beantwoord

hd televisie

• 6 januari 2016
  • 14 reacties
  • 279 x bekeken

Ik heb digitale tv van tele2 waarin ook HD tv zit. Nu werkte dit goed tot 22 december jl.
Er is inmiddels een aantal dagen geleden een monteur geweest, deze man heeft alles nagelopen en is samen met de support medewerker van tele2 tot de conclusie gekomen dat het aan de bandbreedte ligt.

mijn m odem is inmiddels vervangen.

Kortom KPN heeft de verbinding naar beneden bijgesteld, voor HD tv heb je min 12 mb nodig. Om een of andere reden halen wij hier nu max. 9 mb. waardoor ik geen HD signaal ontvang alleen maar SD signaal.

Ondertussen betaal ik wel voor HD signaal, graag zou ik enige mate van compensatie willen zien van Tele2.

Ik heb het volgende.

Internet
TV SD en HD (wat nu niet meer werkt)
Telefonie

En mobiele telefonie.

Als wij niet binnen 1 a 2 weken tot een oplossing komen voor dit probleem, dan zeg ik mijn contract op.
En stuur ik de hele handel naar jullie terug.

Met vriendelijke groet,

een inmiddels veel betalende klant.
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 11 januari 2016, 16:08

Hee iphoneuser,

Bedankt voor het doorsturen van je gegevens. Ik heb de communicatie teruggelezen en volgens mij zijn er twee opties:

1. Je kan jouw abonnement upgraden (bel 0800-1602 gratis)
  2. Of je kan het contract opzeggen

Deze twee opties zijn telefonisch ook naar jou gecommuniceerd, maar volgens mij had je daar nog geen keuze over gemaakt. Je bent inmiddels buiten contract dus er zijn geen extra kosten verbonden aan het opzeggen. Laat me weten wat je wilt doen.

Groetjes van Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Badge
Als KPN de lijn terug geschroefd heeft dan zouden ze hem ongetwijfeld ook weer op kunnen schroeven lijkt me.. Heb je dat specifieke verzoek al neergelegd bij de klantenservice? Wat ik op ander fora lees is dat een DLM reset aangevraagd moet worden.
Reputatie 5
Badge +3
Lijnkaart reset kan ook nog wel eens verbetering geven, de reden van het terugschroeven is om de lijn in ieder geval stabiel te krijgen.
De afstand zal wel te groot zijn om een bandbreedte te krijgen om een HD-stream goed te laten werken,
Dit zal nog wel een centrale zijn met niet geüpdatet tele2 apparatuur, daar KPN het tv-signaal apart verstuurt wat dus de bandbreedte zo goed als niet belast,.
alles heeft gewerkt, zeker 2 jaar lang. Het is een probleem tussen Tele2 en KPN zij dienen hier een oplossing in te vinden.
Anders klant juist informeren en zeggen waar het op staat.

Zodat klant evt. zelf een beslissing kan nemen.

Ik neem een dienst af .... waar ik voor betaal. Het is niet aan mij welke signaal er wel en niet over de lijn gaat.
Tele2 dient KPN aan te sturen om de juiste acties te ondernemen.

Met vriendelijke groet,
Ik heb internet,tv,bellen al 10 jaar en nooit geen klachten, sinds december grote klachten en kan niet op opgelost worden.
Hulp gehad van tele 2 en kpn heeft alles thuis gecontroleerd, advies nieuwe modem en nieuwe bedrading. En kpn vond nog een storing waarvan hij niet wist wat het was in de kast buiten.
Op kerstavond nog netjes de nieuwe modem met toebehoren gekregen, alles aangesloten en vervangen en nog geen goed tv beelden.
De beelden staan stil en soms geen geluid.
Na 4 maal de klantenservice gebeld te hebben en te horen krijgen dat mijn abonnement niet meer goed is om tv kijken en dat ik moet upgraden 20 euro meer per maand.
Er is bij mij niets verandert, maar tele 2 kan alleen maar zeggen upgraden en dat ik mij niet druk moet maken omdat ik zo op kan zeggen en naar een ander kan gaan.
Een vriend van mij heeft exact hetzelfde abonnement en kan gewoon zonder problemen kijken.
Ik vind dit echt een schande dat ze zo omgaan met trouwe klanten.
Komt dit probleem iemand bekent voor, dan hoor ik het graag.
Waarschijnlijk zal ik tele2 voor altijd vaarwel zeggen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb internet,tv,bellen al 10 jaar en nooit geen klachten, sinds december grote klachten en kan niet op opgelost worden.
Hulp gehad van tele 2 en kpn heeft alles thuis gecontroleerd, advies nieuwe modem en nieuwe bedrading. En kpn vond nog een storing waarvan hij niet wist wat het was in de kast buiten.
Op kerstavond nog netjes de nieuwe modem met toebehoren gekregen, alles aangesloten en vervangen en nog geen goed tv beelden.
Na 4 maal de klantenservice gebeld te hebben en te horen krijgen dat mijn abonnement niet meer goed is om tv kijken en dat ik moet upgraden 20 euro meer per maand.
Er is bij mij niets verandert, maar tele 2 kan alleen maar zeggen upgraden en dat ik mij niet druk moet maken omdat ik zo op kan zeggen en naar een ander kan gaan.
Een vriend van mij heeft exact hetzelfde abonnement en kan gewoon zonder problemen kijken.

