vraag

Storing met live pauzeren - menu (tijd en programma tekst) blijft zichtbaar bij afspelen

• 26 juni 2017
  • 89 reacties
  • 5369 x bekeken

Na dat de tv op pauze heeft gestaan, en je zet hem weer op afspelen dan blijft de tijd en de programma tekst op het beeld scherm staan, ik krijg het niet weg ( behalve als ik weer naar een andere zender ga en weer terug naar de zender die op pauze stond , maar dan mis ik dus het programma wat ik op pauze had staan en zie ik wat er op dat moment uitgezonden wordt ) ..... iemand dit probleem ook en misschien de oplossing ?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

89 reacties

Reputatie 2
Hé Do-Do, dit is een probleem waar ik persoonlijk niet eerder van heb gehoord. Komt op het moment dat je de uitzending op pauze zet sowieso de tijd en de programma tekst in beeld te staan? Kan je ook de uitzending op pauze te zetten zonder dat dit gebeurd?

Hiernaast vraag ik mij af of je de tijd en de tekst weg kan krijgen door de terug-knop op de afstandsbediening in te drukken.

Laat het graag even weten.
Heb precies hetzelfde probleem. Het gebeurt, wanneer je een gepauzeerd programma aan het kijken bent en ondertussen eigenlijk het programma wat daarna begint start. Je krijgt dan een donker scherm met op de achtergrond het programma dat je gepauzeerd had en groot in beeld de titel van het programma wat dan volgens de tv gids begint. Je krijgt de tekst niet weg, dan door naar een andere zender te zappen. Alleen ben je dan je gepauzeerd programma ook kwijt.
O en de tekst verdijnt niet door de terug knop in te drukken.
O en de tekst verdijnt niet door de terug knop in te drukken.

Wij hebben dit probleem ook sinds een week of wat.
Je pauzeert een tijdje en gaat weer kijken. Na een poosje verschijnt de tekst van het volgende programma in beeld en dat kun je niet wegklikken door de terugknop in te drukken.

Wat soms helpt: eerst op de tv-gids klikken en dan met pijltje naar links (1 of 2 x) (terug dus naar het programma waar je naar kijkt) en dan op enter (1 of 2x).
Het is heel vervelend en storend omdat we vaak van de pauzeknop gebruik maken
Hé Do-Do, dit is een probleem waar ik persoonlijk niet eerder van heb gehoord. Komt op het moment dat je de uitzending op pauze zet sowieso de tijd en de programma tekst in beeld te staan? Kan je ook de uitzending op pauze te zetten zonder dat dit gebeurd?

Hiernaast vraag ik mij af of je de tijd en de tekst weg kan krijgen door de terug-knop op de afstandsbediening in te drukken.

Laat het graag even weten.

Wij hebben dit probleem ook sinds een week of wat.
Je pauzeert een tijdje en gaat weer kijken. Na een poosje verschijnt de tekst van het volgende programma in beeld en dat kun je niet wegklikken door de terugknop in te drukken.

Wat soms helpt: eerst op de tv-gids klikken en dan met pijltje naar links (1 of 2 x) (terug dus naar het programma waar je naar kijkt) en dan op enter (1 of 2x).
Het is heel vervelend en storend omdat we vaak van de pauzeknop gebruik maken
Reputatie 2
Hé Nielidy en warbird!

Het ziet er naar uit alsof jullie niet de enige zijn die dit probleem gemeld hebben. Een collega heeft vanochtend meerdere voorbeelden naar onze technische dienst doorgezet om meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak. We zouden van jullie beiden graag willen vragen om een paar gegevens met ons te delen zodat we jullie aansluiting ook als voorbeeld kunnen doorsturen. Als je zou willen meewerken is het handig de volgende gegevens naar mij op te sturen:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Hé Nielidy en warbird!

Het ziet er naar uit alsof jullie niet de enige zijn die dit probleem gemeld hebben. Een collega heeft vanochtend meerdere voorbeelden naar onze technische dienst doorgezet om meer duidelijkheid te krijgen over de oorzaak. We zouden van jullie beiden graag willen vragen om een paar gegevens met ons te delen zodat we jullie aansluiting ook als voorbeeld kunnen doorsturen. Als je zou willen meewerken is het handig de volgende gegevens naar mij op te sturen:
*Gegevens verwijderd door moderator*
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ruben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Wij hebben dit probleem sinds kort ook. Heb je een PB gestuurd, Ruben.

