beantwoord

Haperend beelden geluid bij programma opnemen en gelijktijdig kijken naar TV .

• 27 april 2017
  • 25 reacties
  • 455 x bekeken

• Blijvertje
  • 24 reacties
Betreft bestaande klacht.
Sinds de nieuwe TV indeling heb ik op terugkijken en vanaf de mediabox problemen met haperend of stilstaand beeld en geluid.
Ook krijg ik bij het terugkijken, meldingen tussendoor dat de verbinding met de server is verbroken. Dan moet je wachten of opnieuw opstarten. (dit heb ik laatste maand niet meer gezien). Verder wordt tijdens het TV kijken de programmagids geladen en stopt het opnemen of TV kijken. Dan moetje verplicht een paar minuten wachten tot alles weer hersteld is.
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 15 juni 2017, 17:11

Hallo Ed,

Als je de decoder opnieuw opstart zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb de oude decoder uit het systeem verwijderd.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo Ed,

Sorry voor de late reactie om de een of andere manier zie ik je post nu pas voorbij komen.

ik zie dat je een router hebt aangesloten in het netwerk. Zou je kunnen testen of het probleem weg gaat als je deze een dagje loskoppelt? (het gaat om het apparaat op poort 2)

Het kan zijn dat je router het signaal weg kaapt.

Groeten,

Jeroen M
Hallo Ed,

Sorry voor de late reactie om de een of andere manier zie ik je post nu pas voorbij komen.

ik zie dat je een router hebt aangesloten in het netwerk. Zou je kunnen testen of het probleem weg gaat als je deze een dagje loskoppelt? (het gaat om het apparaat op poort 2)

Het kan zijn dat je router het signaal weg kaapt.

Groeten,

Jeroen M

Hallo Jeroen, ik heb op mijn TV box rechtstreeks op de Tele2 modem aangesloten. Los daarvan heb ik een Wifi adapter bekabeld aan de modem om internet in het "hele" huis te krijgen. Moet die laatste los?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Ed,

Ik neem het even over, Jeroen is niet in staat de reageren!
Om je antwoord op je vraag te geven, ja!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Oke. Ga ik uitproberen en kom erop terug.

Met groet, Ed.

Hi Ed,

Ik neem het even over, Jeroen is niet in staat de reageren!
Om je antwoord op je vraag te geven, ja!

Groetjes,
Patrick van Tele2
Badge +1
Thanks. We wachten je terugkoppeling even af.

Groetjes,
Bianca
Heeft helaas niet geholpen. Gisteravond 2 programma's opgenomen en die waren niet goed. Later 1 opgenomen en tegelijkertijd bekeken en ook dat gaf problemen. Beeld dat hapert en het geluid gewoon doorgaat. Of dat het geluid juist stopt en het beeld gewoond doorgaat en ook beide.
Reputatie 2
Badge
Dan is het duidelijk dat de router de oorzaak niet is geweest. Voor één HD TV stream (op dit type abonnement) gebruikt de decoder 10 Mbps aan bandbreedte, dit betekend dat als je kijkt en opneemt tegelijkertijd dat je meer dan 20 Mbps nodig zou moeten hebben. Je modem haalt 43 Mbps binnen - dit zou dus betekenen dat je genoeg binnen zou moeten halen om de opnames goed te laten verlopen. Dit zou het geval moeten zijn, tenzij andere apparatuur in het netwerk tijdens het opnemen die bandbreedte opgebruiken; dat kunnen wij vanaf hier niet inschatten.

In dit geval ga ik er van uit dat de opgenomen programma's op HD zenders worden opgenomen. Als het goed is zal je vanaf kanaal 601 alle niet-HD (SD) zenders moeten kunnen vinden. In dit geval zou ik je graag willen vragen om als test een opname te starten op een van die SD kanalen en dan tegelijkertijd naar een SD kanaal te kijken. Op die manier zou de decoder minder data moeten verwerken en opgebruiken. We zouden graag willen weten of de opnames dan wel goed gaan. Zou je dat kunnen testen?

