beantwoord

Internet smart tv werkt niet meer via tele2 modem

  • 12 augustus 2017
  • TV
  • 4 reacties
  • 163 x bekeken

Goedendag,

Sindskort werken de apps op mijn smart-tv niet meer via het internet van het modem.
Het modem is via een vaste internetkabel aangesloten.
De tv is weer via de hdmi-kabel aan het modem aangesloten.

Voorheen was dit geen probleem en waren apps via mijn smart tv gewoon te openen (apps zoals npo, youtube en netflix). Nu werkt dit niet meer en moet ik de internetkabel uit het modem halen en direct in de tv stoppen om internet te hebben op mijn tv en de apps te kunnen openen.

Ik heb al verschillende malen de stekker uit het modem gehaald om hem te resetten.
Weet u misschien waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Met vriendelijke groet,
Marloes

icon Beste antwoord door Jeanette van Tele2 14 augustus 2017, 10:02

Hoi evamarloes

Welkom op ons tele2 forum 😀

Je geeft aan sinds kort geen internet meer op je tv te hebben. Was je tv in eerste instantie met het wifi netwerk verbonden?


Je hebt het zelf over een modem ik denk dat je een decoder hiermee bedoelt. De decoder is het kastje waar je tv mee kijkt en deze is dan met een hdmi kabel aangesloten op je tv.
Het modem is het kastje die bij je telefoonaansluiting is aangesloten en hiervandaan zal dan een kabel naar je tv moeten om gebruik te kunnen maken van van internet op je tv.
Je kan ook vaak op een smart tv gebruik maken van het wifi netwerk. Je zal dan je tv met je modem moeten verbinden.

Graag hoor ik van je of het gelukt is.

Groetjes van Jeanette van Tele2

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Badge +1
Hoi evamarloes

Welkom op ons tele2 forum 😀

Je geeft aan sinds kort geen internet meer op je tv te hebben. Was je tv in eerste instantie met het wifi netwerk verbonden?


Je hebt het zelf over een modem ik denk dat je een decoder hiermee bedoelt. De decoder is het kastje waar je tv mee kijkt en deze is dan met een hdmi kabel aangesloten op je tv.
Het modem is het kastje die bij je telefoonaansluiting is aangesloten en hiervandaan zal dan een kabel naar je tv moeten om gebruik te kunnen maken van van internet op je tv.
Je kan ook vaak op een smart tv gebruik maken van het wifi netwerk. Je zal dan je tv met je modem moeten verbinden.

Graag hoor ik van je of het gelukt is.

Groetjes van Jeanette van Tele2
Badge +1
Hoi evamarloes,

Is het nog gelukt met je tv?

Groetjes van Jeanette van Tele2
evamarloes schreef:

Goedendag,

Sindskort werken de apps op mijn smart-tv niet meer via het internet van het modem.
Het modem is via een vaste internetkabel aangesloten.
De tv is weer via de hdmi-kabel aan het modem aangesloten.

Voorheen was dit geen probleem en waren apps via mijn smart tv gewoon te openen (apps zoals npo, youtube en netflix). Nu werkt dit niet meer en moet ik de internetkabel uit het modem halen en direct in de tv stoppen om internet te hebben op mijn tv en de apps te kunnen openen.

Ik heb al verschillende malen de stekker uit het modem gehaald om hem te resetten.
Weet u misschien waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Met vriendelijke groet,
Marloes



Mijn TV is een Sony Bravia model, voor smartTV via ethernetkabel verbonden aan modem/router, en daar was ook zo'n soort probleem mee. (Jij spreekt van hdmi-kabel tussen modem en TV, maar is dat niet eigenlijk een ethernet-kabel, zo een waar je 8 draadjes in het glazen stekkertje ziet?)
Normaalgesproken worden softwareupdates automatisch gedownload, en anders kan het via een USB stick. Dat hielp bij mij allemaal niet, de update leek niet volledig.

Ik heb toen via een Hard Reset de fabrieksinstellingen hersteld, en vandaar uit krijg je vanzelf weer de goede software en ook de verdwenen apps binnen. Dit werkt eigenlijk nog haast handiger dan via USB updaten. Maar het nadeel is dat je alle zenders opnieuw moet zoeken en sorteren.

Een Hard Reset doe je zo: http://sony-eur-eu-nl-web--eur.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/141049
(fabrieksinstellingen herstellen)
Badge +1
Geen reactie meer ontvangen
topic gesloten