beantwoord

RTLZ

• 7 september 2015
  • 60 reacties
  • 8228 x bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan geen RTLZ ontvangen.
Tot vandaag was dat op RTL7.
Is hier wat over bekend?
icon

Beste antwoord door eric 7 september 2015, 10:45

Helaas, de RTL directie heeft de programmering van RTL7 gewijzigd!
Vroeger werd het RTLZ op RTL 7 uitgezonden. RTL heeft er een aparte zender van gemaakt. Dus aan de Tele2 kant geen wijziging, gewoon een programma dat niet meer op RTL7 wordt uitgezonden.
De vraag is nu of men deze nieuwe zender kan opnemen in het basis pakket.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/20750/
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

60 reacties

ja ik ben ook op zoek naar rtlz. Geen idee?????
:?
Tele2 heeft blijkbaar RtlZ uit het zenderpakket gegooid. Alleen KPN(en vodafone) en Ziggoklanten behouden deze zender. Het steeds uitkleden van het aantal goed bekeken zenders uit het bestaande pakket irriteert vele mensen, heb ik de indruk.

Ik heb besloten om een nieuwe provider te zoeken. Opzeggen lukt me niet via het telefoonmenu: klantenservice is niet geopend voor opzeggingen, wel voor andere vragen!

Wens Tele2 succes toe.
Tele2 heeft blijkbaar RtlZ uit het zenderpakket gegooid. Alleen KPN(en vodafone) en Ziggoklanten behouden deze zender. Het steeds uitkleden van het aantal goed bekeken zenders uit het bestaande pakket irriteert vele mensen, heb ik de indruk.

Ik heb besloten om een nieuwe provider te zoeken. Opzeggen lukt me niet via het telefoonmenu: klantenservice is niet geopend voor opzeggingen, wel voor andere vragen!

Wens Tele2 succes toe.

Dit is ZEER kwalijk. Het lijkt mij dat overdag RTLZ één van de meest bekeken programma's is en ik verwacht van Tele2 dat zij dit op zeer korte termijn oplost! :@:@:@
Reputatie 7
Badge +4
Helaas, de RTL directie heeft de programmering van RTL7 gewijzigd!
Vroeger werd het RTLZ op RTL 7 uitgezonden. RTL heeft er een aparte zender van gemaakt. Dus aan de Tele2 kant geen wijziging, gewoon een programma dat niet meer op RTL7 wordt uitgezonden.
De vraag is nu of men deze nieuwe zender kan opnemen in het basis pakket.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/20750/
Reputatie 7
Badge +5
Je kan ook zeggen, helaas de Tele2 directie was ruimschoots van tevoren op de hoogte.
Antwoord Tele2: Op dit moment kan ik nog niet aangeven of wij deze zender ook gaan uitzenden.
M.a.w. de eerstkomende 18 maanden zeker niet meer.
Heel erg vervelend dat RTL Z niet meer te ontvangen is, hoop dat dit snel in het pakket wordt opgenomen!
Is inderdaad te hopen dat RTL Z snel in het zenderpakket wordt opgenomen, anders is het zeker het overwegen waard om over te stappen wat mij betreft.
Reputatie 6
Badge +5
Een quote van totaaltv :
Wel is zeker dat RTL Z op 7 september niet bij Caiway te zien is. Hoge doorgifte-eisen - zoals doorgifte in het basispakket en plaats in de zenderlijst - zijn vooral voor kleinere aanbieders de belangrijkste reden om voorlopig geen handtekening onder een distributieovereenkomst voor de nieuwszender te zetten. Ook M7 Group acht de kans klein dat RTL Z bij CanalDigitaal en Online.nl wordt doorgegeven. Datzelfde geluid is te horen bij de kleinere kabelbedrijven SKV en Kabelnoord. Delta liet vorige week weten dat er nog geen overeenkomst is, maar dat de onderhandelingen nog gaande zijn.
Tele2 houdt de kaken op elkaar en wil niet op gestelde vragen reageren.

Neeej echt? :8 Tja, dat doen ze wel vaker. 😃
Badge +2
Is inderdaad te hopen dat RTL Z snel in het zenderpakket wordt opgenomen, anders is het zeker het overwegen waard om over te stappen wat mij betreft.

Dan hoef je niet lang te zoeken want de keus is nog heel beperkt, ook bij de grootste kabelaar Ziggo en oa. M7 Groep (CanalDigitaal) waar ik mijn tv van heb staat bol van de boze opmerkingen hierover.

