Prijsverhoging van bijna 14%?

• 1 augustus 2018
  • 29 reacties
  • 5098 x bekeken

Beste forumleden, beste Patrick van Tele2.
Ik heb al vanaf 2006 Telefonie en Internet via Tele2. Tv had ik van Ziggo ivm afhankelijkheid van analoog signaal.
Na lang wikken en wegen vanaf Mei 2018 een abonnemet voor Tv óók van Tele2.
Kostenplaatje totaal normaal per maand €32,50 (zonder de €4 welkomskorting). Deze prijs werd ook berekend door Patrick van Tele2.
Mocht dit echter hoger uitvallen zou hij regelen dat dit alsnog rechtgetrokken zou worden.
En Patrick van Tele2 had helemaal gelijk, helaas maar voor 4 maanden, want ik kreeg vandaag de volgende brief van Tele2:

Beste meneer XXXXXXXX

Jammer maar helaas; de kosten die we moeten maken voor het onderhouden van ons netwerk en het aanbieden van onze service zijn nogal gestegen. Daarom ontkomen we niet aan een prijsverhoging voor je Internet, Bellen en TV.

Voor jou betekent dit dat je totale abonnementskosten per 1 september 2018 veranderen van € 32,50 naar € 37 per maand. Ook de algemene voorwaarden wijzigen. Deze nieuwe voorwaarden vind je hier (.PDF / 225kb)

Verandering bellen
Vanaf 1 september is het starttarief en minuuttarief van je Bellen Basis 13 cent per minuut.

Niet mee eens? Je kan tot 31 augustus kosteloos opzeggen via telefoonnummer 020 ‑ 754 4444.

Meer weten
De tarievenlijst voor Vast Bellen vind je hier (.PDF / 135kb). Kunnen we je nog ergens anders mee helpen? Kijk op tele2.nl/klantenservice.

We houden contact,
Tele2
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus mijn verbazing was zéér groot:
Een prijsverhoging van bijna 14% vanwege in 4 maanden tijd gestegen kosten die in April blijkbaar nog niet bekend waren........??!
Lijkt er meer op dat als de klant eenmaal binnen is deze toch niet zo snel zal weglopen. En de eerste zin "Jammer maar helaas" komt bij mij meer over als "Jij staat lekker met de rug tegen de muur" en verderop in de mail staat dat ik dan best gratis mag opzouten..........!
Ik vind dit een vreemde gang van zaken om zo met iemand die al 12 jaar een trouwe en tevreden klant is om te gaan.
Hopelijk hoor ik nog iets van Patrick van Tele2, en ben benieuwd naar andere Tele2-ers die óók met zulke plotselinge prijsstijgingen verrast zijn geworden; dus graag jullie reakties!
Groetjes van Twan.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tja, in andere topics geeft men aan juist af te willen van al die speciale aanbiedingen uit het verleden. Het lastige is dat vast internet over de hele linie duurder wordt. Zo zijn per 1 juli veel prijzen al omhoog gegaan. https://www.hollandskroonactueel.nl/2018/05/16/kpn-ziggo-voeren-forse-prijsverhoging-door/

Het zoeken naar een goedkopere aanbieding wordt wel lastig zo. Op mijn glasvezel aansluiting, die door het feit dat de telefoon in mijn abonnement zat en nu 2 euro extra gaat kosten, is er toch geen betere aanbieding omdat de hele markt omhoog beweegt.
De providers hebben tussentijdse prijsverhogingen in hun algemene voorwaarden opgenomen en de consument mag natuurlijk kosteloos opzeggen. Op die momenten zullen er klanten zijn die van de een naar de ander gaat, maar van die ander komen ze ook weer naar die ene.. Stuivertje wisselen dus..
Tja, in andere topics geeft men aan juist af te willen van al die speciale aanbiedingen uit het verleden. Het lastige is dat vast internet over de hele linie duurder wordt. Zo zijn per 1 juli veel prijzen al omhoog gegaan. https://www.hollandskroonactueel.nl/2018/05/16/kpn-ziggo-voeren-forse-prijsverhoging-door/

Het zoeken naar een goedkopere aanbieding wordt wel lastig zo. Op mijn glasvezel aansluiting, die door het feit dat de telefoon in mijn abonnement zat en nu 2 euro extra gaat kosten, is er toch geen betere aanbieding omdat de hele markt omhoog beweegt.
De providers hebben tussentijdse prijsverhogingen in hun algemene voorwaarden opgenomen en de consument mag natuurlijk kosteloos opzeggen. Op die momenten zullen er klanten zijn die van de een naar de ander gaat, maar van die ander komen ze ook weer naar die ene.. Stuivertje wisselen dus..

