beantwoord

Spontane reset

• 16 maart 2017
  • 10 reacties
  • 325 x bekeken

Het gebeurt regelmatig dat als we iets aan het opnemen zijn en we iets anders doen met het kastje, de boel op zwart springt en het kastje automatisch opnieuw opstart of reset.

Zoals vanavond: we nemen iets op. Tegelijk kijken we naar het zelfde kanaal. Tijdens de reclame komt er iets grappigs in beeld dat ik nog een keer wil zien. Terugspoelen lukt echter niet. (voorheen kon dat wel gewoon tijdens het kijken. Bij een volgend reclameblok spoelden we dan gewoon vooruit en waren we weer bij).
Mijn man waarschuwt nog: "Probeer het nou niet, want dan springt ie weer op automatische reset!" (zo vaak gebeurt het al).
Dus ik stop mijn pogingen en druk op het ronde pijltje om de balk onder het beeld waar je kan zien hoever je terugspoelt, uit beeld te krijgen.
En ja hoor, daar gaat ie weer: zwart beeld en een nieuwe reset.
Daarbij valt het hele systeem zover uit dat ook de opname gestopt wordt.

Zoals al gezegd gebeurt dat sinds de invoering van alle wijzigingen van onlangs regelmatig.

Erg irritant.

Als ik 2 dingen opneem en een derde afkijk, tja, dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen dat de decoder overbelast raakt (hoewel dat voorheen niet zo was). Maar het gebeurt de laatste tijd bij het minste of geringste.

Kan Tele2 er iets aan doen dat het systeem minder labiel wordt?
icon

Beste antwoord door Heidy van Tele2 18 maart 2017, 09:11

Goedemorgen Cyberbabe,

Ik heb je snelheid bekeken en deze is ruim voldoende. Als de kabel de boosdoener zou zijn zou dit effect hebben op je verbinding.
Ik ga een nieuwe recorder naar je toe sturen. Deze komt via Post NL, voor je huidige recorder krijg je een retourdoos.
Laat je nog weten of dit het probleem heeft opgelost?

Groetjes Heidy
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Badge +1
Hoi Cyberbabe,

Dat zou inderdaad gewoon moeten werken, een recorder mag zeker niet bij het minste of geringste een reset uitvoeren.
Het kan zijn dat er niet genoeg data is, is dat wel het geval dan denk ik dat we de recorder moeten gaan vervangen.
Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik ook gelijk de snelheid van je abonnement controleren.
Je geeft aan dat de optie voor/ achteruit niet meer werkt, dat maakt de recorder zelf al heel verdacht.

Ik hoop snel van je te horen.

Groetjes Heidy
Beste Heidy,

Ik heb m'n klantnummer toegevoegd.
Zoek me even op, kijk naar wat er allemaal al gebeurd is de afgelopen jaren en dan hoor ik graag weer van je.

