beantwoord

Internet smarttv

• 24 februari 2015
  • 22 reacties
  • 2577 x bekeken

Mijn internet op de Samsung smarttv doet het niet. Hoe los ik dit op? Alle kabels zitten erin en stekker er ook al even uitgehaald.
icon

Beste antwoord door Gela 25 februari 2015, 20:42

Smart-tv-platform van Samsung kampt met connectieproblemen

Door Dimitri Reijerman, woensdag 25 februari 2015 10:23, 103 reacties, 25.619 views • Feedback

Bezitters van Samsung-toestellen in de D- en E-serie klagen over verbindingsproblemen van de Smart TV-software met internet. Samsung erkent dat het zogeheten Smart Hub-platform met een storing kampt en zegt dat er hard wordt gewerkt om deze zo snel mogelijk te verhelpen.

Lees verder op: http://tweakers.net/nieuws/101566/smart-tv-platform-van-samsung-kampt-met-connectieproblemen.html
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Ook een Samsung smarttv en het internet doet het ook niet bij mij,en gisteravond nog gewoon gebruikt zonder problemen.
Maar op m`n pc heb ik wel gewoon internet via dezelfde modem.
Klantenservice van tele2 doet ook al vaag.

TS, denk dat het probleem dan ook bij Tele2 licht.
Net van een ander forum gehaald;

Zojuist contact gehad met Samsung Nederland en hier wist men mij te vertellen dat het alleen ging om bepaalde types van Samsung Smart tv.
Waaronder ook het type samsung televisie welke ik heb de UE46ES6800

Het zou vanavond uiterlijk morgen verholpen zijn en het lag zeker niet aan mijn instellingen thuis.

Heeft ook niets met Ziggo te maken dus.

Groet
Smart tv's blijven nog altijd een eigenzinnige groep apparaten die meerdere malen problemen geeft, simpelweg vanwege de manier waarop deze vorm van "computer" tot stand is gekomen. De ene update na de andere en dan kun je op een wankele manier internetten op je TV. Ik vind het een aanfluiting dat dit nog steeds niet beter is.
Thanks allen! Had gebeld met Tele 2 (moet je daarvoor betalen) en behalve dat ik de stekker eruit moest halen, werd er weinig zinnigs gezegd. Hoop dat de tv het morgen weer doet.
Reputatie 7
Badge +5
Doet je tv het niet, of het internet van je tv ?
Gezien je in dit topic antwoord kun jij rustig televisie kijken, dus iets minder overspannen de juiste helpdesk bellen.
Samsung heeft een probleem waar Tele2 niets aan op kan lossen.
Reputatie 6
Badge +5
Had gebeld met Tele 2...en behalve...stekker eruit, werd er weinig zinnigs gezegd.Dat gebeurd daar wel vaker. :P
Maar dit lag dus aan Samsung. 😃
mijn samsung samsung smart theatre heeft ook geen verbinding met tele2 modem. Hij kunt gewoon verbinding vinden maar er is geen verbinding.
@nayqala, aan de afbeelding te zien, heeft jouw samsung smart theatre wel verbinding met het modem, maar niet met het internet, precies hetzelfde als ik in beeld krijg.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, er moet nu eerst een update van Samsung komen. Ik vraag me
af hoe ze die op de tv willen krijgen als ie niet op internet wil.
Misschien dat je later een update op een usb stick moet zetten om
'm zo op de tv te krijgen? Of ze krijgen het wel voor elkaar.....
Ik heb gisteren met Samsung zitten chatten en dit is wat ze me als officiele melding gaven:

Issue voor de E (2012) modellen: Tijdens een Smart Hub Server update is de Benelux verwijzing verwisseld. Er wordt nu een correctie op de Smart Hub Server uitgevoerd waarna de Smart Hub en alle Benelux verwijzingen weer correct werken. Onze excuses voor het ongemak, wij hopen dat u spoedig weer van deze dienst gebruik kunt maken. Als het anders gerelateerd is dan hoor ik dat graag.

