beantwoord

Haperend/stottering Geluid

• 30 november 2015
  • 33 reacties
  • 1714 x bekeken

Goedemorgen Tele2,

Sinds het begin van mijn abonnement (6 november 2015) hapert mijn geluid tijdens het televisie kijken. Elke minuut en soms meerdere keren per minuut worden woorden afgebroken. Als voorbeeld: Bij het woord 'auto' hoor ik alleen het stukje 'to'. De eerste lettergreep valt regelmatig weg. Het beeld daarentegen is perfect.

Hierover heb ik meteen in de eerste week na de aansluiting gebeld. Een Tele 2 medewerker heeft mij toen een nieuw HDMI kabeltje toegestuurd. Deze heb ik geprobeerd maar helaas maakte dit geen verschil. Het geluid blijft haperen op alle zenders. Het probleem doet zich niet voor bij het streamen van muziek of beelden vanaf telefoon/laptop. Ook radio luisteren via het Tele 2 kastje ontvangen werkt vlekkeloos. Het haperen van geluid gebeurt alleen bij TV ontvangst. Het kan dus niet aan de TV zelf liggen. Het komt voor bij alle zenders: Van de publieke omroep/NPO tot alle commerciële zenders. Elke dag en op elk tijdstip.

Ik heb drie tot vier keer met de Tele 2 klantenservice gebeld. Er werden geen bijzonderheden op mijn kastje/ontvangst geregistreerd. Alle telefoontjes hebben helaas nog geen oplossing opgeleverd. Mijn verbinding zou drie dagen gemonitord worden. Over de resultaten hiervan heb ik niks meer gehoord helaas. Ook heb ik hier een antwoord op het forum opgevolgd om je modem ontvangst op een ander (minder druk) kanaal te zetten. Ook dit heeft geen oplossing geboden.

Ik hoor graag wat hier aan gedaan kan worden. Het stoort namelijk enorm als je TV aan het kijken bent.

Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 22 januari 2016, 13:41

Hoi Kiko en Rick,

Bedankt voor je reactie.

Excuses voor de wat late reactie. Echter ben ik weinig thuis waardoor ik iets meer tijd nodig heb.

De geluidshaperingen zijn tot nu toe verdwenen. Dus dat is top en zeer positief. Waar ik echter tegen aan liep was het feit dat het leek alsof het ten koste ging van mijn internet verbinding. Mijn WIFI was namelijk zeer slecht afgelopen dagen. Ik heb hierover gebeld met jullie en jullie hebben op afstand mijn WIFI kanaal aangepast. Gisteravond leek de WIFI weer te zijn hersteld. Dat is dus positief.

Ik stuur de oude TV ontvanger inclusief adapter uiterlijk zaterdag retour. Kan ik de oude UTP kabel (die is aanzienlijk korter dan de nieuw meegestuurde) houden of moet ik één van de 2 terugsturen?

Bedankt voor de hulp en medewerking.

De UTP-kabel hoef je niet terug te sturen hoor. Het zou inderdaad niet zo moeten zijn dat jouw internetsnelheid er door een andere decoder op achteruit gaat. Mocht je de komende dagen alsnog problemen ondervinden met of de decoder of jouw WiFi dan hoor ik het graag nog van je :)

Jij ook bedankt voor de goede samenwerking om dit op te lossen! 🙂
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem en schijnbaar nog vele anderen. Bij mij gaat het alleen niet om een lettergreep maar om een paar woorden. Heel irritant wanneer je bijvoorbeeld naar het nieuws kijkt.

Iedere minuut 1 of 2 keer.
Spijtig om te horen.

Ik zie in andere topics speedtest voorbij komen. Hier alvast mijne:

http://www.speedtest.net/my-result/4876000566

En Availability Check:

SERVICES AVAILABLE

Copper exchange distance (approx.): 2340 meters.
speedtest zit wel goed. Haal 40 mbit hier.
Maar dank je voor het meedenken.
Jammer dat ik ook hier geen reactie krijg
Reputatie 4
Badge +1
Jammer dat ik ook hier geen reactie krijg

Ik wil je best bijstaan....heb je in andere topics gekeken? Wat is de reactie van Tele2?
Kan zelf ook wel gaan zoeken maar goed...als je me dat eens kan vertellen dan gaan we een stap verder.
Want het kan zeker aan een softwarematig probleem liggen maar dan komt het erop aan dat Tele2 er ook mee voor de dag komt dat daar het probleem ligt. Je kan niet blijven afschuiven..
Let wel..als daar het probleem ligt. Daarom moet je gaan zoeken. Hebben andere mensen met gelijksoortige problemen wel oplossing gevonden...welke dan? En zo niet wat is de reactie van Tele2....
Kan je me aub hier wat meer over vertellen bij voorbaat dank.

