vraag

Ondertiteling opnemen

• 14 februari 2017
  • 26 reacties
  • 1649 x bekeken

Hoe stel ik in dat de ondertiteling via teletekst mee opgenomen wordt?
En dan met name bij opnames van de BBC.
Voorheen ging dat automatisch, kon je bij het afspelen van de opname op de teletekst knop drukken en had je Engelstalig ondertiteling. Nu niet meer.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Dag Cyberbabe,

Is er wel ondertiteling wanneer je niet opneemt? Zou je kunnen kijken of het bij de SD zender wel lukt?
Het gaat om ondertiteling-via-teletekst. Dus niet om "ingebakken" ondertiteling.
En ja, als ik live kijk naar het betreffende programma op de BBC en ik druk de knop met de horizontale streepjes in, dan verschijnt er Engelstalige ondertiteling in beeld.
Voorheen (voor de grote verandering van laatst) werd die functie mee opgenomen, tegelijk met het programma. Als we dan later het programma keken en we drukten het knopje met de horizontale streepjes in, verscheen ook dan de Engelstalige ondertiteling.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik ben slechthorend en als ik b.v. Een Nederlandse serie opnam kon ik het altijd terugkijken met teletekst ondertiteling. Dit kan nu niet meer dus ik heb vandaag naar Tele2 gebeld, de man die ik aan de lijn kreeg vertelde mij dat ik npo 1,2 en 3 kon bekijken en dus ook opnemen met ondertiteling op zenders 601,602 en 603. Hier staat de toevoeging achter: gos
Hij zei tegen me zet hem maar even op 601 en waarachtig het Nederlands werd direct ondertiteld. Ik blij maar dat was van korte duur.
Ik ging vanmiddag even kijken of het allemaal werkte maar helaas, af en toe een regeltje ondertiteling maar later helemaal niet meer.
Ze hebben mij dus blij gemaakt met een dode mus. Vraag: Tele2 kom met een oplossing!!
Ik ging nog even verder zoeken en nu las ik dat deze zenders alleen gesproken ondertiteling hebben bij b.v. Engelstalige programma'svoor slechtzienden.
Ik vind het wel vreemd dat er nu dus niets meer is voor slechthorenden.
Dus Tele2 kom met een oplossing!
Tele2, als jullie dit niet met het nieuwe menu kunnen oplossen, zet dan het oude menu er maar weer in want dat was veel gemakkelijker!
Van de NPO zenders weet ik het niet, maar de BBC had het wel en nu niet meer.

Hoe zit het, Tele2? Zijn jullie er al uit? Want ik wil graag weer Engelse programma's met ondertiteling kunnen kijken.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Cyberbabe,

Sorry voor de late reactie.
Het is helaas nooit de bedoeling geweest dat dit gewerkt heeft bij opgenomen programma`s. Je hebt met het oude menu hier dus geluk mee gehad dat dit werkte. Voor het nieuwe menu kunnen we dit helaas niet implementeren. Het is niet mogelijk om je terug te zetten naar het oude menu. Bij live programma`s hoort het wel te werken.

Groetjes van Jeanette van Tele2
Gaat lekker dan.
Geen ondertiteling meer op kunnen nemen.
Geen eigen volgorde van kanalen kunnen instellen (met name heel irritant bij SBS9, die vroeger fijn op 9 zat en nu ergens op 24 of daaromtrent).
Vooraf ingestelde opnames vallen spontaan weg.

Noem eens een voordeel ik als Tele2-klant heb van het nieuwe menu?
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Cyberbabe

Jammer dat je het nieuwe menu niet als prettig ervaart, maar er zijn wel mogelijkheden om een persoonlijke zenderlijst te maken zodat je je eigen favoriete kanalen op volgorde hebt.
Dit kan je vinden in het menu onder mijntv en dan ga je naar favorieten en loop je de stappen door die aangegeven worden.
Wat bedoel je precies met vooraf ingestelde opnames vallen spontaan weg. Word het programma niet opgenomen of staan ze niet meer in je lijst na opname?

Hi Jeannette,

Die persoonlijke zenderlijst is alleen maar een selectie uit het gehele aanbod. Waarbij je nog steeds niet zelf kunt bepalen in welke volgorde je de zenders ziet. Om SBS9 nog een keer als voorbeeld te nemen: die komt dan nog steeds heel ver achterin de reeks. Na zenders die we er wel in willen, maar die we minder vaak kijken.

En met wegvallen van ingestelde opnames bedoel precies wat ik zeg: dat een geplande opname in Mijn TV / Planningen gewoon weg blijkt. Sinds de invoering van al het nieuws is dat al 2 of misschien al wel 3 keer voorgekomen. In alle gevallen programma's die ik ingesteld heb om elke week op te nemen.

De schijfruimte is dan nog lang niet vol (net over de helft).
Reputatie 2
Hoi Cyberbabe

...maar er zijn wel mogelijkheden om een persoonlijke zenderlijst te maken zodat je je eigen favoriete kanalen op volgorde hebt.

Heel grappig!
Als je het letterlijk leest heb je nog gelijk ook: je hebt inderdaad je eigen favariete kanalan, en zelfs óók nog op volgorde.
Jammer alleen dat dat JULLIE volgorde is...
Precies! Dat je het niet kan veranderen. Zo irritant.
Voor het eerst sinds ik een TV heb kan dat niet meer, zelf bepalen welke zender onder welke knop zit.
Zelfs in de tijd voor de afstandsbediening kon dat al.