"Ziggo heeft de nieuwe nieuwszender RTL Z in het TV Standaard-pakket geplaatst. Dat betekent dat bijna een miljoen Ziggo-klanten niet naar RTL Z kunnen kijken. En daar komt vooralsnog geen verandering in."
http://www.totaaltv.nl/nieuws/20769/rtl-z--niet-voor-alle-ziggo-klanten.html
Als ik dit 2 maanden geleden had geweten was ik nooit aan tele2 begonnen. FF uitzoeken of ik door deze move er alsnog vanaf kan komen.
Er is een (voorlopig) alternatief voor RTLZ via deze livestreams:
http://
Reputatie 7
Badge +5
[quote=Gela]"Ziggo heeft de nieuwe nieuwszender RTL Z in het TV Standaard-pakket geplaatst. Dat betekent dat bijna een miljoen Ziggo-klanten niet naar RTL Z kunnen kijken. En daar komt vooralsnog geen verandering in."
Wat ik begrepen heb is dat Ziggo het voorlopig ook op zijn eigen kanaal uitzend, dan zou er i.g.g. gekeken kunnen worden door alle Ziggo klanten.
Niet duidelijk is of dat alleen s'nachts is en dan nog de herhalingen zijn o.i.d.

Feitelijk net als bij Vodafone, HD pakketten krijgen rtlz, de SD pakketten niet.
Soort van dwangmatig tussendoor verlengen en een "duurder" abonnement nemen.
Reputatie 6
Badge +5
Als ik dit 2 maanden geleden had geweten was ik nooit aan tele2 begonnen. FF uitzoeken of ik door deze move er alsnog vanaf kan komen.Hoezo? Het kan best zijn dat die zender later nog wel komt.
Alleen nu nog niet, mede omdat RTL wil bepalen op welke plaats de zender moet staan.
Ik heb het vermoeden dat je niet vanwege deze ene zender 'er alsnog vanaf kan komen'.

Nou ja, in ieder geval niet gratis. :8

'Ze (o.a. Tele2) stellen dat de doorgifte-eisen van de zender vooralsnog te hoog zijn.
Een verplichte plaats in het basispakket, een te hoge doorgiftevergoeding en de eis
van RTL voor een bepaalde voorkeuzepositie in de zenderlijst.'
[quote=jeroendemuzikant]
Alleen nu nog niet, mede omdat RTL wil bepalen op welke plaats de zender moet staan.

Ok, DAAR gaat dit achterlijke gedoe dus over. RTL wil een belangrijke plek, de leveranciers willen dat zelf bepalen en wij zijn dus de klos?

Af en toe zou ik willen dat ik strafwerk zou kunnen uitdelen. Of lijfstraffen!
Reputatie 7
Badge +5
RTL staat niet voor niets zo nadrukkelijk in de top 10 na de zenderindeling.
Anders word het een B keus wat Tele2 graag zou willen, minder doorgiftekosten meer winst.
Reputatie 7
Badge +4
En de kijkcijfers van RTLZ zijn niet echt indrukwekkend. Natuurlijk, ze hebben een doelgroep. maar op het piekmoment is het kijkcijfer aandeel ca. 4 %..
Dit zal best meetellen bij de eisen die RTL aan de providers stelt.

De internetstream lijkt het beste alternatief.

De internetstream lijkt het beste alternatief.

Ja, als die partijen zo doorgaan dan worden de gehele televisie abonnementen nog sneller opgezegd!

Eigenlijk allang niet meer nodig met internet op je TV, moeten ze dit soort grappen niet teveel uithalen. Krijg je een zelfde soort effect als films of boeken: gewoon gratis downloaden of streamen. Niet eens (alleen) om de prijs maar om dat gezeik!!!
Badge +2
Er is een (voorlopig) alternatief voor RTLZ via deze livestreams:

Bedankt voor deze stream. Heb hem in mijn zenderlijst van de STB gekopieerd en werkt perfect.
Reputatie 5
Badge +3
[quote=Bombarie]"Ziggo heeft de nieuwe nieuwszender RTL Z in het TV Standaard-pakket geplaatst. Dat betekent dat bijna een miljoen Ziggo-klanten niet naar RTL Z kunnen kijken. En daar komt vooralsnog geen verandering in."
Wat ik begrepen heb is dat Ziggo het voorlopig ook op zijn eigen kanaal uitzend, dan zou er i.g.g. gekeken kunnen worden door alle Ziggo klanten.
Niet duidelijk is of dat alleen s'nachts is en dan nog de herhalingen zijn o.i.d.

Feitelijk net als bij Vodafone, HD pakketten krijgen rtlz, de SD pakketten niet.
Soort van dwangmatig tussendoor verlengen en een "duurder" abonnement nemen.

Net even ingesteld RTL-Z HD en/of SD is ook te kiezen, zoals bij ALLE HD zenders is SD ook in te stellen.
Minder voor de i.d.d. ex UPC klanten, dat blijft een vreemde zaak.
Reputatie 7
Badge +5
Net even ingesteld RTL-Z HD en/of SD is ook te kiezen, zoals bij ALLE HD zenders is SD ook in te stellen
LOL, je bedoeld Vodafone? die houden er ook typische termen op na.
HD pakketten zijn de nieuwere abonnementen, herkenbaar aan een Entone settopbox.
alle dsl + glas
SD pakketten zijn oudere abonnementen, die hebben een Amino Settopbox.
adsl + digitenne abbo's
En ja, bij Vodafone kun je alle HD zenders ook in SD kijken.

