beantwoord

oude TV vervangen, problemen

  • 11 June 2019
  • 9 reacties
  • 1161 x bekeken

Onze Sony Bravia is na vele jaren trouwe dienst vervangen door een Philips 32PFS6402.
Er zijn nu twee problemen:
1. beeld en geluid lopen niet (meer) synchroon
2. de (Tele2) afstandsbediening is een aantal belangrijke functies ( b.v. volume, wisselen van bron) kwijtgeraakt, zodat ik TV moet kijken met 2 afstandsbedieningen...
Op de Tele2-doos staat Amino 132. Is dit op te lossen ??
vrg Johan
icon

Beste antwoord door johantimmerarends 23 June 2019, 00:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Johan,

Ik hoop dat je verder wel tevreden bent met je aankoop. Ik wil je graag verder helpen hiermee, maar ik ben bang dat het om een instelling van je TV gaat. Voor probleem 1 raad ik dan ook aan dat je even de geluidsinstellingen nakijkt op je TV. Het is belangrijk om het geluidssignaal te zetten op digitaal ipv analoog.

Voor het tweede probleem adviseer ik om de stappen op onze website even te doorlopen. Via deze link kun je de stappen doorlopen.

Groeten Anton
Hallo Anton,
Fijn dat je me verder wilt helpen. Via je link heb ik probleem 2 op kunnen lossen.
Het eerste probleem is echter niet zo simpel: er is nergens in menu en handleiding iets te vinden over analoog / digitaal geluid.
Er komt nergens het woord analoog in de handleiding voor, muv de keuze voor antenne/ kabel.
Daarom ga ik er vanuit dat het geluid digitaal is. Wat ook opvalt: als ik de stroom er helemaal afhaal, is de synchroniteit na opstarten OK. Maar de volgende dag is het weer fout.
Graag hoor ik nog even van je !
Groet, Johan
Reputatie 7
Badge +8
Ik heb al geluidssynchronisatie problemen opgelost bij Samsung en Sony. Helaas niet bij Philips. Kijk hier eens
https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/nl/Faq/All/2218
@theocoppes:
Dank je voor de suggestie. Heb het gelinkte geprint en zal het proberen. De synchonisatie is nu niet "de volgende dag" al weer fout gegaan . Ga het even afwachten. Misschien is het instellen van de tele2 afstandsbediening ook van invloed op het geluid ? We zullen zien...
Johan
Reputatie 7
Badge +8
Je gebruikt HDMI?
HDMI is digitaal, scart werkt analoog. Een verloop van HDMI naar scart is niet aanbevelingswaardig.
Reputatie 6
Met die Philips link moet het goed komen daar kan je prima de tijdsvertraging instellen van het geluid. De AB heeft geen invloed. Het is een software kwestie die je in het TV menu moet instellen.
Het is opgelost!
Er bleken meer dingen relevant dan ik hier vermeldde: aan de TV hing een Chromecast en er was een aansluiting op een lokaal netwerk.
Het ging niet fout bij het TV kijken, of Chromecast gebruik, maar bij het openen van bestanden op het lokale netwerk. Op een of andere manier raakt de Philips TV daarvan van slag.
Reputatie 7
Badge +8
Mooi, dan kun je vanmiddag ongestoord naar de F1 kijken! Of iets anders natuurlijk!
Reputatie 3
Badge +5
Aangezien het probleem is opgelost heb ik besloten het topic af te sluiten. Mochten er nog vragen zijn kan er een nieuw topic worden geopend.

Groeten Anton