Haperend tv beeld

• 1 maart 2020
  • 8 reacties
  • 380 x bekeken

Ik heb al een hele tijd last van haperende tv beelden: om de 10-30 seconden bevriest het beeld en het geluid voor 1 seconde. Ik heb al van alles ondernomen: modem en tv decoder gereset, beide zijn reeds vervangen door Tele2 monteur, KPN heeft de lijn doorgemeten. Helaas zonder resultaat. Snelheid met speedtest (bekabeld) is ok: 30-45 MBit/s download / 50-70 MBit/s upload. Ik heb weinig last met streaming video op ipad. Met name bij live tv en terugkijken zijn er problemen met haperend beeld.

Nu heb ik een dag een ping (ping -t google.nl) laten lopen naar google.nl, via mijn laptop en bekabeld. Dus de tv via tv-decoder en utp-kabel op modem aangesloten, en de laptop (voor ping) via andere utp-kabel op modem aangesloten.

Veelal is de responstijd 6-8 ms. Lijkt me prima. Wat opvalt, is dat als het tv -beeldhapert, ik ook op hetzelfde moment een “request timed out” op de ping krijg.

Is er dus iets mis met de stabiliteit van de lijn?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi Paul,

Welkom op ons forum. Bij het vervangen van de apparatuur zijn er toen ook andere kabels aangesloten of zijn de ‘oude’ kabels gebruikt voor de nieuwe apparaten? Heb je de decoder rechtstreeks aangesloten op het modem of maak je gebruik van een verbindingsset? Wanneer er een verbindingsset is aangesloten kun je het dan ook eens testen met de decoder rechtstreeks aangesloten? 

Groet, Michiel

Hallo Michiel, de oude kabels zijn hergebruikt. Ik heb tussen modem in meterkast en woonkamer waar decode en tv staan, 2 kabels getrokken. Beide kabels geven hetzelfde resultaat.

Er zit verder niets tussen modem en decoder, behalve dan een lan kabel dus.

Reputatie 3
Badge +1

Kun je de nieuwe decoder eens aansluiten op de nieuw meegeleverde adapter? Heb je dan wel normaal beeld? Hapert het beeld continue als je TV kijkt of zijn er bepaalde momenten op de dag dat je deze problemen ondervind? 

Wat bedoel je met adapter? Ik heb een modem en decoder, that's all.

Het beeld hapert niet continue. Het hapert voor 1 seconde, met onregelmatige tussenpozen van 30-60 seconden. Lijkt erop dat het 's avonds meer stoort dan overdag.

Reputatie 3
Badge +1

Wat bedoel je met adapter? Ik heb een modem en decoder, that's all.

Bij de nieuwe decoder heb je een nieuwe stroomkabel + adapter gekregen. Aangezien je aangeeft de oude kabels te hebben gebruikt, kun je de nieuw geleverde stroomkabel + adapter gaan gebruiken en testen? 

De monteur heeft de stroomkabel en adapter vervangen en geinstalleerd. Oude spullen heeft hij meegenomen.

Wat ik met kabel bedoel, is de lan utp kabel. Die is bestaand. Ik heb 2 lan kabels tussen modem en decoder, en beide geven dezelfde storing. Lijkt me dus dat het niet aan de lan kabel ligt.

Reputatie 3
Badge +1

In dat geval ontvang ik graag je volledige adres, geboortedatum en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in een privébericht. Daarmee kan ik de stabiliteit van de lijn controleren. Privébericht naar Michiel