pc naar tv

• 27 maart 2016
  • 8 reacties
  • 735 x bekeken

Ik wil mijn pc aansluiten op de tv. Ik heb een panasonic smart tv en windows 7. Is dat te doen met een hdmi kabel?
Als ik dan bv een abonnement op netflix neem en via de pc op tv kan kijken, is dan een hdmi kabel genoeg?
En moet ik dat dan ook instellen?
De kabel zou dan wel zo een 15 meter moeten zijn, maar lees dat zo een lange kabel niet goed te doen is.
Is het dan een optie om twee kleinere kabels en tussenstuk te nemen?
Of kan ik ook zonder kabels de pc naar de tv zenden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Badge +2
Wanneer de netwerkkaart in je pc een HDMI uitgang heeft dan zal dat geen probleem zijn en kun je rustig een 15 meter HDMI kabel op je tv aansluiten. 1 lange kabel, van goede kwaliteit, is beter dan 2 korte met een tussenstuk.
En zonder kabel wordt wel een stuk lastiger, is beter van niet.
Badge +5
15 meter is op het randje en dan moet je een goede kwaliteit kabel hebben en kan signaalverlies hebben waardoor je problemen krijgt.

Je hebt dan een HDMI signaal versterker nodig.

Wat ook kan is een HDMI UTP verleng setje.

Die sluit je op de HDMI van je Videokaart van je PC aan en dan een UTP netwerkkabel(beste is CAT6 hiervoor) tot de TV en daar het ander kastje op de HDMI van de TV. Makkelijker weg te werken dan een dikke HDMI kabel. En je afstand kan gelijk een stuk langer tot 30 meter.
Bij een duurder setje zelfs tot 120 meter

http://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1343667/hdmi-verlenger-via-utp-tot-30-meter.html?gclid=CIKF59fX4MsCFXEz0wodo-YMdg
Badge +2
In mijn tekst staat 'netwerkkaart' dit moet natuurlijk Videokaart zijn. Goed gezien Bas.:)

Maar toch met een High speed HDMI cable with ethernet 15 meter zou het best goed kunnen werken maar die zijn nou niet echt goedkoop te noemen. kijk hier ook maar eens.

https://www.electro-sat.nl/high-speed-hdmi-cable-with-ethernet-15-meter.html?gclid=CK6q5d_h4MsCFQo6Gwodq8QMkg
Badge +5
Heb je de kabel wel echt nodig?

Zelf heb ik een Samsung Smart Tv en als ik deze aanzet komt deze vanzelf in Netwerk te staan in Windows als media apparaat.

Vervolgens klik ik rechts op een videobestand en kies afspelen op apparaat en dan staat daar mijn tv bij.
Dan vraagt mijn Tv of het toe wil staan, en dan speelt keurig de video af.
Met de afstandsbediening van de tv wordt dan mijn PC bestuurt.
Allemaal via mijn netwerk zonder portforwarding of andere ellende.

Dit kan windows standaard zelf vanaf Windows 7.

Netflix en Videoland zitten tegenwoordig op bijna elke smart TV met hun app dus daar zou je ook geen pc voor nodig hebben.
Bedankt voor de reacties.
Eh...waar kan ik dat dan vinden zo een hdmi van de videokaart...:?
Dus dan moet ik zo een verlengsetje kopen en een netwerkkabel. En dus ook een hdmi kabel...?
(sorry ik dacht dat ik wel verstand van zaken had, maar met dit lukt het me niet...):S
Dus ik doe de hdmi achter de pc, dan zo een kastje eraan en daaraan een netwerkkabel en die moet ik in de tv doen???

Bas, ik heb geen apps van netflix op de tv...als ik op de groene knop viera tools klik, kan ik links klikken op viera link control, maar dan zegt ie functie niet beschikbaar en 'comfortabele bediening van alle, via hdmi aangesloten, apparaten...klik ik op viera connect, krijg ik wel appjes te zien maar geen netflix en zie ook nergens waar ik dan het internet mee kan kijken of pc kan zien.
Als ik netflix zou nemen, op de pc, dan kijk ik natuurlijk liever op de tv zonder kabels ed...
Badge +2
In je pc moet dus een videokaart zitten met een HDMI aansluiting anders gaat het helemaal niet om verbinding te maken met de tv.

Dan kun je kiezen voor enkel een kabel naar de tv aansluiten of wat Bas zegt met een HDMI UTP verlengsetje.
Hoi,
Ik heb maar 1 hdmi opening over.
Dus ik denk niet dat het gaat lukken.
Als ik een wifi adapter koop, een lan adapter, zal ik dan wel pc op de tv kunnen krijgen.
Als ik dan bv netflix opstart op pc, dat ik de film op tv kan kijken...
Ik zit nog te kijken naar chromecast. Is dat wat>? gaat dat lukken als ik die aansluit op de panasonic tv en dan via pc kijken??

Dat ik geen netflix app op tv heb, ligt dat aan de tv of aan tele2?