beantwoord

Tele2 Geen beeld Interactieve TV-ontvanger?

• 19 oktober 2015
  • 5 reacties
  • 691 x bekeken

Hallo lezer,

Sinds kort heb ik een Internet + TV abonnement bij Tele2. Ik heb alles aangesloten zoals in de handleidingen werd aangegeven. Met mijn technische achtergrond is dat ook niet zo heel moeilijk. Mijn modem werkt zelf als een zonnetje. Maar mijn Interactieve TV-ontvanger blijft problemen hebben. Er komt geen beeld op mijn tv en het ook op meerdere apparaten geprobeerd te hebben. Het blauwe lampje blijft continue branden, en er is verder geen reactie op de aan/uit knop van de afstandsbediening. Eerder had ik al een topic gemaakt over een piepend geluid.

In het kort:
Mijn modem en internet werkt naar behoren. Mijn Interactieve TV-ontvanger (of de adapter) maakt een hoog piepend geluid, er is geen beeld, en het reageert niet op de aan/uit knop.

Ik heb geprobeerd:
Van het stroom af te halen (resetten), ook het modem meerdere malen. Ik heb meerdere schermen aangesloten op de Interactieve TV-ontvanger, waarbij er geen beeld te zien is. Aan en uit zetten lijkt niet te werken.

Dus wat nu?
icon

Beste antwoord door d.aalbersberg 27 oktober 2015, 11:47

Ik heb inderdaad gebeld. Het bleek de adapter te zijn die stuk was, vandaar ook het hoog piepende geluid. Wanneer de monteur kwam en de adapter verving, was alles plots helemaal opgelost. Bel Tele2, volg de stappen die ze aangeven, dan sturen ze een monteur. De monteur kan met een kwartier klaar zijn en weer op weg naar de volgende.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +5
In je vorige/andere topic (klik) gaf Jeroen het volgende antwoord.

Dan zou het nog wel de adapter kunnen zijn. 😃
Die piept dan misschien alleen zodra ie stroom geeft aan de decoder.
Maar goed, je kunt de klantenservice bellen voor een andere decoder.
Er worden dan vast wel een andere decoder + adapter opgestuurd. :)
020 754 4444 (of 1200 vanaf mobiel van Tele2)
Ik heb inderdaad gebeld. Het bleek de adapter te zijn die stuk was, vandaar ook het hoog piepende geluid. Wanneer de monteur kwam en de adapter verving, was alles plots helemaal opgelost. Bel Tele2, volg de stappen die ze aangeven, dan sturen ze een monteur. De monteur kan met een kwartier klaar zijn en weer op weg naar de volgende.
Reputatie 7
Badge +5
Thanx voor de terugkoppeling.
Waarom er een monteur voor op pad gestuurd moest worden is dan weer een raadsel.
Thanx voor de terugkoppeling.
Waarom er een monteur voor op pad gestuurd moest worden is dan weer een raadsel.
Het simpele antwoord daarop is dat ik alle stappen volgde, die de telefoniste mij gaf. Het probleem leek zichzelf niet op te lossen en haar lijstje was helemaal afgewerkt. Wanneer een telefonist(e) niet het probleem op kan lossen, sturen ze een monteur om er naar te kijken. De monteur hoorde mij verhaal aan en dacht direct te weten wat de oplossing was, en dat bleek ook zo te zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Zo scheelt het alvast weer een extra decoder voor Tele2. :8
Tenminste, als ze het opgestuurd hadden dan waren het
waarschijnlijk gelijk een andere decoder en adapter geweest. :D

Maar goed, mooi dat het probleem is opgelost. 🙂