beantwoord

Nieuw tv menu

  • 24 januari 2017
  • 41 reacties
  • 4516 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Heb wel een instructie kaart mogen ontvangen van Tele 2 per post
Vandaag uitzending gemist in het nieuwe tv menu gebruikt.
Ook dat is geen verbetering.
Kan niet meer op omroep selecteren.
Ook niet op programmatitel.
Kan de snelheid van vooruit / achteruit niet meer zelf bepalen.

Wie heeft toch bepaald dat dit nieuwe menu een verbetering is?
Ik heb nog niet 1 verbetering gevonden. Alleen maar nadelen.
Wát een drama, dat nieuwe menu... Nét mijn abonnement met een jaar verlengd, maar als ik dit menu een maand geleden had gehad was ik géén Tele2 klant meer geweest!! Zenders die ik niet in mijn gewenste volgorde kan zetten, uitzending gemist onoverzichtelijk en ook niet zelf te zoeken of selecteren op programma's.. Misschien moet ik Tros Radar maar eens raadplegen of ik nog onder mijn abonnement uit kan, ik ben namelijk écht niet van plan om de restertende 11 maanden van dit jaar met een handgeschreven lijstje naast me op de bank op mijn zenders af te kunnen stemmen. Tele2 : Dit is GÉÉN verbetering, ik ervaar dit absurde menu als een regelrechte downgrade!!
Wanneer zouden alle Tele 2 klanten omgezet zijn naar de nieuwe instellingen en moet je er zelf nog wat aan doen.
Zoals modem resetten ?
toch knap dat je overall tv kan kijken in huis behalve op laptop of pc en dat we eerst een nieuw menu krijgen voordat deze opties om media op te kijken worden aangepast naar de norm welke voor elke andere provider al lang werken
word ik vanochtend wakker zit mijn 9 jarige zoon gezellig naar meiden van Holland te kijken en de pincode heeft hij zelf kunnen instellen na de reboot van het systeem waanzinnig over nagedacht leuk dat dit soort zenders automatisch uit de blokkade worden gegooid en dat dit van te voren was aangegeven op de folder welke massaal naar klanten is verstuurd indien dit getest is goed werk !
verspreiden van porno onder minderjarige na het zonder toestemming verwijderen van het kinderslot of enige volwassen controle of account bevestiging goed over nagedacht is natuurlijk mijn zoon die fout is omdat hij 12 keer op OK heeft geklikt totdat hij beeld had
totaal onverantwoordelijke wissel van systeem en belachelijke informatie verstrekking met betrekking tot kinderslot wachtwoorden had dit van te voren aangegeven dan had ik als volwassen persoon de boel kunnen instellen en niet de eerste die s'morgens de tv aanzet
tele2 moet zich doodschamen dat ze dit kleinigheidje vergeten zijn te vermelden of er zelfs maar rekening mee te houden dat een kind misschien wel de eerste is die de tv aanzet en vervolgens zonder enige moeite alle wachtwoorden kan instellen door de knop ok te spammen
Leuk dat Tele 2 hierop ook reageerd !!
Reputatie 6
Badge +5
Beste gebruikers van het nieuwe TV menu.
Jullie zijn de eerste die het menu gebruiken. Wij danken jullie voor jullie feedback en we blijven ons inzetten om de prestaties en functionaliteiten van deze nieuwe interface te verbeteren.
Ik snap goed dat een dergelijke verandering vragen oproept en dat sommige wijzigingen niet helemaal duidelijk zijn.
Zoals het niet meer kunnen instellen van de eigen volgorde voor zenders.
Ik kan me voorstellen dat dit als vervelend wordt ervaren, maar we hebben gekozen om een vaste volgorde aan te houden. Dit is echt in het belang van de klant, zijn er 3 redenen waarom we deze wijziging hebben doorgevoerd.