Ik vroeg me ook af hoe ze die update nu zouden pushen als er geen internet is maar kennelijk heeft de tv toch nog connectiviteit met hun smarthub server ook al heb je op TCP/IP niveau geen connectie. Ik begrijp ook niet precies hoe ze het doen.....wellicht een ander protocol dat kan natuurlijk.

In het management scherm van mijn modem zie ik ook duidelijk staan dat het device geen internet connectivity heeft.
Bij mij doet die het nog steeds niet..
Badge +2
Smart-tv-platform van Samsung kampt met connectieproblemen

Door Dimitri Reijerman, woensdag 25 februari 2015 10:23, 103 reacties, 25.619 views • Feedback

Bezitters van Samsung-toestellen in de D- en E-serie klagen over verbindingsproblemen van de Smart TV-software met internet. Samsung erkent dat het zogeheten Smart Hub-platform met een storing kampt en zegt dat er hard wordt gewerkt om deze zo snel mogelijk te verhelpen.

Lees verder op: http://tweakers.net/nieuws/101566/smart-tv-platform-van-samsung-kampt-met-connectieproblemen.html
Hier precies hetzelfde probleem. We kunnen wel netflix kijken via de laptop, maar de TV krijgt geen verbinding.
Waar bij Samsung kunnen we dat melden zodat er misschien meer haast gemaakt wordt?
Ik heb t net op hun twitter-account gemeld. https://twitter.com/Samsung_NL
Nog steeds geen internet op mijn smart tv 😞
Chat van een paar uur geleden.

Nou bij mij werkt alles weer. Alleen jammer dat de Netflix app nog steeds niet bijgewerkt kan worden naar de meest recente versie. Dat ga ik nog eens navragen...
Reputatie 6
Badge +5
Weer wat geleerd. Dat krijgen ze er dan toch op dus... 🙂
Ik heb dat nog nagevraagd bij Samsung maar ze konden me niet precies vertellen hoe dat werkt....

Ook nog met Netflix zitten chatten en die zeggen dat ze met samsung ontwikkelaars hebben afgestemd en dat het Samsung OS van sommige televisies geen ondersteuning biedt voor de meest recente app. Er is geen verwachting dat dit in de toekomst nog opgelost wordt.
Reputatie 6
Badge +5
Tjonge? Da's ook wel een vreemde stelling.
Bekijk het maar met de Netflix App op jouw Samsung tv of zoiets:? Raar.
Je zou dan toch verwachten dat er wel een betere, op
Samsung OS toegespitste versie zou komen.
Of dat ze een oudere wel werkende versie laten staan of
terugzetten op Samsung tv's als ze dat nu weten....
De app werkt ook wel maar de nieuwste functies niet, zoals van profiel wisselen. En er is ook een nieuwe versie van Netflix maar die werkt dus niet op de oudere modellen. Dus Samsung zou hun OS moeten updaten zodat het wel ondersteund wordt (maar misschien kan dat niet door een hardware beperking, weet ik niet) of Netflix zou twee verschillende apps moeten maken. Ik kan nu dus wel Netflix kijken maar de app is gewoon beperkt.
Reputatie 7
Badge +5
Ziet er ook zo raar uit bij netwerkverbindingen op je Samsung.
Als je tv zich niet kan aanmelden zegt het dat je wel een netwerkverbinding met het modem hebt maar bij de gateway een dik rood kruis.
Hoe Samsung dat doet geen idee, zelfs hulp op afstand is dan nog mogelijk.
Weer wat geleerd. Dat krijgen ze er dan toch op dus... :)
Reputatie 6
Badge +5
Majh dat is dan weer Samsung. Als je niet kan aanmelden op het Smart Hub
netwerk of iets dergelijks, dan heb je geen internetverbinding. Ondanks dat ie
gewoon aan het internet hangt en dat voor de rest thuis wel werkt.
Dus feitelijk heeft ie wel internet, maar kan ie niet aanmelden. Oké,
dan snap ik het weer zo'n beetje denk ik..... Weer wat geleerd. :)

Op mijn Sony Playstation werkt dat trouwens net zo irritant. Als je niet kan
aanmelden kun je ook de Youtube App (& andere) niet gebruiken.