Overigens heb ik de afgelopen tijd bijgehouden wat er allemaal mis is gegaan met de decoder (hoewel niet alles erin staat, omdat ik vooral de laatste tijd geen zin meer had om het op te schrijven).
02.11.15, 23.06 uur: Error 25: Fout met de IP video driver. TV volledige reset.
05.11.15: error 25. TV volledige reset.
08.11.15, 20.08 uur: "even geduld", geen beeld. Dan balk in beeld.
09.11.15, 20.08 uur: er is nieuwe software beschikbaar voor uw Digitale iTV Decoder. Een moment geduld a.u.b. Hierna spontane update.
11.11.15, 21.37 uur: beeld hapert.
11.11.15, 22.05 uur: beeld hapert
11.11.15: Rest van de avond met enige regelmaat blijven haperen
19.11.15, 23.03 uur: wel geluid, geen beeld. opnieuw geïnitialiseerd.
17.12.15, 18.40 uur: wit beeld op alle zenders. wel geluid.
31.12.15: opname Herman Finkers na driekwart niet meer verder te kijken (zie foto d.d. 03.01.16)
05.01.16, 23.15 uur: spontaan opnieuw initialiseren. Melding "TV Gids wordt geladen".
04.02.16, 13.40-avond: oranje beeld. Overal. Wel geluid. Kastje moeten resetten.
07.03.16, 07.35: TV wil niet aangaan. stekker kastje eruit en er weer in.
25.05.16: helemaal geel beeld bij opstarten. opnieuw moeten initialiseren
26.05.16: helemaal paars beeld bij opstarten. opnieuw moeten initialiseren
03-06-16, 19.35 uur: wel geluid, geen beeld. Opnieuw moeten initialiseren.
13-06-16, 21.01 uur: helemaal geel beeld. opnieuw moeten initialiseren
28-06-16, 19.30 uur: helemaal wit beeld. Opnieuw moeten initialiseren
28-06-16, 18.45 uur: gebeld met Tele2. Na wat problemen met de verbinding uiteindelijk conclusie Tele2: beeld met één kleur ligt aan de hdmi of scart kabel. Nieuwe? Onzin, net een nieuwe gekregen bij het nieuwe kastje voor het nieuwe abonnement. Monteur dan? Nu niet. Misschien later.
07.07.16, 20.30 uur: zwart beeld, wel geluid. ander kabeltje geprobeerd (want dat zou de oorzaak zijn volgens Tele2 vorige keer), maar geen verschil. Opnieuw op moeten starten/initialiseren
11.07.16, 20.38 uur: Beeld en geluid vallen zomaar uit. Opnieuw moeten initialiseren
12.07.16, 23.39 uur: na het kijken van een opgenomen film bij het terug gaan naar de opnames ging het beeld op zwart en startte de TV zelf het opnieuw initialiseren op. Tijdens het initialiseren werd het beeld weer zwart en begon dat initialiseren opnieuw. En voor een derde keer.
02.09.2016: volledig grijs beeld, opnieuw moeten initialiseren
07.09.2016, 07.00 uur: volledig grijs beeld, opnieuw moeten initialiseren
09.09.2016, 07.00 uur: TV doet het niet. melding: geen netewerkverbinding, kijk uw netwerkbekabeling na.
02.10.16, 19.55 uur: Spontaan volledige reset
02.10.16, 22.00 uur: lang zwart bij overschakelen.
06.10.16, 20.20 uur: TV houdt er ineens mee op. Minuut zwart beeld, beeld terug. 2 minuten later zelfde probleem. Uiteindelijk weer normaal.
10.10.16, 07.08 uur: alleen geluid. Nieuwe reset nodig.
13.10.16, 21.38: zappen lukt ineens niet meer. Met ab TV uit en weer aangezet. Geen reactie. Opnieuw moeten initialiseren.
22.10.16, 21.45 uur: na het instellen van een nieuwe opnameopdracht geen beeld meer. Opnieuw moeten initialiseren
08.11.16, 22.00 uur: tijdens het zappen opeens geen contact meer met het kastje. Kon ook niet meer op afstand uitgezet. stekker er uit moeten trekken.
10.11.16, 06.45 uur: helemaal geen verbinding. Geen TV, geen internet, geen telefoon. 07.13 uur ging alles weer aan.
29.11.16, 20.50 uur: grijs scherm. Opnieuw initialiseren
01.12.16, 22.55 uur: spontaan uit, helemaal. Automatisch opstarten.
13.12.16, 13.25 uur: helemaal blauw beeld. opnieuw moeten initialiseren
14.12.16, 07.12 uur: opstarten wil niet lukken. Melding in beeld dat er iets me de bekabeling zou zijn. Computer wil ook niet opstarten. Alles uitgezet, hoofdschakkelaar om. Even wachten. Toen alles weer aan. In eerste instantie zelfde melding, maar na een minuutje of 2 wachten ging de TV toch herinitialiseren. PC deed het ook weer.
21.12.16, 17.55 uur: beelt helemaal donkergrijs, opnieuw op moeten starten.
24.12.16, 22.15 uur: beeld verdwijnt spontaan, herinitialiseren.
25.12.16, 21.11 uur: film op pauze. bij opnieuw starten geen reactie. beeld op zwart. geen signaal, herinitialiseren.
06.01.2017: niet meer mogelijk om langer dan vandaag in de televisiegids te bladeren.
02.02.2017, 17.27 uur: geel beeld. opnieuw moeten initialiseren.
12.02.2017, 12.22 uur: melding dat er iets misging, automatisch opnieuw opstarten
28.02.2017, 19.53 uur: geluid valt weg. beeld hapert. staat stil. zwart beeld. opnieuw moeten initialiseren
05.03.2017, 00.25 uur: na afzetten van opgenomen opname plots geen beeld en hakkelend geluid bij driekwart van de zenders.
09.03.2017, 21.35 uur: tijdens bladeren door uitzending gemist spontaan beeld op zwart en automatisch opnieuw initialiseren. (eerst melding geen netwerkverbinding, kijk bekabeling na)
17.03.17, 07.15: TV springt spontaan op zwart beeld. Na drukken op andere zenderknop wordt beeld wit.
Badge +1
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb teruggelezen wat er voor je is gedaan. Er was nog een verzoek om de israkabel te verkorten, heb je dit nog gedaan?
Ik kon er niet uit opmaken hoe lang de kabel destijds was, hij mag in ieder geval niet langer zijn dan 2 meter.
Mocht je deze niet hebben, dan kan ik er ook eentje naar je toe sturen. Dan kunnen we dat in ieder geval uit sluiten.
Je hebt een heel logboek bijgehouden, compliment daarvoor :)