• Service & onderhoud
Een vast kanaal nummer maakt het makkelijker om een evt probleem sneller te identificeren en op te lossen.
• Communicatie
Zonder vast kanaalnummer kan Tele2 of de zender aanbieder niet aangeven waar een zender te vinden is. Hierdoor is informatie over bijv nieuwe zenders, zenders v/d maand of andere leuke acties van zenders niet of heel lastig te communiceren, waardoor Tele2 klanten onnodig bepaalde voordelen missen.
• Kosten
Een vast zendernummer vertegenwoordigt een bepaalde waarde voor de zender leverancier, en wordt soms contractueel vastgelegd met een aanbieder. Hierdoor heeft het invloed op het kunnen aanbieden van bepaalde zenders, maar ook op prijs van het TV pakket. Tele2 staat er voor om de een goed zender pakket te leveren voor de best mogelijke prijs.

Bedankt voor jullie berichten beste klanten. Mocht er meer informatie beschikbaar zijn, zal ik dit uiteraard met jullie delen.
Vriendelijke groet,
Ben
Reputatie 2
Ben, hulde dat je hier zo uitgebreid en inhoudelijk uitleg geeft.
Dat is werkelijk te prijzen!

Service & Onderhoud
Ik kan me niet voorstellen dat dit anders zo moeilijk zou zijn. Die volgorde is alleen maar een "labeltje" met een nummer dat de gebruiker erop plakt, het daadwerkelijke zendernummer verandert natuurlijk niet. Als iemand een probleem heeft dan zal de communicatie over de zenderNAAM gaan, en weet de helpdesk precies om welk "echte" zendernummer het gaat.

Communicatie
Hoezo "kan niet aangeven waar een zender te vinden is"?
Je hebt toch een lijst met alle zendernamen?

Kosten
Ik heb het vermoeden dat dit de belangrijkste reden is. En ja, dat snap ik ergens ook wel, Tele2 is natuurlijk wel een prijsvechter en dat moet ergens vandaan komen. Maar het gaat (of ging, tot je hier enige openheid van zaken gaf) zo geniepig. Ik vind ook dat mensen die nu een vast contract hebben, ervanaf zouden moeten kunnen om deze reden.

Overigens zou het voor alle 3 de redenen nog "beter" zijn dat je zenders ook niet meer kan verbergen. Dat gaat dan zeker in de volgende versie van de interface gebeuren...?

Maar goed, ik wacht het nog even af, maar ben bang dat het niet gaat bevallen en dat is dan toch (onder andere) reden om Tele2 vaarwel te zeggen.
Ruim 10 jaar klant maar deze update is tot nu toe de minst gebruiksvriendelijke. Nadelen van dit menu:

Niet kunnen zoeken in uitzending gemist.

Het beeld hapert heel snel bij afstemmen op zender, titel en tijd staan ook te lang in beeld.

Niet naar de volgende zender kunnen afstemmen met volgende/vorige. Hierdoor moet je iedereen kanaal selecteren. In het oude menu kwam dan handig de programma info omhoog.
Reputatie 1
Ben zoooo blij dat mijn jaar erop zit, had toen al na 2 dagen spijt, heb me een jaar lang moeten ergeren aan tele2, nu na deze verandering is de drama helemaal compleet, vandaag gelijk overstap aangevraagd, voor de achterblijvers sterkte....valt me ook op dat er niemand blij mee is
Ik ben ook zeer ontevreden met de veranderingen! Belachelijk! Dit is zeer zeker geen verbetering, denk dat t alleen maar irritaties opwekt bij klanten! Door deze stomme actie zal tele 2 heel wat klanten ververliezen, ik ga namelijk alvast opzoek naar een nieuwe provider. Bedankt tele2!
Reputatie 1
Ik ben ook zeer ontevreden met de veranderingen! Belachelijk! Dit is zeer zeker geen verbetering, denk dat t alleen maar irritaties opwekt bij klanten! Door deze stomme actie zal tele 2 heel wat klanten ververliezen, ik ga namelijk alvast opzoek naar een nieuwe provider. Bedankt tele2! nle is goedkoop en kpn netwerk
.... in samenwerking met Tele2 klanten.

Alle testers waren vooral blij dat het menu een stuk duidelijker is nu dan het vorige menu.


Je bedoeld vast "medewerkers" in plaats van "klanten" en "testers", de enigsten die er daadwerkelijk baat bij hebben is vast alleen jullie.

