beantwoord

Nieuw tv menu

• 24 januari 2017
  • 41 reacties
  • 4516 x bekeken

• Starter
  • 21 reacties
Sinds gisteren (23-01-2017) is het tv menu veranderd en nu zijn alle regionale omroepen niet meer te vinden, waar zijn ze verstopt ?
icon

Beste antwoord door jeroenimo1972 25 januari 2017, 10:03

druk op menu ga naar on demand daar vind je alle lokale kanalen incl radio veel plezier
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

41 reacties

Reputatie 2
Ik heb dezelfde vraag.
En hoe krijg ik mijn favoriete zenders in mijn favoriete volgorde?
En mag a.u.b. het oude menu terug, hier wordt niemand blij van.
Ik was al laaiend omdat tele2 geen eredivisie live meer doorgeeft dus moest de wedstrijden van mijn favoriete klupie missen , nu zijn ook nog alle regionale omroepen verdwenen en moet ik het doen met een vreemd en irritant menu.
Dit is voor mij de beroemde druppel dus ik ga op zoek naar een andere provider.
Reputatie 2
Ik was al laaiend omdat tele2 geen eredivisie live meer doorgeeft dus moest de wedstrijden van mijn favoriete klupie missen , nu zijn ook nog alle regionale omroepen verdwenen en moet ik het doen met een vreemd en irritant menu.
Dit is voor mij de beroemde druppel dus ik ga op zoek naar een andere provider.

Gelijk heb je! Zeer irritant menu en belachelijk dat we niet zelf onze zendervolgorde mogen bepalen.
Ik ga ook op zoek naar een andere provider. En ik hoop dat heel veel mensen dat gaan doen want Tele2 wordt met de dag klant onvriendelijker!!!
Reputatie 2
Gelijk heb je! Zeer irritant menu en belachelijk dat we niet zelf onze zendervolgorde mogen bepalen.
Ik ga ook op zoek naar een andere provider. En ik hoop dat heel veel mensen dat gaan doen want Tele2 wordt met de dag klant onvriendelijker!!!

Ik heb het ook wel een beetje gehad met Tele2. Nu dit gezeik weer met de nieuwe interface (nee Tele2, niet iedere verandering is een verbetering), het nog steeds niet opgeloste probleem met Uitzending Gemist, wat dus blijkbaar ook niet opgelost gaat worden, opnames die mislukken, live terugspoelen dat heel vaak niet werkt, een afstandbediening die last heeft van de infraroodstraling van de TV. Ok, dat laatste daar kan tele2 op zich niks aan doen, maar dit probleem was bij techneuten allang bekend (Ziggo leverde er zelfs een donker stickertje voor voor op je decoder), maar hoe lang heeft het niet geduurd voordat ik er zelf achter moest komen wat het probleem was.
Reputatie 2
(Sorry voor het lege bericht hierboven.)

Ik heb het ook wel een beetje gehad met Tele2. Nu dit gezeik weer met de nieuwe interface (nee Tele2, niet iedere verandering is een verbetering), het nog steeds niet opgeloste probleem met Uitzending Gemist, wat dus blijkbaar ook niet opgelost gaat worden, opnames die mislukken, live terugspoelen dat heel vaak niet werkt, een afstandbediening die last heeft van de infraroodstraling van de TV. Ok, dat laatste daar kan tele2 op zich niks aan doen, maar dit probleem was bij techneuten allang bekend (Ziggo leverde er zelfs een donker stickertje voor voor op je decoder), maar hoe lang heeft het niet geduurd voordat ik er zelf achter moest komen wat het probleem was. Daar is toch juist een helpdesk voor, om dat soort handige tips en info te verzamelen en door te geven aan klanten?
druk op menu ga naar on demand daar vind je alle lokale kanalen incl radio veel plezier
Reputatie 6
Badge +5
Goedenmiddag iedereen,
Zoals jeroenimo1972 hierboven zegt, zijn alle lokale kanalen nog steeds te bekijken gelukkig 🙂
Daar zullen we ook niks aan veranderen zolang de huidige media wet van kracht blijft, maar dat ter zijde...

Voor alle informatie over het nieuwe menu kan je hier kijken:
Nieuw TV Menu - Tele2 Televisie

Groet,
Ben
Reputatie 2
Goedenmiddag iedereen,
Zoals jeroenimo1972 hierboven zegt, zijn alle lokale kanalen nog steeds te bekijken gelukkig 🙂
Daar zullen we ook niks aan veranderen zolang de huidige media wet van kracht blijft, maar dat ter zijde...

Voor alle informatie over het nieuwe menu kan je hier kijken:
Nieuw TV Menu - Tele2 Televisie

Groet,
Ben

Ik zie de verbetering niet.
Erg onhandig dat ik de volgorde van de zenders (nu via mijn favorieten) niet meer zelf kan bepalen.
Ik moet nu de nummers van 6 zenders onthouden omdat ik die niet vòòr de Nederlandse commerciële zenders (waar ik nooit naar kijk) kan plaatsen.
Is dat de verbetering??
Is er iemand die dit wel handig vindt?
Reputatie 2
Beste Ben van Tele2,
ik stel voor dat iedereen van Tele2 eens gaat proberen om b.v. zender 403 (of willekeurig welk ander 3 cijferig kanaal) in te toetsen.
Wellicht dringt dan door dat deze verandering zeker geen verbetering is!
Reputatie 1
Ik heb dezelfde vraag.
En hoe krijg ik mijn favoriete zenders in mijn favoriete volgorde?
En mag a.u.b. het oude menu terug, hier wordt niemand blij van.

