beantwoord

Kan BBC audio description weer uit?

  • 27 April 2022
  • 5 reacties
  • 190 x bekeken

Hoi,

 

De audio desctiption bij BBC 1 en 2 staat weer aan. Kan dat nog een keer uit worden gezet?

Een tijdje terug was er hetzelfde probleem: BBC met audio description

icon

Beste antwoord door Floor109 1 May 2022, 18:16

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Hallo,

Hetzelfde probleem heb ik al 2 weken bij series op BBC1. Narrative audio description staat aan. Graag herstellen.

Waar stuur ik de 3 voorbeelden naar?

Met vriendelijke groet,

Ruud

Reputatie 7
Badge +12

Hey Willeke, 

Zou je mij de volgende gegevens alvast willen sturen? Dan duik ik er direct voor je in!

3 voorbeelden waar deze problemen voorkomen: (Zorg echt voor 3 verschillende tijdstippen, etc. waar dit voorkomt)

  • Klantnummer
  • Datum
  • Tijdstip
  • Kanaal
  • Programma

@Floor109 Ik tag jou even ter bevestiging. Was dit de juiste manier om dit bij collega's aan te geven? 😄

Volgens mij wel @Marciano van Tele2 , als je me de uitleg gunt.

Slechts enkele kanalen worden door jullie dubbel doorgegeven (één versie mét, één versie zonder audio description). De gebruiker thuis kan dan met een knopje op de afstandsbediening, óf via tv instellingen instellen of ze met of zonder audio description willen luisteren. Echter, bij de BBC is dit bij tele2 niet het geval;

Jullie geven voor elke BBC zender normaal maar één kanaal door, die zonder audio description. Als dus per ongeluk het verkeerde kanaal mét audio description wordt doorgegeven, kan dit niet met een knopje op de afstandbediening worden veranderd. Er wordt immers maar één kanaal per zender doorgegeven en niet twee. er kan dus niet door de gebruiker geswitched worden tussen kanalen. Dat het verkeerde kanaal doorgegeven wordt wil jullie technische dienst kunnen constateren.

Echter, niet alle programma’s op de BBC kennen audio description. Als jullie technische dienst dit wil constateren en ze gaan op een willekeurig moment kijken/luisteren, dan is er kans dat ze gaan luisteren naar een programma wat nooit audio description heeft, ook niet op het kanaal mét audio description. Daarom wordt om 3 voorbeelden gevraagd, zodat de technische dienst tijdens de uitzendingen van juist die programma's mét audio description kunnen constateren dat audio description inderdaad aan staat. Dit kan dus alleen correct geconstateerd worden tijdens bepaalde programma's / op bepaalde tijdstippen.

Vandaar dat er dus om die voorbeelden gevraagd wordt. Heb ik het zo goed uitgelegd @Floor109 ?

Reputatie 6
Badge +7

Het klopt inderdaad dat er maar 1 stream is, maar deze stream is weer verschillend op verbindingen die via een Tele2 netwerkkaart lopen, of KPN netwerkkaart. Vorige keer was het probleem alleen op 1 van de 2 aanwezig waardoor het simuleren van deze “storing” andere resultaten leverde.

Voorbeelden worden bij TV storingen gevraagd zodat er exact gekeken kan worden wat er precies gebeurt met de verbinding op dat moment, aangezien er meerdere acties per seconde worden geregistreerd op een TV-stream. Dit is dus vooral belangrijk bij slecht/haperend beeld.

Bij een storing zoals deze is het niet een kwestie wanneer zoiets gebeurt, maar moet het gewoon aan/uit gezet worden. Ik zou zeggen dat voorbeelden niet nodig zouden zijn, maar wellicht denkt de technische dienst hier anders over.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Ruud, deze mogen via een privebericht naar mij. 😊

  • Klantnummer
  • Datum
  • Tijdstip
  • Kanaal
  • Programma

Ik zie je berichtje tegemoet! 

Reageer