Ja ook ik vind dit een belachelijke gang van zaken ik ga van 33 naar 39 euro omdat ik nu ineens bellen apart moet betalen, ben al klant sinds zonnet. En omdat ik al een internet en bellen contract had werd me toen we in januari digitale tv erbij namen verteld dat ik daarvoor niet hoeft te betalen en nu ineens zijn het 2 aparte bundels terwijl op mijn contract het bij elkaar staat 18.18% omhoog bezopen! Maar zoals hier ook staat ze gaan allemaal omhoog dus heb je niet echt een keuze 😞
Reputatie 7
Badge +2
Wat ik hier lees is dat Tele2 heeft blijkbaar de prijzen omlaag gehouden voor oude klanten, dat gebeurt in de vaste telefonie/internet l/tv wereld zelden, normaal gesproken als er een verhoging is, wordt dat bij alle klanten toegepast.... (Bij mobiel zit het anders uit maar met mobiel heb je de zekerheid dat iemand binnen 3 jaar zeker 3en verlenging gaat doen, daarnaast algemene regel is dat prijzen van mobiel internet en bellen naar beneden gaan).

Dat was natuurlijk erg lief van de provider, maar heeft nu als consequentie dat prijzen gelijk trekken voor sommige klanten een hoge prijsstijging betekent.

Maar anyways, alle providers (muv lokale kabel/glasvezel providers en Ziggo die ook flink duur is) zijn afhankelijk van KPN, als zij de wholesale prijzen verhogen, moeten providers dat vroeger of later ook doen.
Wat ik hier lees is dat Tele2 heeft blijkbaar de prijzen omlaag gehouden voor oude klanten, dat gebeurt in de vaste telefonie/internet l/tv wereld zelden, normaal gesproken als er een verhoging is, wordt dat bij alle klanten toegepast.... (Bij mobiel zit het anders uit maar met mobiel heb je de zekerheid dat iemand binnen 3 jaar zeker 3en verlenging gaat doen, daarnaast algemene regel is dat prijzen van mobiel internet en bellen naar beneden gaan).

Dat was natuurlijk erg lief van de provider, maar heeft nu als consequentie dat prijzen gelijk trekken voor sommige klanten een hoge prijsstijging betekent.

Maar anyways, alle providers (muv lokale kabel/glasvezel providers en Ziggo die ook flink duur is) zijn afhankelijk van KPN, als zij de wholesale prijzen verhogen, moeten providers dat vroeger of later ook doen.

Dacht ook dat prijzen van een nog geldig contract niet zomaar verhoogd mogen worden. Heb bij T- mobile een simpel abonnementje en daar kom alleen inflatieverhoging bij, maar die is gelukkig geen 18.18%
Reputatie 7
Badge +2

Dacht ook dat prijzen van een nog geldig contract niet zomaar verhoogd mogen worden.

Alles mag, alleen krijg je als klant wel de gelegenheid om op te zeggen.

Heb bij T- mobile een simpel abonnementje en daar kom alleen inflatieverhoging bij, maar die is gelukkig geen 18.18%

Ehm... T-Mobile heeft net pas vaste diensten (en ze komen van de Vodafone thuis tarieven die niet zo goedkoop waren) en Simpel heeft geen vaste diensten zo ver ik weet... Dus ik begrijp je kunt niet.
Reputatie 7
Badge +4

Heb bij T- mobile een simpel abonnementje en daar kom alleen inflatieverhoging bij, maar die is gelukkig geen 18.18%

Bij de mobiele abonnementen van Tele2 komt ook alleen de inflatiecorrectie erbij. (1.4%).
Ook T-Mobile heeft in April 2018 hun prijzen voor vast internet verhoogd met meer dan de inflatie correctie. https://www.pricewise.nl/blog/prijsverhoging-telecom-2018/

Dacht ook dat prijzen van een nog geldig contract niet zomaar verhoogd mogen worden.

Alles mag, alleen krijg je als klant wel de gelegenheid om op te zeggen.

