vraag

Monteurkosten

• 31 maart 2020
  • 5 reacties
  • 145 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Goedemorgen,

Gister avond heb ik lang aan de telefoon gezeten met Tele2. Na ruim één uur en vijf medewerkers verder, heb ik nog steeds niet mijn antwoord. Hier kort mijn verhaal:

Ik ben al jaren klant bij Tele2 mobiel. Onlangs mijn partner overgehaald om ook mobiel over te stappen en toen maar besloten om ook met onze internet en tv over te stappen. Nu zijn wij op de 25e afgesloten van tv en internet bij onze oude provider en wilde wij het Tele2 pakket installeren. Dit lukte niet. Wat blijkt; wij wonen in een appartement en onze meterkast zit beneden, dus behalve dat wij het niet zelf konden installeren, moet er ook nog een monteur komen die minimaal €70,- gaat kosten. Maar gister zei een medewerkster van de Tele2 aan de telefoon dat dit ook nog eens €700,- kan worden!! 

Ik schrok hier onwijs van en nu wil ik weten wat mij dit gaat kosten, anders zeg ik mijn abonnement per direct op.

Mijn vragen:

-Waarom komen deze kosten voor onze rekening? Niemand heeft ons van te voren ingelicht dat wij hier wellicht rekening mee moesten houden. Nu voelt het alsof we gedwongen worden, geen andere keuze hebben en maar gewoon moeten betalen. Ik ben het hier echt niet mee eens.

-Waarom kan niemand vertellen wat een monteur gaat kosten? Op die 69,95 na dan, dat weten de medewerkers van Tele2 wel, maar een indicatie van bijkomende kosten kan mij door niemand gegeven worden, behalve dat het '’ook wel €700,- kan gaan kosten'’.

-Kan iemand mij uitleggen via welke weg ik in beklag kan gaan? Ik kan hier niets over vinden.

Ik hoop dat iemand mij beter kan helpen dan gister aan de telefoon!

Hartelijke groet.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk had je tot nu toe internet/tv via de kabel? Alle andere providers leveren internet/tv via de “telefoonlijn”.  De levering van het internet signaal is tot het ISRA punt, iets waar jijzelf (of de eigenaar) verantwoordelijk voor is. Als die beneden is afgewerkt zal er een kabel naar boven nodig zijn. Dit is voor een provider niet op afstand in te zien. Daar zal dus een monteur voor nodig zijn. Als blijkt dat het hele ISRA punt ontbreekt / is weggehaald, dan zal herstel moeten plaatsvinden en dan gaan pas die kosten lopen. Je kunt dan natuurlijk ook nee zeggen.

Tele2 heeft een coulance regeling in dat soort gevallen waarbij je dan ik dacht 2 maanden het abonnement betaald en de rest van je jaarcontract wordt kwijtgescholden. Maar details kan de klantenservice beter geven.

Waarschijnlijk had je tot nu toe internet/tv via de kabel? Alle andere providers leveren internet/tv via de “telefoonlijn”.  De levering van het internet signaal is tot het ISRA punt, iets waar jijzelf (of de eigenaar) verantwoordelijk voor is. Als die beneden is afgewerkt zal er een kabel naar boven nodig zijn. Dit is voor een provider niet op afstand in te zien. Daar zal dus een monteur voor nodig zijn. Als blijkt dat het hele ISRA punt ontbreekt / is weggehaald, dan zal herstel moeten plaatsvinden en dan gaan pas die kosten lopen. Je kunt dan natuurlijk ook nee zeggen.

Tele2 heeft een coulance regeling in dat soort gevallen waarbij je dan ik dacht 2 maanden het abonnement betaald en de rest van je jaarcontract wordt kwijtgescholden. Maar details kan de klantenservice beter geven.

Dank je wel voor je antwoord. Dit deel is mij dan al wat meer duidelijk.

Reputatie 5
Badge +3

Is er nu nog een gedeelte wat je meer vragen over hebt? Misschien kunnen we die ook voor je beantwoorden. 

Is er nu nog een gedeelte wat je meer vragen over hebt? Misschien kunnen we die ook voor je beantwoorden. 

Ja zeker, hoe het komt dat ik van te voren niet op de hoogte ben gebracht van eventuele bijkomende kosten tijdens de installatie die op kunnen lopen tot €700.

Ik ben benieuwd

Reputatie 5
Badge +3

Dit komt omdat zoals @eric aangeeft jij zelf verantwoordelijk bent voor een isra punt. Dit staat ook in onze algemene voorwaarden.