Regelmatig storing tijdens uitzenden.

• 8 januari 2017
  • 5 reacties
  • 169 x bekeken

Mijn harddisk recorder neemt niet meer op alswe hem instellen, kreeg bericht dat de schijf vol is en dat ik moet wissen. Als ik naar opnames ga dan staat er dat de schijf vol is maar dat er geen opnames zijn.

Hij stop ook regelmatig met uitzenden. Het beeld hapert of loopt vast, hierdoor mislukt de opname ook regelmatig. Als ik het apparaat opnieuw opstart duurt het heel lang voordat alles het weer doet. Het haperen en vastlopen duurt al zeker 5 maanden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Zinloos00,

Dat klinkt niet goed. Aangezien je al een paar jaar dezelfde decoder hebt, zou die wel eens aan vervanging toe kunnen zijn.
Ik kan je een nieuwe toesturen, bedenk je wel dat je de oude dan (gratis) terug moet sturen en je opnames dus verloren gaan.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom
Hi Tom,

Dank voor je reactie. Lijkt me een goed plan om het kastje te wisselen. Ik hoop dat dit de problemen oplost (al was ik nog vergeten te vermelden dat het internet ook regelmatig hapert....).

Hoi Zinloos00,

Dat klinkt niet goed. Aangezien je al een paar jaar dezelfde decoder hebt, zou die wel eens aan vervanging toe kunnen zijn.
Ik kan je een nieuwe toesturen, bedenk je wel dat je de oude dan (gratis) terug moet sturen en je opnames dus verloren gaan.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes Tom
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb even in het systeem gekeken of ik een oorzaak kan vinden voor het haperende internet. Je hebt een abonnement tot 20 Mbps, hier blijft effectief maximaal 15-16 Mbps van over. Als je TV kijkt, zeker bij HD zenders, gebruik je al gauw bijna de helft van die bandbreedte. Als je tegelijkertijd een programma (ook in HD) aan het opnemen bent, gebruik je dus vrijwel de volledige bandbreedte. Stel dat je op dat moment ook nog even wil internetten, is er dus nauwelijks nog bandbreedte over voor internet, wat de haperingen zou kunnen verklaren.

Ik zal je in ieder geval een nieuwe decoder toesturen omdat je huidige decoder verouderd is, maar de haperingen bij het TV kijken zouden ook best aan de lage bandbreedte kunnen liggen.
Reputatie 4
Badge +3
Is de situatie verbeterd met de nieuwe decoder?
Ik hoor het graag.
Reputatie 4
Badge +3
Aangezien je niet meer hebt gereageerd, ga ik ervan uit dat ik het topic kan sluiten. Mocht je nog vragen hebben, open dan gewoon een nieuw topic door hier te klikken.