Niet dat ik zo graag RTL-Z kijk, moest hem alleen uit mijn favorietenlijst van de ab verwijderen want kanaal 11.
Ben zoals velen ook mijn dagzender kwijt. en de telefoonmederwerkers moesten vrijdagmiddag VAN MIJ horen dat tele2 en rtl nog aan het onderhandelen waren!:@tele2 IK BEN WOEST!

Wens Tele2 succes toe.

Dit is ZEER kwalijk. Het lijkt mij dat overdag RTLZ één van de meest bekeken programma's is en ik verwacht van Tele2 dat zij dit op zeer korte termijn oplost! :@:@:@
Reputatie 7
Badge +5
Woest ?
Wel redelijk blijven, het percentage RTL-Z kijkers waar Tele2 toch wel de nodige extra Euro's voor moet neerleggen RTL wil zich een bepaalde status aanmeten wat totaal niet in verhouding staat.
Zoals dat zelf opgeworpen balletje dat meer dan 1.000.000 kijkers bij Ziggo verstoken blijven van RTL-Z, bullschit niet al die 1.000.000 zitten te wachten op RTL-Z, die denken ook, doe voor mij maar een andere zender.
Gewaagder is te zeggen dat Tele2 prijsvechter wil blijven, die laat zich (terecht) niet de wet voorschrijven door RTL.
Laat RTL maar haar onzinnige eisen en dwangmiddelen vallen of anders RTL-Z als betaalzender verder laten gaan.
Reputatie 1
Badge
[quote=A. Smit]Ben zoals velen ook mijn dagzender kwijt. en de telefoonmederwerkers moesten vrijdagmiddag VAN MIJ horen dat tele2 en rtl nog aan het onderhandelen waren!:@tele2 IK BEN WOEST!

Tele2 is in deze niets te verwijten. RTL zend dit programma al jaren uit op RTL7 en Tele2 geeft RTL7 nog steeds door. Dat RTL heeft besloten RTLZ op een eigen kanaal te plaatsen en daarna hoogdravende eisen aan de doorgifte stelt is geheel aan aan RTL te wijten.

Je kan nog steeds RTL7 kijken, dat biedt Tele2 nog steeds aan. Je kan beter je grieven bij RTL gaan uiten. Die zijn verantwoordelijk voor deze move en op die mag je woest zijn.
redelijk? ik betaald de HOOFDPRIJS terwijl ik een hele rij nieuwe klanten voor ze heb aangemeld. allemaal HETZELFDE abonnement maar toch allemaal een andere maandprijs... da's op zich al te gek voor woorden. en ik ben VOOR de zomervakantie gaan bellen met wat gaan we hier mee doen, waar komt rtlz te staan? standaard antwoord geen idee! en dan wel stiekem IN de vakantie de prijs weer eens verhogen. als bombarie overdag liever kijkt naar hutje-op-de-hei programma's moet ie dat lekker zelf weten maar ga mij niet vertellen wat IK welles/nietes mag zien. 😠 bombarie is vast stiekum ingehuurd om mensen af te zeiken!

Woest ?
Wel redelijk blijven, het percentage RTL-Z kijkers waar Tele2 toch wel de nodige extra Euro's voor moet neerleggen RTL wil zich een bepaalde status aanmeten wat totaal niet in verhouding staat.
Zoals dat zelf opgeworpen balletje dat meer dan 1.000.000 kijkers bij Ziggo verstoken blijven van RTL-Z, bullschit niet al die 1.000.000 zitten te wachten op RTL-Z, die denken ook, doe voor mij maar een andere zender.
Gewaagder is te zeggen dat Tele2 prijsvechter wil blijven, die laat zich (terecht) niet de wet voorschrijven door RTL.
Laat RTL maar haar onzinnige eisen en dwangmiddelen vallen of anders RTL-Z als betaalzender verder laten gaan.
Reputatie 6
Badge +5
Hallo? Dit is bepaald door RTL, niet door Tele2. Als RTL niet zulke belachelijke
eisen stelde voor een nieuwe zender dan zou het allemaal een stuk makkelijker gaan. :)

De officiële reactie van Tele2 is nu (net):

Per maandag 7 september 2015 heeft RTL de zender RTL-Z gelanceerd,
voorheen was dit onderdeel van RTL5, echter is het nu een aparte zender.
Momenteel zendt Tele2 deze zender niet uit, want deze zit niet in het
pakketaanbod. Het is nog niet bekend wanneer RTL-Z wordt uitgezonden.

Staat er 'onderdeel van RTL5? :?'....Duh, RTL 7 was het toch? :D

Ze hebben trouwens ook niet 'stiekem' de prijs verhoogd. :8 Die is aangekondigd,
en toen heb je een maand de tijd gehad om er (gratis) vanaf te kunnen komen
als je het niet met de prijsverhoging eens was geweest.

Enne....Waar worden er volgens jou precies mensen 'afgezeken' door Bombarie?
Er lijkt me niks mis met zijn reactie....