beantwoord

problemen met laden apps op samsung smart tv sinds nieuwe modem

• 16 april 2017
  • 5 reacties
  • 462 x bekeken

In januari hebben wij (verplicht) een nieuw modem gekregen van tele2.
Sinds het nieuwe modem is geïnstalleerd zijn er problemen met de (draadloze) wifi/internet verbinding bij het afspelen van apps zoals RTLXL en Netflix.
Dit is zeer vervelend omdat na vaak 25% we een melding krijgen dat er een probleem is met de internet verbinding. We moeten netflix/de app dan afsluiten, de internetverbinding bevestigen en dan weer terug naar netflix/app. Dit gebeurt regelmatig bij het afspelen, circa 1x per 10 minuten/kwartier.
Bij het bevestigen van de internetverbinding wordt er geen storing/fout o.i.d. aangegeven.

Ik heb hierover een paar keer telefonisch met de klantenservice van tele2 gesproken en heb het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Ik heb onder meer als antwoord gekregen dat na modem wifi verbinding geen verantwoordelijkheid meer is van tele2 en dat ik de apps moet vernieuwen. Dat heb ik gedaan,maar geen verschil.

Ik vind het heel vervelend dat tele2 de verantwoordelijkheid afschuift terwijl het probleem begonnen is direct ná de installatie van het nieuwe modem wat we moesten wisselen van tele2.

Wie herkent dit probleem? en wie heeft er misschien een oplossing?

TV model: UE40F6200AWXXN
icon

Beste antwoord door Gela 17 april 2017, 11:25

Alle apparaten die een vaste plek in huis hebben hier hebben ook een vast adres.

Het ip nummer is zoiets als een huisnummer, de straat, jou netwerk is hetzelfde maar het nummer kan telkens veranderen wanneer het apparaat zich weer meld bij de router en toegang vraagt. Die geeft dan (DHCP) een vrij nummer uit maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn als wat hij eerder had.

Gevolg is vreemde foutmeldingen, waar woont hij nou dan weer? Daarom is beter om het nummer vast te zetten zodat hij altijd op hetzelfde adres woont.

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +2
Welk modem heb je daar? En ip nummer vast zetten (DHCP Binding) wil ook nog wel eens helpen).
Welk modem heb je daar? En ip nummer vast zetten (DHCP Binding) wil ook nog wel eens helpen).

Dank je voor de tip!
We hebben een technicolor modem TG789bvn
Hoe kan ik het ip nummer vastzetten?
Ik heb gekeken bij instellingen -> netwerk, maar kan het daar niet vinden.
Kan je me op weg helpen?
Badge +2
Alle apparaten die een vaste plek in huis hebben hier hebben ook een vast adres.

Het ip nummer is zoiets als een huisnummer, de straat, jou netwerk is hetzelfde maar het nummer kan telkens veranderen wanneer het apparaat zich weer meld bij de router en toegang vraagt. Die geeft dan (DHCP) een vrij nummer uit maar dat hoeft niet hetzelfde te zijn als wat hij eerder had.

Gevolg is vreemde foutmeldingen, waar woont hij nou dan weer? Daarom is beter om het nummer vast te zetten zodat hij altijd op hetzelfde adres woont.

Reputatie 4
Badge +3
Hallo bentbergen,

Ben je er uitgekomen met de oplossing van Gela?
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Fijne dag en groetjes,
Jasper