Groetjes Heidy
Er loopt een standaard telefoonkabel van 100 meter van het dichtstbijzijnde verdeelpunt tot in mijn woning. Na binnenkomst in de woning gaat hij over in een dikkere kabel (van jullie monteur) van een paar meter. Als het aan de interne weerstand of mogelijke interferentie van de kabel ligt, raad ik jullie aan om even de kabel van het verdeelpunt tot in de woning te vervangen, dat zal dan zeker helpen.
Ik zie ook niet helemaal hoe het effect van een lange of korte kabel precies ervoor kan zorgen dat terugspoelen onmogelijk is geworden.
Badge +1
Goedemorgen Cyberbabe,

Ik heb je snelheid bekeken en deze is ruim voldoende. Als de kabel de boosdoener zou zijn zou dit effect hebben op je verbinding.
Ik ga een nieuwe recorder naar je toe sturen. Deze komt via Post NL, voor je huidige recorder krijg je een retourdoos.

Groetjes Heidy
Bedankt dat jij verder wil nadenken dan je collega's tot nu toe. Die kapten elke hulp/service af zodra ze hoorden dat wij het 2 meter kabeltje nog niet geprobeerd hadden. Terwijl dat het probleem niet kan zijn, zoals jij ook constateert. Dat kabeltje aanleggen is fysiek onmogelijk in ons huis. Vanwege de plek waar de telefoonkabel ons huis binnenkomt. Al het andere hebben we al wel gedaan, inclusief abonnement upgraden.

Ik wacht het af. En dan hoop ik dat dit kastje (hoeveelste is het onderhand, de vierde?) het wel goed doet.
Je hoort nog van me.
Badge +1
Graag gedaan, mocht dit niet de oplossing zijn dan zet ik je issue door naar onze hoofd technische dienst.
Voor nu wens ik je een fijn weekend :)

Groetjes Heidy
Hallo Heidy,

We zijn nu ruim een week verder.

PostNL is nog niet langs geweest. Dus nog geen nieuwe decoder gezien.
Per e-mail en per post al wel het dringende verzoek gekregen de apparatuur terug te sturen. Op straffe van €99.

Watskeburt?

Goedemorgen Cyberbabe,

Groetjes Heidy
Badge +1
Goedemorgen Cyberbabe,

Ik zie het inderdaad, er is een vertraging geweest met de zendingen van de Tv-ontvangers. Hij kan elk moment bij je geleverd worden.
Uiteraard kun je het bericht over de kosten negeren. Heb je wel de retourdoos ontvangen?

Groetjes Heidy
Badge +1
Cyberbabe,

Is het opgelost? Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Groetjes Heidy