PS.. ik ga zelf ook zoeken..
Wat ik gelezen heb is dat sommigen hun tv kastje resetten. Bij sommigen schijnt het te helpen, bij anderen weer niet.
Ik ben al 2 weken aan het rondkijken hier en ik zie veel soortgelijke problemen. Echter nergens een oplossing. De Tele 2 reactie staat beschreven in me 1e post. Nieuw hdmi kabeltje: geen verandering. E 3 dagen monitoreren: geen reactie. Daarnaast heb ik de router op een ander kanaal gezet zoals in andere topics stond beschreven: geen verandering. Nu moest ik van tele 2 3 voorbeelden geven. Dat heb ik gedaan. Geen reactie. Verder moest ik het forum in de gaten houden want ze waren er mee bezig. Wat kan ik nog meer doen?

Me TV is van Samsung is net zo nieuw als me tele 2 pakket.
Ook resetten heb ik meerdere malen gedaan. Geen effect. Bedankt voor jullie hulp en mee denken ieder geval!
Reputatie 4
Badge +1
Hartelijk dank voor jullie reacties. Dus in zoverre jij hebt kunnen vinden nog geen oplossing. Als men zegt dat men er mee bezig is dan vraag ik me af waarmee is men dan bezig?? Waar denkt men dan dat het probleem ligt? Komt er een firmware update? Dus een software probleem? Op wat voor een termijn?
Ze moeten gewoon eens ermee voor de dag waar men denkt dat dit probleem vandaan komt....
Ligt het aan de HDMI?( lijkt mij niet).
Wat voor eens snelheden haal je Cjansen1990? Vindt het ook niet correct van Tele2 dat men telkens bij jou met geen reactie komt.
Ik bedoel als je zegt tegen een klant dat je zijn verbinding 3 dagen gaat controleren moet je ook eens een keer de knoop doorhakken en zeggen dat het niet aan de verbinding ligt. Waaraan dan?

Zeker Tele2 heeft de tijd nodig om het probleem uit te zoeken maar er komt ook een termijn waarop je klanten antwoorden mogen krijgen.

Ik ga nu zelf ook wat topics doorzoeken...kom er nog op terug.

Zelf zou ik nooit hardware van een ISP willen gebruiken maar ik heb ook andere eisen wat dat aangaat..misschien ligt het bij jullie helemaal niet daaraan maar waaraan dan wel?
Reputatie 4
Badge +1
Mijn mening is dus dat je Tele2 nog even kan geven om het op te lossen waarbij ik persoonlijk wel graag op de hoogte gehouden zou willen worden hoe ze dit probleem denken te verhelpen en waar volgens hen het probleem ligt.
Komt er binnen afzienbare tijd geen oplossing dan zou ik( mijn mening) het tv abo opzeggen...
Mijn snelheden: http://www.speedtest.net/my-result/4876000566

Ik zal morgen of woensdag nog eens bellen met Tele 2 en hun antwoord hier communiceren.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Cjansen1990,

Wat vervelend dat je zo lang met dit probleem hebt rondgelopen. Ik zie in het bovenstaande berichtje staan dat je telefonisch contact met ons ging opnemen. Heb je dit nog gedaan? Zo ja, wat kwam er uit het telefonische gesprek?

Mocht het nog niet zijn opgelost, ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum via een privéberichtje. Je stuurt een PB door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=89911. Ik zou graag de communicatie willen lezen zodat ik kan helpen 🙂.

Groetjes, Ciana
Hey Cjansen1990,

Wat vervelend dat je zo lang met dit probleem hebt rondgelopen. Ik zie in het bovenstaande berichtje staan dat je telefonisch contact met ons ging opnemen. Heb je dit nog gedaan? Zo ja, wat kwam er uit het telefonische gesprek?

Mocht het nog niet zijn opgelost, ontvang ik graag jouw NAW-gegevens, klantnummer en geboortedatum via een privéberichtje. Je stuurt een PB door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link: https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=89911. Ik zou graag de communicatie willen lezen zodat ik kan helpen 🙂.

Groetjes, Ciana

Hoi Ciana,

Bedankt voor je bericht. Ik heb geen telefonisch contact meer opgenomen. Hij lijkt het weer te doen na een aantal keer de stekker opnieuw erin en eruit te doen (al wel eerder geprobeerd overigens). Voorlopig lijkt het verdwijnen. Mocht ik van de week toch de storing weer ervaren zal ik direct telefonisch contact opnemen en uw eventuele vervolgstappen op te volgen.
Reputatie 2
Badge +2
Hey Cjansen1990,

Oh, wat goed! Alleen wel vervelend dat we nu niet zo goed weten waardoor het komt. Trek inderdaad gelijk aan de bel op het moment dat het weer fout gaat. Ik hoop dat ze dan wel achter de oorzaak komen.