Niet iedere verandering is een verbetering. Dat blijkt wel weer. Ik vraag me af of dit menu getest is. Wat een drama !
Reputatie 1
Is dit nieuwe menu door jullie getest ? Nog nooit zo iets gebruikersonvriendelijks meegemaakt ! Alleen al het feit dat je door een gebruikershandleiding moet heenlezen zegt al genoeg. Het vorige menu had geen handleiding nodig, kon je zo instellen. Het is toch wel heel raar dat je geen persoonlijke voorkeur kunt instellen (de volgorde die je zelf kiest) en nee ik bedoel niet die idiote favorieten, dat slaat nergens op. DRAMA- DRAMA.

Vreselijk, ik zou het gauw terugdraaien als ik jullie was, dit gaat klanten kosten.
Reputatie 6
Badge +5
Ja hoor, dit menu is uitgebreid getest en ontwikkeld, in samenwerking met Tele2 klanten.
Ik kan begrijpen dat je er aan moet wennen hoor.
Alle testers waren vooral blij dat het menu een stuk duidelijker is nu dan het vorige menu.
En verder is het systeem ook nog eens een stuk stabieler.
Maar bedankt voor het delen van je mening.
We houden contact. Groet, Ben
Reputatie 2
Ja hoor, dit menu is uitgebreid getest en ontwikkeld, in samenwerking met Tele2 klanten.
Alle testers waren vooral blij dat het menu een stuk duidelijker is nu dan het vorige menu.

Testers die allemaal naar de commerciële zenders kijken en dus geen voorkeur zenders hebben?
Testers tussen 20 en 30 jaar?
Reputatie 2
Als het er gelikt uiziet wil dat nog niet zeggen dat het ook goed is, Ben.
Stabieler is goed, daar kan niemand tegen zijn.
Maar handige functies eruit halen, daar snap ik weinig van.
Of heeft het met vergoedingen van de zenders te maken? De kans dat ze aan het eind van de lijst terecht komen is nu nul. Het liefste zou "men" zien dat je zenders ook niet meer kan verbergen, als dat de achterliggende gedachte is. Dat zou met deze wijziging waarschijnlijk een te grote stap zijn, maar dat zal wel in de volgende versie gebeuren...?
Reputatie 1

Jammer dat jullie mij niet gevraagd hebben, ik had graag mee willen testen als inmiddels gepensioneerd programmeur en systeembeheerder.
Reputatie 1
Jammer dat jullie mij niet gevraagd hebben, ik had graag mee willen testen als inmiddels gepensioneerd programmeur en systeembeheerder. Ik ben gewend producten te testen op gebruikersvriendelijkheid en dat is dit beslist niet.
Reputatie 2
Ik had wel willen testen op leesbaarheid :-)
De programma informatie onder de knop i is niet te lezen qua lettertype
Ik had wel willen testen op leesbaarheid :-)
De programma informatie onder de knop i is niet te lezen qua lettertype
een grote achteruitgang hiervoor stond mijn regionale tv zender op nr 1 omdat ik daar vaak naar kijk maar nu moet ik hem steeds opzoeken. De favorieten werken nniet goed
Reputatie 5
Badge +3
Jammer dat jullie mij niet gevraagd hebben, ik had graag mee willen testen als inmiddels gepensioneerd programmeur en systeembeheerder. Ik ben gewend producten te testen op gebruikersvriendelijkheid en dat is dit beslist niet.
We weten niet welke kennis er aanwezig is geweest onder de testers, maar als het niet op gebruiksvriendelijkheid is getest dan is het wel triest ge(steld)test met de test, niet omdat het mag, maar omdat de omzetting schijnbaar moest,.:?

Testers die allemaal naar de commerciële zenders kijken en dus geen voorkeur zenders
Testers tussen 20 en 30 jaar?

nee hoor ook testers van 45 jaar ik bijvoorbeeld
Reputatie 2
Helaas is de groep 60+ vergeten voor wat betreft gebruiksvriendelijkheid en lees gemak.
Helaas is de groep 60+ vergeten voor wat betreft gebruiksvriendelijkheid en lees gemak.

De testers hebben gezocht naar bugs. De gebruikersvriendelijkheid is niet expliciet getest. Dit waren de spelregels:

"Wat houdt het testen in?
Je gaat actief op zoek naar bugs in de nieuwe tv interface. Dit doe je door alle functionaliteiten uit te proberen. Om je op weg te helpen zullen we testopdrachten met je delen, maar ga vooral ook lekker zelf op ontdekking. Alle bugs die je vindt, deel je op een speciaal gedeelte van ons klantforum. ...
De spelregels
....Een bug is een fout in het systeem: de weergave klopt niet, er is iets mis met de beveiliging, het menu loopt vast. Kortom, dingen die niet zouden moeten gebeuren.
Dus geen algemene feedback van dingen die volgens jou beter kunnen...."
Reputatie 2
Simon gaf ons een inkijkje in de instructies voor de testers.
"Dus geen algemene feedback van dingen die volgens jou beter kunnen...."

Dat zegt wel genoeg...
En ook al is er een andere groep testers die de gebruiksvriendelijkheid test, dan nóg moet je deze mogelijkheid tot verbetering niet op deze manier uitsluiten.
Heb nog steeds het oude menu
Reputatie 7
Badge +4
Het menu wordt in fases voor delen van de klanten geactiveerd. Dat duurt in totaal een aantal weken.