Bah, het enige wat jij/jullie doen is klanten doorverwijzen van het kastje naar de muur.
Dat bewijst dit topic wel.
Dit lijkt mij toch een geldige reden om het contract zo snel mogelijk op te zeggen.
Prutsers....
.... in samenwerking met Tele2 klanten.

Alle testers waren vooral blij dat het menu een stuk duidelijker is nu dan het vorige menu.


Je bedoeld vast "medewerkers" in plaats van "klanten" en "testers", de enigsten die er daadwerkelijk baat bij hebben is vast alleen jullie.

Bah, het enige wat jij/jullie doen is klanten doorverwijzen van het kastje naar de muur.
Dat bewijst dit topic wel.

nee Ben bedoelde daadwerkelijk "klanten en testers" ik ben /was er een van groet jeroen
Dit lijkt mij toch een geldige reden om het contract zo snel mogelijk op te zeggen.
Prutsers....
Helaas is de groep 60+ vergeten voor wat betreft gebruiksvriendelijkheid en lees gemak.

De testers hebben gezocht naar bugs. De gebruikersvriendelijkheid is niet expliciet getest. Dit waren de spelregels:

"Wat houdt het testen in?
Je gaat actief op zoek naar bugs in de nieuwe tv interface. Dit doe je door alle functionaliteiten uit te proberen. Om je op weg te helpen zullen we testopdrachten met je delen, maar ga vooral ook lekker zelf op ontdekking. Alle bugs die je vindt, deel je op een speciaal gedeelte van ons klantforum. ...
De spelregels
....Een bug is een fout in het systeem: de weergave klopt niet, er is iets mis met de beveiliging, het menu loopt vast. Kortom, dingen die niet zouden moeten gebeuren.
Dus geen algemene feedback van dingen die volgens jou beter kunnen...."

Serieus, ik ben geen ict-er, maar zelf ik snap dat testen niet hetzelfde is als beoordelen. Vooral bij dat laatste is het waarschijnlijk helemaal verkeerd gegaan.
Ik heb normaal totaal geen problemen met het instellen van tv's maar dit is echt wel de meest onlogische structuur die ik ook ben tegengekomen.
Als ik zap ga ik vanzelf over van de tv-zenders naar de radio zenders, gewoon met programma omhoog/omlaag. Wat een onzin.
Reputatie 6
Badge +5
Beste Tele2 forumgebruikers,
Ik wil jullie bedanken voor het delen van jullie ervaringen en meningen over het nieuwe Tele2 menu.
Wij staan altijd open voor feedback en we hechten veel waarde aan de mening van de gebruiker.
Dat gezegd hebbende wil ik graag het volgende met jullie delen.

De initiële vraag van de topicstarter is beantwoord.

Normaal gesproken zou dit betekenen dat we het topic sluiten. Het antwoord is compleet en behoeft verder geen uitleg.
Maar ik begrijp ook dat er zeker vragen zijn over verschillende zaken, zoals de zendervolgorde. In mijn vorige reactie heb ik aangegeven wat de achterliggende gedachten zijn achter het vaststellen van de zendervolgorde. De optie om zelf favorieten in te stellen blijft en is in te stellen via "Mijn TV".

Daarnaast hebben we 2x een publieke test uitgevoerd om de nieuwe interface te testen. Een keer hebben we getest met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid. Vervolgens hebben we ook nog een keer een test gedaan met andere klanten om na te gaan of er nog bugs in het systeem zitten. Na deze twee testfases zijn we tot de conclusie gekomen dat de tijd rijp was om de nieuwe interface uit te rollen naar alle klanten. Daar zijn we dan nu ook mee bezig.

Voor nu stel ik het volgende voor. Ik zal een topic openen met als titel:
"Feedback Nieuw TV Menu"
Zo kunnen we dan alle ervaringen en meningen op 1 centrale plek verzamelen.
Ik zal daar zeker actief zijn om meer informatie te geven waar nodig.
Dit is alleen bedoeld om je mening te geven over het nieuwe menu en waar je vindt dat er dingen wel/niet goed gaan. Voor technische vragen omtrent problemen met de software of hardware kan je altijd hier een vraag stellen (en plaats de vraag in het forumonderdeel TV).

Ik zie jullie graag in het nieuwe topic.
Vriendelijke groet,
Ben