Ehm... T-Mobile heeft net pas vaste diensten (en ze komen van de Vodafone thuis tarieven die niet zo goedkoop waren) en Simpel heeft geen vaste diensten zo ver ik weet... Dus ik begrijp je kunt niet.

Betaal nu 28 euro dat werd 33 als die 6 maanden korting op Tv voorbij zijn. Ga dus nu 39 betalen is nog steeds in verhouding niet echt duur. T- mobile hadden we ook overwogen toen we digitale TV namen, maar die was een stuk duurder. Maar ben klant sinds 1999 en dan telefonisch dingen zeggen die niet waar blijken te zijn, daar baal ik best van. Was ook mooi, heb ik wel verontschuldiging voor gekregen, maar we kregen gisteren eerst een bericht over de verhoging op ons mailadres, die voor een andere klant was, best apart.
Reputatie 7
Badge +2

Betaal nu 28 euro dat werd 33 als die 6 maanden korting op Tv voorbij zijn. Ga dus nu 39 betalen is nog steeds in verhouding niet echt duur. T- mobile hadden we ook overwogen toen we digitale TV namen, maar die was een stuk duurder. Maar ben klant sinds 1999 en dan telefonisch dingen zeggen die niet waar blijken te zijn, daar baal ik best van. Was ook mooi, heb ik wel verontschuldiging voor gekregen,

Achteraf gezien was voor Tele2 misschien niet zo slim om oude klanten zo lang met de oudere prijzen houden, want ze krijgen nu (terechte) boze vragen, vooral als de beloftes over prijzen die gemaakt zijn te vervallen komen met die nieuwe tarieven.

Maar natuurlijk je kunt via een andere perspectief zien, je hebt als trouwe klant langer dan andere genoten van een lagere prijs.

En het is altijd shoppen naar wat best voor je past, ik neem alleen internet, dan verschilt de prijs tussen providers maar met paar euro's, maar als je TV en bellen hebt, dan zie je wel grote verschillen.

maar we kregen gisteren eerst een bericht over de verhoging op ons mailadres, die voor een andere klant was, best apart.

Mmmmm ? hebben je daar een melding van gemaakt? Het is in principe niet zo erg, je krijgt via mail toch geen privé gegevens anders dan klant naam, maar toch apart.
Natuurlijk heb ik daar een melding van gemaakt, stond inderdaad alleen een naam op. Dus niet zo heel erg wel erg slordig. Maar dat gaf Tele2 ook toe.
Beste Forumleden.
Bedankt voor jullie interessante reacties!
Deze is als toetje óók best geinig:
"Vanaf 1 september is het starttarief en minuuttarief van je Bellen Basis 13 cent per minuut."
Een verhoging van 18%; hartelijk dank jongens...........!
Groetjes, Twan.
Waar ik nu net achterkom, onze dochter heeft internetlight/ TV basis gaat 3 euro omhoog en wij voor hetzelfde internet 4, heb dit ook even gevraagd via messenger aan Tele2. DIe 18% geld bij mij ook voor mijn abonnement, echt bezopen.
Reputatie 7
Badge +4
Dan had je dochter al een hogere prijs dan jij. Ik snap nu wel een beetje dat er heel veel verschillende prijzen zijn door allerlei aanpassingen in het verleden. Dat trekken ze nu dus in 1 keer recht. Misschien voorsorteren op de fusie met tmobile?
krijg net als antwoord dat onze dochter waarschijnlijk geen bellen heeft, dat klopt, maar waarom zij dan 3 euro en wij 4 voor internet light, ze zeggen dat ze geen verschil maken tussen oude en nieuwe klanten...... Had trouwens al gezegd dat ze alleen TV en Internet had dus antwoord slaat eigenlijk nergens op 😞
Zo'n verhoging is toch een mooie aanleiding om over te stappen, ik weet zeker dat andere providers je bv de eerste maanden een mooie korting geven etc.
Dan zit er daarna dan misschien niet zo'n groot verschil meer in, maar je voordeel doe je juist door bv de eerste drie maanden voor half geld.
Ze ''Tele2'' opbellen en onderhandelen wil trouwens ook nog wel eens helpen om korting te krijgen.
Reputatie 7
Badge +4
De andere grote providers hebben per 1 juli hun prijzen verhoogd. De overstappers naar Tele2 met 6 maanden korting wisselen zo stuivertje met diegene die nu weg gaan. En zo wordt het uiteindelijk gewoon allemaal duurder voor iedereen. Na die fusie met T-mobile zie ik de bui al hangen als er maar 3 grote providers op hwr vaste en mobiele net overblijven.
De andere grote providers hebben per 1 juli hun prijzen verhoogd. De overstappers naar Tele2 met 6 maanden korting wisselen zo stuivertje met diegene die nu weg gaan. En zo wordt het uiteindelijk gewoon allemaal duurder voor iedereen. Na die fusie met T-mobile zie ik de bui al hangen als er maar 3 grote providers op hwr vaste en mobiele net overblijven.