Ook geen problemen gehad met de HD zenders? Zijn ook genoeg mensen hier te vinden die problemen hebben met de snelheid van hun internet( zakt tegen de avond in)
Misschien dat dit bij u ook wel speelt? Dat upgraden kost toch geen 20 Euro meer in de maand?
Internet werkt dus wel prima? Kan u eens een speedtest doen
http://www.speedtest.net/

Ook geen problemen gehad met de HD zenders? Zijn ook genoeg mensen hier te vinden die problemen hebben met de snelheid van hun internet( zakt tegen de avond in)
Misschien dat dit bij u ook wel speelt? Dat upgraden kost toch geen 20 Euro meer in de maand?

3,1 mb , lekker traag dus.
Reputatie 4
Badge +1

Veel te langzaam. Kan u morgen(vroeg,middag) nog eens een speedtest doen? Lijkt erop dat uw snelheid ook tegen de avond inzakt want deze snelheid is wel erg laag.
Hoe ver zit u van de centrale verwijderd?
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Veel te langzaam. Kan u morgen(vroeg,middag) nog eens een speedtest doen? Lijkt erop dat uw snelheid ook tegen de avond inzakt want deze snelheid is wel erg laag.

1835 meter van de kast
Reputatie 4
Badge +1

1835 meter van de kast

Dank voor uw reactie dan zou u dus vele hogere snelheden moeten halen dan de speedtest van daarnet aangeeft.
Wat bedoeld Tele2 met een upgrade? Kan u aub hier ook nog eens de resultaten van geven?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik zal morgenvroeg reageren.

1835 meter van de kast

Dank voor uw reactie dan zou u dus vele hogere snelheden moeten halen dan de speedtest van daarnet aangeeft.
Wat bedoeld Tele2 met een upgrade? Kan u aub hier ook nog eens de resultaten van geven?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik zal morgenvroeg reageren.

Beschikbaarheid

WatKoperBeschikbaarSmall green checkDistributiepunt(en)Gd-CInternet Snelheid13 Mbit/siTV1 HD
WatFttHBeschikbaarSmall red crossDistributiepunt(en)Internet Snelheid-iTV-

TechnologieInternet SnelheidADSL2+10 Mbit/sVDSL2*13 Mbit/sBonding*-

Geplande upgrades

WatVVDSLPlanningQ3 2016BetrouwbaarheidPlanning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)Internet Snelheid80 Mbit/siTV2 HD

Ik moet volgens tele 2 sneller internet nemen, aangezien ze het pakket niet meer hebben moet ik een ander pakket nemen. Er is een cape of keep of zoiets in de kabel vertelde ze.
Reputatie 4
Badge +1

WatKoperBeschikbaarSmall green checkDistributiepunt(en)Gd-CInternet Snelheid13 Mbit/siTV1 HD
WatFttHBeschikbaarSmall red crossDistributiepunt(en)Internet Snelheid-iTV-

TechnologieInternet SnelheidADSL2+10 Mbit/sVDSL2*13 Mbit/sBonding*-

Geplande upgrades

WatVVDSLPlanningQ3 2016BetrouwbaarheidPlanning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)Internet Snelheid80 Mbit/siTV2 HD

Ik moet volgens tele 2 sneller internet nemen, aangezien ze het pakket niet meer hebben moet ik een ander pakket nemen. Er is een cape of keep of zoiets in de kabel vertelde ze.

Dank voor uw reactie. Ik zie dat er in het derde kwartaal van 2016 een upgrade plaats gaat vinden waardoor er hogere snelheden beschikbaar zijn. Maar goed dat duurt dus nog wel even en dan kunnen ze die upgrade ook nog uitstellen tot eind 2016. Tenminste dat heb ik vaker gelezen dat dit kan gebeuren.
Ik zie dat u de snelheden die u momenteel zou moeten halen tussen de 10 of 13 MB zou moeten liggen. Men geeft wel aan dat ze met VDSL2 techniek 13 MB zouden moeten kunnen halen ik vindt dat wel erg weinig.
Lijkt mij dat u hogere snelheden zou moeten kunnen behalen.
Zou u aub als u tijd heeft nog eens een speedtest kunnen posten? Heeft u gisteren al gedaan maar die snelheid was zo laag dat het er wel op lijkt dat er ook bij u iets aan de hand is.

Wat bedoeld Tele2 dan precies met sneller internet nemen? Bij een andere provider?
De HD streams gebruiken meer bandbreedte( tussen de 5 en 8 Mbps) dus als uw verbinding te langzaam is kan dit inderdaad problemen opleveren. 2 Decoders of een opneem abo heeft met een te lage snelheid ook geen zin.
Reputatie 2
Badge +2
Hee iphoneuser,

Vervelende situatie zeg! Ik wil even kijken wat er intern allemaal is gebeurd voordat ik concrete antwoorden geef. Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Thanks!

Groet, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hee iphoneuser,

Bedankt voor het doorsturen van je gegevens. Ik heb de communicatie teruggelezen en volgens mij zijn er twee opties:

1. Je kan jouw abonnement upgraden (bel 0800-1602 gratis)
  2. Of je kan het contract opzeggen

Deze twee opties zijn telefonisch ook naar jou gecommuniceerd, maar volgens mij had je daar nog geen keuze over gemaakt. Je bent inmiddels buiten contract dus er zijn geen extra kosten verbonden aan het opzeggen. Laat me weten wat je wilt doen.

Groetjes van Ciana