PS: Misschien even de reactie van Nielidy hierboven modereren, want er staan nogal wat privegegevens in 🙂
Reputatie 2
@Nielidy & Fintan

Bedankt voor jullie reacties! Jullie klantnummers worden toegevoegd aan de lijst met voorbeelden zodat er een oplossing gevonden kan worden. Er bestaat een workaround voor het probleem, zo ver als ik het weet. Op het moment dat het probleem zich voordoet kan je via het menu naar de TV gids gaan en dan hetzelfde kanaal waar eerder op gepauzeerd was selecteren. Daarna zou het mogelijk moeten zijn om terug te spoelen om het gemiste stuk te kijken.

Collega's van onze technische dienst vragen ook om enkele voorbeelden van het moment dat het probleem zich voordoet. Mochten jullie de onderstaande gegevens voor 2 tot 3 voorbeelden mee kunnen sturen, dan zou dat perfect zijn.

Voorbeeld 1/2/3
-Datum
-Tijdstip
-Zender
-Programma
-Wat gebeurd er precies, werkt de workaround?

Als je dit zou kunnen sturen via dit topic dan heb ik de mogelijkheid voor jullie specifiek de voorbeelden door te sturen naar de technische dienst. Daarmee zou je dus kunnen bijdragen aan de oplossing.
Alvast bedankt voor jullie medewerking!
Bedankt voor je reactie, Ruben. Hieronder een foto van een moment dat het gebeurde. Dit is van 26-06-2017 om 23:00 uur. Zoals je ziet was het Nederland 1 en waren we Jinek aan het kijken.

De enige manier dat we het weg konden krijgen was door van zender te veranderen. Maar op dat moment kenden we bovenstaande workaround nog niet. Ook niet ideaal, maar we gaan het eens proberen als het weer gebeurt.

Hopelijk is er snel een softwarematige oplossing!
Hier precies hetzelfde aan de hand. Ik lees graag mee. Hopelijk komt er snel een oplossing, want dit is heel irritant.
Vanavond had ik het meerdere keren. Zowel op Net5 als op SBS6.
Reputatie 2
@Fintan bedankt voor het doorsturen van je voorbeeld!

Op dit moment is de storing nog aanwezig voor meerdere klanten en is onze technische dienst bezig met het zoeken naar de oplossing. Ik zal jullie via deze weg op de hoogte proberen te houden als er meer bekend is.
Ik heb ook dat zeer vervelende probleem, maar ik heb iets gevonden. Het is geen totale oplossing voor het probleem, maar je kunt die tekst er wel mee wegkrijgen. Als je het nummer van het kanaal dat je op pauze hebt gezet met de afstandsbediening intoetst, verdwijnt de tekst. Dus als je bijvoorbeeld Eurosport zit te kijken op zeg kanaal 20, 20 indrukken met de afstandbediening. Wel het goede kanaalnummer invoeren, zodat de tv niet naar een andere springt, anders ben je je programma natuurlijk alsnog kwijt.
Reputatie 2
@daan.ruijter, top! Goed om te horen dat er een workaround aanwezig is die goed zou moeten werken. Wij gaan het direct testen.

@K.Mussche, @Fintan, @Nielidy, @warbird, @Do-Do - zouden jullie voor mij de uitleg van daan.ruijter willen testen? Dan weten wij direct of het voor meerdere klanten werkt. Zie de quote hieronder:

Het is geen totale oplossing voor het probleem, maar je kunt die tekst er wel mee wegkrijgen. Als je het nummer van het kanaal dat je op pauze hebt gezet met de afstandsbediening intoetst, verdwijnt de tekst. Dus als je bijvoorbeeld Eurosport zit te kijken op zeg kanaal 20, 20 indrukken met de afstandbediening. Wel het goede kanaalnummer invoeren, zodat de tv niet naar een andere springt, anders ben je je programma natuurlijk alsnog kwijt.

Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Zojuist een programma gepauzeerd, na een paar minuten was die tekst er al. Toen het kanaal opnieuw gekozen, terwijl hij gepauzeerd was. Vervolgens werkte play/pauze niet meer en kon ik niet meer vooruit/achteruit spoelen. in de tvgids kwam ik terecht op een andere zender(!). Het huidige programma stond dus niet geselecteerd meer. Door een ander programma te kiezen deed mijn Tv het weer.
Reputatie 2
@Marcvb Bedankt voor het testen. Het ziet er naar uit dat het probleem uitgebreider is dan de workaround van @daan.ruijter zou omzeilen. Als er een update is over de storing zal ik die hier plaatsen.