Precies !
Reputatie 1
Ja dat klopt maar bij kpn kreeg de klant na de verhoging ook een snellere verbinding. Dat laat tele2 handig achterwege. En dat is dan weer jammer,stuivertje wisselen in je oude abonnement. Nee als je dan toch de volle mep laat betalen krik dan ook de verbinding op.
Ja dat klopt maar bij kpn kreeg de klant na de verhoging ook een snellere verbinding. Dat laat tele2 handig achterwege. En dat is dan weer jammer,stuivertje wisselen in je oude abonnement. Nee als je dan toch de volle mep laat betalen krik dan ook de verbinding op.

Een mercedes is ook duurder dan een lelijk eendje....
Je kunt pas echt prijzen vergelijken als de service , zenderpakketten etc, identiek zijn.
Vaak ook maakt een combinatie pakket het abonnement uiteindelijk stukken goedkoper. Ook dochterondernemingen van de grotere Providers leveren vaak goedkopere pakketten . Vergelijken loont.
Excuses dat ik off topic ben maar...
[ Off topic modus aan ]
Wist je dat ik meedoe bij de aanleg glasvezel en dat mij dat als opties kosten geeft van €1815 in 1 keer of maandelijks 15??

. Zou ik later de keuze maken kwam er sowieso al €700,- bovenop. Tel daarbij de kosten van de dienstenprovider dan kom je aan een hoog/hoger/nog hoger bedrag. Binnen de kom geen kosten voor aanleg.🤔
[Off topic modus uit ]

Precies !

Dit is nog lang niet zeker dat het gebeurt, meer partijen spreken mee en zijn kritisch. Er is een onderzoek gaande waardoor al zeker vertraging optreedt.

Informatiebron
Vanmorgen maar eens gaan bellen had nu zo iemand aan de lijn. Eerst hele uitleg hoe en waarom, ik ja dat kan allemaal wel maar ik ben het er niet mee eens. Zeker omdat me was gezegd omdat ik zolang al klant ben ik afgelopen februari bij een nieuw contract leuke korting kreeg, Doorverbonden met verkoop en nogmaals mijn verontwaardiging uitgesproken over die ruim 18% verhoging en het feit dat ze zeggen dat ze alle klanten gelijk behandelen, wat dus niet klopt................aanbieding nieuw contract verhoging van 6 euro teruggedraaid naar 2 en de eerste 6 maanden 5 euro korting, kijk daar kan ik mee leven 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Bij het verlengen met een nieuw jaarcontract gelden dus ook voor bestaande klanten de aanbiedingen voor nieuwe klanten? Dat is mooi opgelost.
Bij het verlengen met een nieuw jaarcontract gelden dus ook voor bestaande klanten de aanbiedingen voor nieuwe klanten? Dat is mooi opgelost.
Zeker wanneer je zoals wij al bijna 20 jaar abonnee bent en bij verandering van contract afgelopen januari dingen zijn beloofd die ze nu niet nakomen. En misschien het feit dat ik behoorlijk vastberaden bent bij iets zoals dit 18%. Ik zei nog de Tweede Kamer komt in opspraak met de verhoging van 14% voor de postzegel en jullie willen me 18% door mijn strot duwen. Geloof dat als er geen betere oplossing komt ik de politiek e.d. maar ga inlichten..........Maar we kunnen weer een jaar vooruit met acceptabele tarieven 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb al 2 keer een telefoontje gehad met de vraag of ik nog tevreden was en beide keren bij afsluiten van een nieuw jaarabonnement een korting gehad van 6 * 5 €.
Dus ze doen het altijd of vaak. Ik had er zelf niet voor gevraagd.

Ja maar pas als de bestaande klant er zelf achteraan gaat.