Fijne avond nog! Groet, Ciana
Heb hetzelfde probleem, bekabeling vanaf het punt waar de kabel mijn huis inkomt vervangen door een UTP kabel tevens een nieuwe HDMI kabel. Modem gereset naar Factory defaults. Helaas blijft het geluid op de meeste zenders stotteren. Bij het journaal moet zelfs de ondertiteling aangezet worden omdat het anders niet te volgen is 😞. Mocht er iemand nog een suggestie hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Groetjes, Jannie
Reputatie 4
Badge +1
Heb hetzelfde probleem, bekabeling vanaf het punt waar de kabel mijn huis inkomt vervangen door een UTP kabel tevens een nieuwe HDMI kabel. Modem gereset naar Factory defaults. Helaas blijft het geluid op de meeste zenders stotteren. Bij het journaal moet zelfs de ondertiteling aangezet worden omdat het anders niet te volgen is 😞. Mocht er iemand nog een suggestie hebben dan houd ik mij aanbevolen.

Groetjes, Jannie

Dan moeten we eigenlijk beginnen om je te vragen om even een speedtest te doen:
http://www.speedtest.net/
Kan je aub eens vertellen welke snelheid je haalt?
Ik heb te vroeg gejuicht. Helaas is de storing terug.. Het is een tijdje minder geweest, na resetten, maar het geluid blijft haperen. Erg zonde het kijkt gewoon geen lekker TV. Kunnen we verder gaan met de zoektocht naar een oplossing?
Reputatie 5
Badge +3

Ik zal morgen of woensdag nog eens bellen met Tele 2 en hun antwoord hier communiceren.

10 is te laag voor tv + internetdiensten, dit zal bij andere klanten wel werken maar is verre van ideaal,..
Tele2 behoort 12MB 60% van de bandbreedte stabiel te leveren, en dat kunnen schijnbaar niet, ik zou overstappen d.m.v tele2 in gebreke te stellen, mits je contract vrij bent dan kan je sowieso overstappen.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Cjansen1990,

Zou je voor mij een bekabelde speedtest willen uitvoeren en wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Met jouw informatie kan ik gericht op zoek gaan naar een oplossing.

Groetjes,
Rick

10 is te laag voor tv + internetdiensten, dit zal bij andere klanten wel werken maar is verre van ideaal,..
Tele2 behoort 12MB 60% van de bandbreedte stabiel te leveren, en dat kunnen schijnbaar niet, ik zou overstappen d.m.v tele2 in gebreke te stellen, mits je contract vrij bent dan kan je sowieso overstappen.

Dit zou best wel eens kunnen inderdaad. Ik merk namelijk dat het haperen vaker voorkomt als ik actief op internet ben.
Beste Cjansen1990,

Zou je voor mij een bekabelde speedtest willen uitvoeren en wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Met jouw informatie kan ik gericht op zoek gaan naar een oplossing.

Groetjes,
Rick

Bedankt voor je reactie Rick. Ik heb je een privé bericht gestuurd.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Cjansen1990,

Ik zie geen enkele aanwijzing waarom jouw verbinding de oorzaak van het haperende geluid is. Ik heb jou een nieuwe decoder opgestuurd. Laten we kijken of dit verschil gaat uitmaken. Er komt ook een retourdoos jouw kant op voor de oude decoder.

De nieuwe decoder moet vanaf morgen ongeveer binnen 3 tot 5 werkdagen bij jou zijn. Hou je mij op de hoogte? :)

Groetjes,
Rick
Beste Cjansen1990,

Ik zie geen enkele aanwijzing waarom jouw verbinding de oorzaak van het haperende geluid is. Ik heb jou een nieuwe decoder opgestuurd. Laten we kijken of dit verschil gaat uitmaken. Er komt ook een retourdoos jouw kant op voor de oude decoder.

De nieuwe decoder moet vanaf morgen ongeveer binnen 3 tot 5 werkdagen bij jou zijn. Hou je mij op de hoogte? :)

Groetjes,
Rick

Hoi Rick,

Bedankt voor je snelle reactie en handeling.

Ik ben erg benieuwd. Ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn pakket onderweg is. Ik wacht het af en houd je op de hoogte.
Beste Cjansen1990,

Groetjes,
Rick

Hoi Rick,

Bedankt voor je snelle reactie en handeling.

Ik ben erg benieuwd. Ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn pakket onderweg is. Ik wacht het af en houd je op de hoogte.

Beste Rick,

Ik kan mijn nieuwe decoder niet aansluiten omdat hij aangeeft dat het maximaal aantal Digitale iTV decorders al zijn aangesloten. Ik heb mijn oude wel ontkoppeld.......
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb jouw oude decoder uit het systeem gehaald. Als je nu jouw nieuwe decoder aansluit, wordt deze automatisch geregistreerd. Wil je mij laten weten of het nu werkt? En of jouw probleem is opgelost? 😉 Ten slotte hoor ik graag van je of jij een retourbox hebt ontvangen.