Voor iedereen: Hou mij graag op hoogte als er veranderingen of nieuwe ontdekkingen zijn.
Ik heb hetzelfde probleem. Het gebeurt bijna elke keer als ik een live programma pauzeer en vervolgens weer afspeel. De genoemde workarounds bieden voor mij oplossing voor mij, helaas. De enige 'workaround' is het programma dat ik wil kijken opnemen en de opname bekijken i.p.v. de live-uitzending. Verre van ideaal. Dus ik hoor graag wanneer de verwachting is dat dit opgelost gaat worden.
Nou wij hebben het zelfde probleem wordt er helemaal gek van. Gewoon 40 minuten gemist van een programma. Erg slecht dit. Als ik dus via gemist het programma zou terug willen kijken moet ik extra betalen. Dit is niet de bedoeling ga ik ook niet doen. Ik betaal natuurlijk wel voor deze service en het is niet de eerste x dat wij problemen hebben met tele2
Reputatie 2
Met deze storing kan ik mij absoluut voorstellen dat je erg gefrustreerd kan raken als je gewoon gebruik wilt maken van de diensten waar je voor betaalt. Ik zal dit topic updaten als ik meer informatie heb over de verwachtingstijd van de oplossing. Voor dit moment vooral heel erg bedankt voor jullie geduld.
Reputatie 2
Update: Op dit moment is de storing in onderzoek met meerdere partijen. We zijn vanuit onze technische dienst in overleg met de leverancier van de televisieontvangers (het bedrijf Amino) en de softwareontwikkelaars die voor het interface van onze televisie ontvangers zorgt. Het probleem lijkt in de meest recente firmware van bepaalde televisieontvangers te liggen, waarvoor een nieuwe versie van ontwikkeld moet worden. Ik zou hierbij graag voor jullie allen realistische verwachtingen willen scheppen: ga er in dit geval van uit dat dit probleem niet op korte termijn is opgelost. Het ontwikkelen van een nieuwe versie kost over het algemeen een lange tijd, waarin de verwachting dat het meerdere maanden zou kunnen duren een realistische is.

Tot de tijd dat het is opgelost zal ik dit topic open houden om gedeeltelijk te kunnen inventariseren wat de impact precies is bij onze klanten. Laat het graag weten als er veranderingen in het probleem plaatsvinden, zodat wij daarop de oplossing kunnen anticiperen.
Maanden... is er wellicht nog een oud/ander type ontvanger, kunnen we een oudere firmware krijgen?
Het vervaardigen van een bijgewerkte firmwareversie, specifiek voor dit onderdeel, zou apart geregeld kunnen worden als spoed ipv met een gewone release mee (mijn interpretatie van de situatie, besef ik me). Een belangrijk deel van de tv-functionaliteit werkt voor mij niet meer (ik kan er in ieder geval niet meer op vertrouwen). Ik zou dan toch verwachten dat het wel met spoed opgepakt wordt.
Reputatie 2
@Marcvb Er is geen tussenoplossing te vinden voor deze situatie. De vorige firmware zal het probleem niet in zich hebben, maar de onderliggende infrastructuur die vanuit het Tele2 netwerk met de televisieapparatuur communiceert laat het niet toe om dit terug te rollen. De inschatting van de oplostijd die ik meegaf is de meest realistische verwachting die ik kan scheppen. Mijn excuses dat ik daarin niet meer kan betekenen.
Wij hebben dit probleem sinds kort ook. Heb je een PB gestuurd, Ruben.

PS: Misschien even de reactie van Nielidy hierboven modereren, want er staan nogal wat privegegevens in :)

Hebben ze mijn mail zomaar doorgestuurd?
Inmiddels een maand verder, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Integendeel het is zelfs verslechterd. De workaround werkt nu ook niet meer. Kortom je kan niet meer live pauzeren, want dan mis je het eind van het programma. Denk eraan om zo snel mogelijk over te stappen naar een andere provider.
Reputatie 2
@Nielidy, we begrijpen dat het gevolg van deze storing erg vervelend kan zijn voor onze klanten. Onze excuses dat het lang moeten duren voordat het is opgelost.

Hebben ze mijn mail zomaar doorgestuurd?

Wat bedoelde je hier precies mee?
Reputatie 1
Ja hier hetzelfde probleem. Gebeurt regelmatig met de nieuwe software. En het vreemde is de frequentie neemt toe. Heb wel de indruk dat het de combinatie tuner software is. Waarbij het lijkt of mijn tuner te langzaam/oud is om met de nieuwste software overweg te kunnen. Zo is het bij mij ook onmogelijk in 1080 te draaien dan crashed alles direct. Nee maximaal 720. Dan nog is zwarte dim scherm wat voor blijft staan. vervelend.