ook graag van je.
Groet,
Ben
ik bedoel dus de tv gids . Deze gebruik ik altijd als ik tv kijk.
Deze is dus ook heel klein.

Menu gebruik ik niet erg vaak, daar heb je gelijk in.
Reputatie 4
Badge +1
ik bedoel dus de tv gids . Deze gebruik ik altijd als ik tv kijk.
Deze is dus ook heel klein.

Menu gebruik ik niet erg vaak, daar heb je gelijk in.

Maar je hebt verschillende EPG,s Grafische maar bijv ook de zender EPG. Weet niet hoe dat bij Tele2 werkt..je kan dus ook per zender kijken wellicht dat je het dan wel wat duidelijker kunt zien?
Dus niet de complete EPG bekijken maar per zender gaat dan niet?

Ik heb zelf( uiteraard niet via Tele2) dat ik bij mijn favorieten naast de zenders ook meteen zie wat er op is, hoe lang het programma nog duurt, en wat daarna komt met alle info. Heb nog verschillende grafische EPG,s en uiteraard een zender EPG waarbij ik ook weer verschillende mogelijkheden heb om die weer te geven.

Probeer eens of je de zender EPG op kan roepen. Heb je kans dat de info voor jouw dan wel leesbaar is.
Reputatie 4
Badge +1
Zou bijv zo kunnen werken op Ned1(bijv) gaan staan en dan info drukken? Dan zie je wat op deze zender komt en je kan ver veruit kijken qua programmering. Dan kan je ook weer de details bekijken mbt de programmering door op een programma te scrollen en dan weer op info te drukken
Zender EPG mogelijk via Tele2?
ja dat kan maar is niet heel handig. En daar is dus de tv gids ( EPG ) voor uitgevonden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klacht.
Nogmaals, mijn ogen zijn goed, ik kan gewoon tv kijken, ondertiteling lezen, maar de epg is superklein.
Reputatie 4
Badge +1
Zeker heb je gelijk in. Al is een zender ook een EPG maar dan voor een specifieke zender.
Jij wilt de grafische of de Multi EPG gebruiken dat snap ik goed.
Helaas zoals een Tele2 medewerker ook al aangaf is het lettertype niet te veranderen. Dan zal je naar een groter scherm moeten gaan.
Of je moet je op de desbetreffende tijdsvakken van de multi EPG richten alvorens je daarop gaat staan en dan op info drukken ..neem aan dat er dan een groter scherm komt zodat je kan kijken wat in het specifieke tijdsvak staat?
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een 50 inch tv, zit 2.5 meter van de tv af en kan het prima lezen. Niks aan doen anders kun je weer minder info op een pagina kwijt en moet je gaan scrollen.
Badge +5
ja dat kan maar is niet heel handig. En daar is dus de tv gids ( EPG ) voor uitgevonden.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze klacht.
Nogmaals, mijn ogen zijn goed, ik kan gewoon tv kijken, ondertiteling lezen, maar de epg is superklein.

Het lettertype van Tele2 decoders is zeker erg klein, was voor ons ook altijd een ergernis, dit is bij andere providers gewoon beter verzorgd. Zelf heb ik nu KPN en het is ook veel beter te lezen op hun decoders op alle maten TV's.

Is al veel vaker over geklaagd door de jaren, dus je bent niet de enigste 😉
Reputatie 6
Badge +5
Ik begrijp dat het soms vervelend kan zijn om alles goed te lezen op kleine televisies.
We willen natuurlijk graag onze klanten een service bieden die goed werkt, en waarbij alles goed te lezen en te begrijpen is.
Op dit moment kan ik echter niet zien of dit nog wordt opgepakt.
Als hier meer informatie over bekend is, zullen we dit uiteraard kenbaar maken op de website en aan onze klanten.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 4
Badge +1
Zoom in functie erbij...en scrollen maar.
Enfin dat aanpassen zal niet zomaar mogelijk zijn anders dan een box waarbij je bijv open source software in kan zetten.
Tele2 is in deze ook afhankelijk van de fabrikant.
Badge +5
Misschien eens een andere techniek met andere geavanceerdere decoders, maar ja kost een hoop centjes natuurlijk.
Voor het netwerk veranderen wat er achter ligt zeker.
kleine televisie??

Ik heb gewoon een normale tv .... niets kleins aan.
Dat ik niet meedoe met de hype die nu ontstaan is dat men groot groter grootst moet en daarmee een bioscoop scherm in huis haalt, betekent nog niet dat ik meteen een grotere tv moet gaan kopen omdat de provider het lettertype niet instelbaar kan maken.

Ik ben over alles van tele 2 tevreden, behalve dus de epg.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi katjabreda,
Ik vind het jammer dat ik niet meer voor je kan betekenen...
Helaas is het niet mogelijk om de tekst groter te maken.
Ik had dat graag als optie willen bieden, maar helaas zal het voorlopig niet worden toegepast.

Ik ben blij om te horen dat je tevreden bent over onze dienstverlening.
Als je nog andere vragen hebt over iets van Tele2, mag je altijd vragen hoe het zit.
Bedankt voor je berichten.
We houden contact.
Groet,
Ben
Hee Ben, is er al nieuws op dit vlak?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi katjabreda,
Ik heb helaas niet echt veel nieuws op dit moment.
Maar je klacht is gehoord en we zijn er zeker mee bezig.
Op dit moment kan ik er helaas niet meer over zeggen.
Als we meer informatie hebben, zullen we dit zeker met je delen via onze website.
Vriendelijke groet,
Ben
Hoi Ben, is er inmiddels al nieuws?
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb helaas nog geen nieuws voor je.
Vooralsnog kan ik niet zien wanneer er een verandering komt..
Echter zijn we er wel mee bezig. Wanneer er nieuws is, komt er zeker nieuws over.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben