Oude tv veranderen in een smart tv

• 27 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 2974 x bekeken

Hallo, ik heb een oude flatscreen tv van samsung, hij heeft een usb ingang. Hoe kan ik hem het beste zo instellen dat ik hem als smart tv kan gebruiken? (Ik las iets van een google hub ofzo iets? Of ene dongel? Geen idee) ik heb geen glasvezel aansluiting.

Groetjes,
Marlies

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hoi Marlies,

Volgens mij heb je over de Chromecast, het is een dongle die in je TV HDMI aansluiting gaat en daarmee kun je vanuit je mobiel video en audio uit verschillende apps stremen naar je TV, bijvoorbeeld van Netflix, YouTube, Spotify, NOS en NPO app.

Meer informatie: https://store.google.com/product/chromecast_2015

Je hebt geen glasvezel nodig, maar wel een goede verbinding met wifi, liefst 5Ghz wifi.
Reputatie 5
Badge +3
Dit klinkt inderdaad als een Chromecast. Dit werkt ook met Internet light, basis of extra en hoef je geen glasvezel voor te hebben. Onze decoders laat niet toe om apps te installeren.
Is zo’n Chromecast de beste oplossing? Ik wil graag netflix kunnen kijken. Hebben jullie er ervaring mee? Werkt het?
Reputatie 7
Badge +2
Het is een mooie oplossing maar moet je wel een telefoon of tablet hebben (liefst Android) om het te bedienen, de chromecast zelf heeft geen eigen menu of afstandsbediening.

Edit: zo hier is iemand die bijna nooit een PC thuis gebruikt.
Inderdaad met de Chrome browser kun je ook "casten", zo heet het, en kan ook vanuit je Android of iPhone, Android biedt wel meer mogelijkheden, en op iPhone bieden sommige apps zoals iTunes of Apple muziek geen compatibiliteit met Chromecast.
Reputatie 5
Badge +3
Het is een mooie oplossing maar moet je wel een telefoon of tablet hebben (liefst Android) om het te bedienen, de chromecast zelf heeft geen eigen menu of afstandsbediening.

Als je een computer of laptop op zelfde netwerk hebt kun je als het goed is ook je chrome browser / bureaublad streamen
Hallo, ik heb een oude flatscreen tv van samsung,
Hoe kan ik hem het beste zo instellen dat ik hem als smart tv kan gebruiken?

Groetjes,
Marlies

Dit kan dus niet.
Houdt er wel rekening mee dat een Chromecast uitgevoerd is met een HDMI aansluiting en geen USB.

Ik zou ook eens naar een winkel gaan voor het zien wat het is plus de uitleg.. Meerdere visies kunnen verschil maken in wat je uiteindelijk wilt.
Dank voor jullie hulp, nu weet ik iets meer voor ik naar de winkel ga.

Marlies
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper