Nog een paar vragen voordat ik TV van Tele2 neem

• 1 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 173 x bekeken

Hallo allemaal,

wij hebben al internet (50 Mbit) en vaste telefoon van Tele2.
TV hebben we nog van Ziggo, maar willen graag overstappen. Nu heb ik een aantal vragen voordat we overstappen naar TV van Tele2:
  • kan ik TV toevoegen aan mijn abonnement of moet ik dan overstappen naar T-Mobile om 50 Mbit te behouden?
  • wat is het kwaliteitsverschil tussen Ziggo TV en Tele2 TV? Bij mijn schoonouders leek het net alsof de beeldkwaliteit minder is bij Tele2 dan bij Ziggo.
  • Hoeveel programma's kan ik tegelijk opnemen? Kan ik dan ook nog naar TV kijken, als ik iets opneem?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij Ziggo zijn er meer kanalen HD, Als je 50 Mbit download hebt kun je 2 programma's tegelijk opnemen op 1 decoder. Of 1 programma kijken en 1 opnemen. Op een 2e decoder geldt hetzelfde.

Als je allemaal hetzelfde wilt als Ziggo kun je beter blijven zitten, maar als je gewoon minder kosten wilt, dan is de overstap een goed idee. Of je nog een jaar kunt verlengen MET tv abonnement is de vraag. Bel de klantenservice, die kunnen vertellen of dit kan of dat je dan gaat migreren naar T-Mobile thuis.
Reputatie 1
Hoi ipm80. Ziggo heeft meer keus in kanalen, en meer kanalen in HD. Vooral Eurosport heeft bij Tele2 een bedroevende resolutie, en zo is dat bij nog een aantal kanalen. Met de decoder van Tele2 heb ik vaker problemen gehad dan met de Mediabox van Ziggo, meerdere keren per week vastlopers, haperen van beeld, opnames die mislukten. Met de vorige Ziggo box misschien 1 keer per maand vastloper. De oude Mediabox van Ziggo is in gebruik wel trager. Heb nu de Mediabox Next, die is supersnel en je kunt in de cloud een onbeperkt aantal kanalen tegelijk opnemen, en vervolgens ook op je mobiel of tablet terugkijken. Ook kun je met de Ziggo GO app in de hele EU TV kijken, met de Tele2 app kan dat alleen op je eigen wifi thuis. Ziggo is natuurlijk wel duurder, maar het kwaliteitsverschil is overduidelijk.
@eric en @linearised bedankt voor jullie antwoord.
Aantal zenders die we kijken op Ziggo worden ook geleverd door Tele2, dus dat maakt niet uit. Maar het is bedroevend om te lezen dat Tele2 niet de zelfde kwaliteit levert.

Ook erg jammer is dat je de app niet ergens kan gebruiken dan je eigen wifi netwerk.

En we willen gewoon graag 2 programma's tegelijk opnemen en ook nog een programma kijken, aangezien dat wel meer dan eens voorkomt.

Heel erg jammer, want we willen graag overstappen omdat Ziggo erg duur is.