Snelheid van de lijn - televisie doet het niet

• 15 september 2017
  • 11 reacties
  • 284 x bekeken

Beste,

Het blijft een probleem om met m'n 2e tv ontvanger TV te kijken.
Er is nog een oud topic betreffende een slechte verbinding. Helaas kwam daar weinig uit. Op een gegeven moment kon er toch weer TV gekeken worden. Een aantal zenders werkt niet meer,na opnieuw opstarten werkte deze weer wel, maar de volgende dag weer hetzelfde. Maar het is absurd om elke dag weer de boel opnieuw op te moeten starten. Op het moment blijft de TV ontvanger hangen in het opstart menu "opnieuw op starten" Opnieuw opstarten van de ontvanger helpt niet meer,ook het modem opnieuw opstarten helpt niet. Oftewel nog steeds geen succes.....en de ontvanger komt niet verder dan "bezig met opstarten"

Overigens werkt de tv ontvanger van de TV in de woonkamer eigenlijk zonder problemen,

Ik wil dit toch graag opgelost zien, ik betaal immers ook voor 2 ontvangers.

Mvg,

Patrick

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 2
Hé Genderen, goed dat je weer een topic aanmaakt. Bij het controleren van je verbinding valt het op dat de snelheid extreem laag ligt voor het type abonnement wat je hebt. Met deze snelheid van 9 mbit kan je niet verwachten dat überhaupt één televisie ontvanger het doet, laat staan twee. Er word van de lijn verwacht dat er 43 mbit gehaald kan worden, dus het is duidelijk dat de werkzaamheden van de netwerkbeheerders in juni geen blijvende oplossing hebben geboden. De oorzaak van dit probleem ligt met grote zekerheid in het netwerk buiten de woning, waarvoor ik nu opnieuw een monteur van de KPN wil aansturen.

In dit geval hebben we een bericht doorgestuurd naar KPN met je mobiele telefoonnummer: 06-*****379. Ze sturen binnen 5 uur een SMS zodat je zelf een afspraak kan maken voor een monteur. Als je het vandaag kan regelen, mag je er van uit gaan dat ze maandag of dinsdag bij je langs kunnen komen. In de SMS staat een link naar een website via waar je de afspraak in kan plannen, en ook een telefoonnummer waarmee je kan bellen om dat te regelen. Mocht je contact willen met Tele2 is het mogelijk om te bellen met de monteursafdeling via het telefoonnummer wat ik per privébericht naar je heb verstuurd.

Hopelijk is dit een duidelijke uitleg.
Ondertussen nog geen bericht gehad van KPN, dat heb ik overigens nog nooit gehad van ze, ook niet bij de vorige melding!

Hoe dan ook, op het moment werkt geen enkele tv meer. Graag een oplossing op korte termijn.

Mvg,

Patrick
Reputatie 5
Badge +2
Hey Genderen,

Het kan zijn dat ze er nog niet aan toe gekomen zijn of, wat mij niet zou verbazen, dat KPN eigenhandig heeft besloten om GEEN monteur te sturen op locatie maar om op afstand het een en ander te resetten of iets dergelijks.

Het beste zou je morgen even kunnen bellen naar het nummer dat Jeroen je in een privebericht heeft gestuurd om op te vragen wat de status is. Ze kunnen op de monteursdesk de status van het ticket controleren om te zien wat KPN besloten heeft.
Reputatie 2
Hé Genderen, KPN heeft mij vanochtend een bericht teruggestuurd om aan te geven dat ze na aanleiding van onderzoek op afstand contact gaan leggen voor een afspraak. Ik had je misschien beter kunnen voorbereiden op deze eventuele gang van zaken, zoals ze nu achteraf gezien hebben afgespeeld.
Hallo,

Monteur KPN is gisteren geweest, die heeft een stekkerdoosje vervangen. Maar meer voor het idee....... Jammer genoeg geen effect. Monteur kon eigenlijk niks vinden, behalve dat de snelheid aan de lage kant is. Verder waren er geen storingen in de lijn zelf waarneembaar. Ik was zelf niet thuis, mijn vrouw heeft de KPN monteur gesproken.

Je had het over 43Mbit, daar blijven we nog erg ver vandaan. Op het moment kunnen we wel TV kijken, de niet beide tegelijk, de 2e TV heeft een haperend beeld, Dat kijkt niet erg prettig.
Oftwel Tele2, hoe gaan we dit oplossen?

Ik hoor het graag,

Groetjes,

Patrick
Reputatie 2
Hé Patrick, ik kan de terugkoppeling van de KPN monteur lezen; hij geeft aan dat op dit moment de snelheid optimaal staat ingesteld. De 17 mbit die op dit moment op het modem binnenkomt is nog steeds niet genoeg voor beide televisie ontvangers, iets wat mij er toe doet denken dat in het verleden de snelheid toch degelijk wel hoger is geweest dan 17 mbit (gezien het probleem niet altijd is voorgekomen).

Gezien de KPN monteur al is geweest zou ik graag willen zorgen dat er een monteur van Tele2 op locatie komt om de aansluiting te controleren en het modem te vervangen, om te kijken of we zo de snelheid omhoog kunnen krijgen. Deze monteur kan op werkdagen tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00 langskomen. Is er ergens in de komende dagen een mogelijkheid om deze monteur in te plannen?
Reputatie 2
Overigens is het misschien handig om even te bellen met onze monteursdesk, waarvoor ik het nummer had doorgestuurd per privébericht. Op die manier is het makkelijker om een afspraak in te plannen, je kan vanavond nog tot 20:00 bellen om een afspraak voor morgen in te plannen.
Hoi Ruben,

Lijkt me niet dat als er 17Mbit binnenkomt, er door eventuele aanpassingen binnen in huis de snelheid hoger wordt? Je vermeld al dat er 43Mbit verwacht wordt, we halen de helft nog niet!

Ik zal morgen even bellen, om een afspraak te maken.

Mvg,

Patrick
Reputatie 2
Tja, je weet maar nooit. Het is toch vanuit ons ook wel fijn om even iemand op locatie te hebben die verstand heeft van de kant van Tele2. De snelheid die je binnenhaalt is laag genoeg om kosteloos het contract te mogen ontbinden, ik hoop dat het ons zal lukken de oplossing voor je te bieden. De afspraak staat nu op 29 september gepland, begrijp ik. Die dag ben ik nog aanwezig, maar daarna ben ik drie weken op vakantie. Ik zal er voor zorgen dat mijn collega's mijn berichten in de gaten houden.
Tja, tele2 monteur is geweest. Die heeft uiteindelijk maar het modem vervangen voor het idee. Maar verder geen verbetering.

Snelheid is zoals verwacht nog steeds te laag en de problemen zijn hetzelfde. Ik ben van mening dat de snelheid die binnenkomt te laag is, de oorzaak hiervoor lijkt me een KPN probleem te zijn. De opmerking dat ik mijn contract hiervoor op mag zeggen, biedt ook geen oplossing natuurlijk. Nogmaals Tele2 geeft aan dat 43Mbit verwacht wordt. Ondertussen halen we de helft niet eens. Dus Tele2 benader KPN nog maar eens en zoek een oplossing om de snelheid op een acceptabele waarde te krijgen.

Mvg,

Patrick
Reputatie 2
Topic gesloten naar aanleiding van inactiviteit.