Hoi Cyberbabe

...maar er zijn wel mogelijkheden om een persoonlijke zenderlijst te maken zodat je je eigen favoriete kanalen op volgorde hebt.

Heel grappig!
Als je het letterlijk leest heb je nog gelijk ook: je hebt inderdaad je eigen favariete kanalan, en zelfs óók nog op volgorde.
Jammer alleen dat dat JULLIE volgorde is...
Nou, als DAT toch eens zou kunnen ....

WAAROM in hemelsnaam zijn ze overgegaan? Wat was er mis met de oude situatie (behalve dat onze kastje 150 storingen per jaar gaf, maar dat is weer een heel ander probleem).

Overigens kan je ook niet meer tijdens het kijken naar een bepaald kanaal kijken of er op een ander kanaal iets begonnen is. Dat kon door op de pijltjes rondom de ok knop te drukken. Kon je iets opzoeken zonder andere kijkers te storen.

Tele2, als jullie dit niet met het nieuwe menu kunnen oplossen, zet dan het oude menu er maar weer in want dat was veel gemakkelijker!
Nou, als DAT toch eens zou kunnen ....

WAAROM in hemelsnaam zijn ze overgegaan? Wat was er mis met de oude situatie (behalve dat onze kastje 150 storingen per jaar gaf, maar dat is weer een heel ander probleem).

Overigens kan je ook niet meer tijdens het kijken naar een bepaald kanaal kijken of er op een ander kanaal iets begonnen is. Dat kon door op de pijltjes rondom de ok knop te drukken. Kon je iets opzoeken zonder andere kijkers te storen.

Dat kan nog steeds, eerst ok drukken en dan de pijltjes.
volgens mij krijg je dan alleen nu en straks en kan je niet meer "doorlopen" naar wat daarna komt.
volgens mij krijg je dan alleen nu en straks en kan je niet meer "doorlopen" naar wat daarna komt.

Daarvoor is toch de tvgids?
maar als je naar de TV gids gaat, kan je niet ondertussen verder kijken naar waar je naar aan het kijken bent.
wat wij ook vaak deden was via dat vooruit lopen naar een programma gaan verderop in de avond en dan zo opnemen of afstemmen inschakelen.
Nou ja, maakt ook niet uit. Wij gebruikten die mogelijkheid echt heel veel en ik baal als een stekker dat dat niet meer kan. Wat je nu kan, kon al met de pijltjestoetsen van de kanalen

Daarvoor is toch de tvgids?
Hoe dan ook, uiteindelijk kunnen we met het nieuwe menu minder dan met het oude menu.
Dus Tele2: doe hier wat aan en zet de functie voor de zender volgorde en de ondertiteling tijdens opname van
het oude menu gewoon in het nieuwe!
Hear, hear!!

Hoe dan ook, uiteindelijk kunnen we met het nieuwe menu minder dan met het oude menu.
Dus Tele2: doe hier wat aan en zet de functie voor de zender volgorde en de ondertiteling tijdens opname van
het oude menu gewoon in het nieuwe!
Reputatie 1
Badge +1
Hoi Cyberbabe,

Helaas kunnen we niets veranderen aan het nieuwe tv menu en de ondertiteling bij opnames, ik wil je voor de feedback hierover bedanken

Met de tv opnames die verdwijnen uit je lijst zou ik graag meer duidelijkheid van je willen hebben.
Zijn dit opnames die je wekelijks wil opnemen en die na 1 keer opnemen verdwenen zijn.
Hoever van te voren heb je dit ingesteld?

Hallo Jeannette van Tele2,

Balen van die ondertiteling.

Dan de verdwenen programma's.
Dat zijn programma's die we al weken elke week opnemen.
En onlangs bleken dus 2 of 3 daarvan niet meer in die lijst te staan.
Kwamen we achter toen we de opgenomen aflevering op een ander tijdstip wilden bekijken. Konden we het niet vinden in de lijst met opnames.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi, Cyberbabe,

Gaat het nu wel weer goed met de opnames of spelen de problemen nog steeds?

Nou, toevallig afgelopen vrijdag dacht ik dat ik iets op zou nemen. Voor ik weg ging, keek ik voor de zekerheid en zag ik dat het betreffende programma nog niet geprogrammeerd was. Dus dat heb ik toen gedaan.
Toen ik gisteren weer even iets nakeek, stond dat programma van vrijdag er opeens 2x in.
Dus nee, het gaat nog niet helemaal jofel.
Reputatie 2
Hoi Cyberbabe,
Helaas kunnen we niets veranderen aan (...) de ondertiteling bij opnames,

Het zou zomaar kunnen dat het nu wel weer werkt, misschien moet je het eens proberen Cyberbabe.
Ik keek nog weleens naar teletekst bij live TV dat ik iets teruggespoeld had. Na de update werkte teletekst in die situatie niet meer.
Maar sinds een kort weer wel...
Oh, echt Asterix? Dat ga ik meteen proberen!

Hoi Cyberbabe,
Helaas kunnen we niets veranderen aan (...) de ondertiteling bij opnames,

Het zou zomaar kunnen dat het nu wel weer werkt, misschien moet je het eens proberen Cyberbabe.
Ik keek nog weleens naar teletekst bij live TV dat ik iets teruggespoeld had. Na de update werkte teletekst in die situatie niet meer.
Maar sinds een kort weer wel...