Excuses voor de meervoud aan moderators die je topic nu verder beantwoorden; ik ga er wel van uit dat we ook op deze manier tot een oplossing gaan komen.
Geen probleem van de verschillende operators. Ik ga het uitproberen.
Reputatie 2
Badge
Top. We wachten je reactie wederom af; bedankt voor je medewerking!
Hoi Tele2, ik heb een paar keer op verschillende dagen getest en ik heb dan geen problemen meer gezien. Lijkt du inderdaad alleen bij HD (en HD in combinatie met geen HD) te zijn.
Reputatie 2
Badge
Top, het klinkt dus alsof het probleem op deze manier omzeild kan worden. Nu is het nog de vraag of je tijdens het SD opnemen ook HD kan kijken; of andersom. Uiteindelijk zou het wel mooi zijn om als je een film opneemt dit in HD te kunnen terugkijken. Dit zou je eventueel zelf nog kunnen testen. Heb je hier toevallig verder nog vragen over?
Top, het klinkt dus alsof het probleem op deze manier omzeild kan worden. Nu is het nog de vraag of je tijdens het SD opnemen ook HD kan kijken; of andersom. Uiteindelijk zou het wel mooi zijn om als je een film opneemt dit in HD te kunnen terugkijken. Dit zou je eventueel zelf nog kunnen testen. Heb je hier toevallig verder nog vragen over?Top, het klinkt dus alsof het probleem op deze manier omzeild kan worden. Nu is het nog de vraag of je tijdens het SD opnemen ook HD kan kijken; of andersom. Uiteindelijk zou het wel mooi zijn om als je een film opneemt dit in HD te kunnen terugkijken. Dit zou je eventueel zelf nog kunnen testen. Heb je hier toevallig verder nog vragen over?

Ga ik uitproberen.
Hallo ik heb weer e.e.a. bekeken. Het lijkt erop dat SD en HD door elkaar geen problemen meer geeft. Ik ga nu nog opnieuw testen met HD en HD. Afgelopen week wel 2x dat de Mediabox geheel vast stond. Moest ik de stekker eruit halen en weer opnieuw aanzetten. Daarna doet hij het weer. Hij wordt wel erg warm.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Ed,

Ik ben weer terug met vakantie. Jammer dat het probleem nog niet opgelost is. Omdat je ook aangeeft dat de decoder heel erg warm wordt wil ik preventief het modem vervangen.

Ik stuur het nieuwe kastje op en deze kun je binnen 3 werkdagen thuis verwachten.

Groeten,

Jeroen
Hallo Jeroen,
ik heb zaterdag HD film afgekeken en ook ook tussentijds opname gemaakt. Slechts 1 keer een korte verstoring gehad. We gaan het nieuwe kastje uitproberen. Hopen dat dan de ellende opgelost is. Ik zal op de oude de programma's met verstoring laten staan voor technisch onderzoek.
Reputatie 4
Badge +3
Top,

Ik laat het topic nog even open staan totdat we zeker weten dat het opgelost is.
Hoi ik heb de nieuwe decoder aangesloten, maar hij vraagt om een inlognaam en wachtwoord. Inlognaam heb ik, maar wachtwoord niet. Krijg ik daar een schrijven van?
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Ed,

Als je de decoder opnieuw opstart zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik heb de oude decoder uit het systeem verwijderd.
De oude is inderdaad niet meer te gebruiken, maar de nieuwe vraagt nog steeds om mijn inlognaam en een wachtwoord. Wachtwoord heb ik niet.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Ed,

Ik zie dat je gebeld hebt en dat mijn collega dezelfde stap heeft uitgevoerd maar dan met jou aan de lijn. Is het hier mee opgelost?
Hallo Jeroen, ik heb vanochtend pas de instellingen kunnen doen en de programma's ingepland. Volgende week weet ik meer. Net de oude teruggestuurd. Ik laat het weten hoe het afloopt.
Hallo Jeroen, het lijkt erop of het werkt. Ik heb op dit moment geen problemen meer met haperende beeld.

Wel sinds vanochtend (30 juni) dat ik nog maar een beperkt aantal zenders mag kijken. De Het standaard pakket geeft aan dat ik niet geabonneerd ben met uitzondering van NPO 1. Het extra pakket (betaalpakket) doet het wel .
Verder zijn jullie via het reguliere nummer 0207544444 niet bereikbaar. Na 20 keer overgaan wordt de verbinding verbroken.

Gaat zo nog niet echt goed.
Groet, Ed.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Ed,

De storing die je nu beschrijft was een algemene storing het was een grote storing waardoor er heel veel mensen tegelijkertijd aan het bellen waren. (Dit verklaart het niet bereikbaar zijn)

Maar het probleem is verder opgelost ?
Met het opnemen van programma's heb ik geen problemen meer gezien. Af en toe met kijken verspringt het beeld even. Als ik dan even even terug spoel en dan weer hetzelfde kijk is het niet. Maar dat is af en toe.

Het extreme "gestoor" is er uit.
Kunnen we weer normaal kijken.
Bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Top ! dan sluit ik meteen het topic.

Fijn weekend !