beantwoord

Opnames kan ik niet afspelen EN 2e decoder werkt niet

• 27 oktober 2015
  • 15 reacties
  • 497 x bekeken

Hallo,

Recentelijk ben ik verhuisd van Alkmaar naar IJmuiden en moest ik alles "opnieuw laten aansluiten".
Oude decoder opgestuurd en 2 nieuwe gekregen. Beide zijn correct aangesloten en ik heb ze ook diverse malen gereset.

Bij de hoofd-decoder heb ik het probleem dat ik opgenomen programma's niet kan afspelen: -beeld blijft zwart en het menu verschijnt waarin je kan kiezen opname af te spelen vanaf begin, terug te gaan naar opnames of terug te gaan naar tv-zenders.

Bij de 2e decoder is het probleem dat ik wel de tv-gids kan openen, maar het beeld vervolgens zwart blijft.
Dit laatste is heel irritant, omdat ik ook al de opnames niet kan afspelen. Als er dus voetbal op tv is...... :P

Ligt dit aan instellingen?

Gr. Alida
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 4 december 2015, 09:29

Hoi Alida!

Mijn collega heeft je gister geprobeerd te bellen, maar heeft je weer niet kunnen bereiken. Mocht je weer hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes, Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Nou... de virtuele klantenservice op jullie site kan je ook niet vertrouwen... "Op het forum heb je snel antwoord". "Snel" is bij niet 5 dagen of meer...
Wat weer wel op valt is dat, na het plaatsen van dit bericht, ik ineens de opnames wel kan bekijken en de 2e decoder het ook soms doet.....
Reputatie 4
Badge +5
He Alida!

Sorry, we hebben het op dit moment erg druk! Ik wil je vragen om even bekabelde speedtest uit te voeren. Het is mogelijk dat je te weinig snelheid haalt voor 2 decoders. Kan je op de decoder waarop je kan opnemen, wel normaal tv kijken? Is de kabel tussen je modem en ISRA-punt niet langer dan twee meter?

Groetjes, Su Ling
[img]http://www.speedtest.net/result/4806215164.png[/img]

Bovenstaand is de uitkomst van de speedtest.

Verder valt op dat alles het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
2e decoder werkt af en toe. De 1e decoder neemt soms wel/soms niet op. Laatste tijd blijft bij deze het beeld ook nog wel eens zwart als wij gewoon tv willen kijken 😞
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Alida!

Dank je wel voor het sturen van de speedtest. De snelheid is gewoon goed, maar misschien net te weinig voor een tweede decoder. Kan je eens tweede decoder helemaal uitschakelen en dan eens kijken of de eerste decoder daardoor beter werkt? Had je ook al gekeken of de kabel tussen modem & ISRA niet langer dan twee meter is?

Groetjes, Su Ling
Ja daar had ik ook naar gekeken. De 2e decoder heb ik ook een dag lang helemaal uitgeschakeld gehad... Geen veranderingen
Reputatie 6
Badge +5
Was dit wel een speedtest gemeten met de decoder(s) uit?
Anders is het wel minimaal, en een 2e decoder zal dan zeker niet goed werken.
Die werkt dan alleen goed als er niks op de 1e gebeurd.
'De snelheid is gewoon goed' zegt Su Ling. Nou, ik vraag het me af.
Volgens de postcodecheck kun je er tegenwoordig
met 8/ 9 Mb er helemaal niet eens tv bij hebben. :8
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Alida!

Zou ik je NAW-gegevens en klantnummer/geboortedatum mogen ontvangen in een privébericht? Graag ook je beschikbaarheid tijdens kantooruren.

Ik zie je gegevens graag tegemoet.

@Jeroen: de snelheid op zich is goed, maar misschien net niet genoeg voor een tweede decoder inderdaad!

Groetjes, Su Ling
Reputatie 6
Badge +5
@Jeroen: de snelheid op zich is goed, maar misschien net niet genoeg voor een tweede decoder inderdaad! Ja precies....Nou ja, in theorie is het 2 streams van gemiddeld 4,2= 8,4 Mb/s.
Da's wel heel dicht bij het maximaal haalbare daar. (9,74 Mb) Maar dat zou nog
net moeten kunnen. (Bij On-Net tenminste, maar dat neem ik dan maar aan.)

Maar dan is de eerste decoder er ook nog een met opnamefunctie.
Dus iets opnemen en tegelijk met 2 decoders naar iets anders kijken,
dan zou je al 3 streams moeten rekenen. En dat gaat echt niet werken.
Reputatie 6
Badge +5

Een ping van 13 ms? Heeft deze persoon nou Internet Light of Internet Basis?
Is anders wel een hele lage (=goeie) ping voor op ADSL.
Maar voor VDSL zou de rest weer bedroevend zijn.
Reputatie 4
Badge +5
He Alida!

Mag ik je beschikbaarheid tijdens kantooruren?

@jeroen: Het is internet basis! Dus dit is veel te laag, maar mijn collega gaat even kijken of hij de snelheid omhoog kan krijgen en waar het aan ligt.

Groetjes, Su Ling
Hoi Su Ling,

Ik ben elke werkdag na 15 uur te bereiken.
Reputatie 4
Badge +5
Dank je! Mijn collega belt je zo snel mogelijk!

groetjes, Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
Hoi!

Mijn collega heeft je eergister geprobeerd te bellen, maar niet kunnen bereiken. Hij zal het zo snel mogelijk weer proberen.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
He Alida!

Mijn collega heeft je vorige week geprobeerd te bellen, maar niet kunnen bereiken. Zou ik je beschikbaarheid mogen voor deze week? Als ik deze niet ontvang, zal ik het ticket helaas moeten sluiten.

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Alida!

Mijn collega heeft je gister geprobeerd te bellen, maar heeft je weer niet kunnen bereiken. Mocht je weer hulp nodig hebben, dan hoor ik het graag van je.

Groetjes, Su Ling