beantwoord

Geluidproblemen TV Tele2

• 5 oktober 2015
  • 18 reacties
  • 500 x bekeken

Al enkele weken ervaren wij dat 3-5 sec het geluid wegvalt tijdens het televisie kijken. Aangezien het steeds irritanter wordt en klantenservice de oplossing ook niet aangedragen heeft maar eens een bericht op dit forum.

Het lijkt erop dat de problemen ontstaan zijn sinds de uitzendingen in HD. Ik zag elders in het forum dezelfde vraag met als antwoord dat de oorzaak waarschijnlijk te maken heeft met de bandbreedte en open maar direct een nieuw topic (zoals daarin regelmatig gemeld wordt). Ik vraag mij sterk af of bandbreedte inderdaad het probleem is, want wij hebben volgens speedtest een redelijke ADSL snelheid.

Vooral op NPO 1 en 2 valt telkens 3-5 sec het geluid weg, maar ook op andere zenders komt het voor. Gebeld met de klantenservice. Men dacht dat het lag aan Panasonic televisies. Niet dus, want ik heb een Samsung. Het schijnt een probleem op het netwerk van Tele2 te zijn.

Kan wellicht iemand van tele2 mij informeren wat op dit moment de status van deze problemen is? BVD
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 20 december 2015, 17:02

We hebben Estoril een nieuwe decoder toegezonden (550) en vooralsnog lijkt het opgelost! Laten we ervan uitgaan dat dit zo blijft!
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Badge +4
Hoi Estoril,

Er komen hier inderdaad signalen over binnen. Wat er precies speelt moet nog achterhaald worden.
Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken hoe het zit!

Groetjes Maurice
Beste Maurice,

Bij deze wil ik je graag informeren dat ik hetzelfde probleem heb. Al twee keer met de klantenservice gebeld die mij eigenlijk niks meer kunnen vertellen dan dat het een bekend probleem is, er aan gewerkt wordt en dat ze niet weten wanneer het opgelost zal (zou kunnen) zijn.

Even wat extra info: als ik de tv heel even terug spoel of op pauze zet (ik heb dus een recorder) en verder kijk heb ik het probleem niet. Op de extra decoder heb ik ook geen probleem.

Mvg,

Dennis
Badge +4
Hoi Dennis,

Zou je een eigen topic willen openen hierover? Het kan zijn dat jouw situatie niet hetzelfde is als die van Estoril (of meerderen op dit forum).
Op deze manier zorgen we dat conversaties overzichtelijk blijven en dat resulteert in het sneller kunnen leveren van een antwoord cq oplossing.
Alvast bedankt voor je begrip!

Groetjes Maurice
Badge +4
Dank je wel voor het versturen van je gegevens Estoril! Er zijn al wat aanpassingen gedaan aan NPO1 HD en ik hoor signalen dat de aanpassingen voor deze zender positief worden ontvangen, is dat bij jou ook het geval? Mocht die aanpassing namelijk de oplossing zijn voor het probleem zal zoiets dergelijks natuurlijk ook toegepast gaan worden voor de andere zenders. Een concrete datum dat het opgelost is heb ik alleen niet.
Dag Maurice,

Ik heb het inmiddels 2 avonden getest. Het lijkt erop dat het aantal keren dat het geluid wegvalt op NOP1 minder is geworden, maar volledig opgelost is het nog duidelijk niet. (Indicatie 10 storingen per half uur naar momenteel 2 per half uur).
Badge +4
Dat kan goed kloppen, heb ook nog niet gehoor dat het volledig is opgelost. Het scheelt dat het nu minder stoort, op naar de oplossing!
Komt hopelijk snel Estoril!

Goed weekend!
Dag Maurice,

Kan het kloppen dat de aanpassingen van vorige week dit weekend weer teruggedraaid zijn???
Badge +4
Ik begrijp dat het weer verergerd is dus? De technische dienst die hier over gaat is er niet in het weekend, kan het dus op het moment niet navragen voor je.
Het lijkt me alleen niet dat het teruggedraaid is, wellicht teruggekomen o.i.d., enfin we bedoelen natuurlijk hetzelfde.
Zal het voor je navragen maar zal dus pas na het weekend antwoord kunnen geven (heb in ieder geval een mail gestuurd!).
Bedankt voor je reactie van gisteren 😉. Ben benieuwd welk nieuws wanneer van jullie technische afdeling komt.
Badge +4
Graag gedaan hoor! Ik ben zelf ook enorm benieuwd (betekent dus dat ik nog niets heb gehoord)!
Beste Maurice,

Ik lees op verschillende forums dat ook enkele andere mensen verbetering opvalt, maar wat mij inmiddels opvalt is het volgende.

Gisteravond tijdens de uitzending van De Wereld draait door 'slechts' 1 storing, vervolgens tijdens het NOS-journaal circa 5 maal (nog steeds een flinke verbetering dan om elke 2 zinnen).

Weet niet of dit technische oorzaken kan hebben, maar wellicht kan jullie technische afdeling hier wat mee.

Ik lees ook oplossingen met een andere decoder, valt dit ook in ons geval te proberen? (het begint nl. wel een beetje te lang te duren en mijn zus heeft het met een andere decoder onze problemen totaal niet).
Badge +4
Hey Estoril,

Ik ben weer een tijdje weggeweest dus niet eerder op je kunnen reageren.
We zijn inmiddels een weekje verder en vroeg me af of het nog verbeterd is. Als dat niet het geval is laat het even weten en dan stuur ik een andere om te proberen!
Dag Maurice,

Problemen zijn nog steeds niet verbeterd. Aangezien ik op het forum gelezen had over een 'tijdelijke' oplossing met een scartkabel (en ik deze gelukkig nog thuis had liggen), kan ik ook bevestigen dat een ouderwetse aansluiten (dus niet via HDMI) inderdaad wel werkt. Het probleem zit hem in mijn beleving dus wel degelijk in de aansturen via HDMI in de decoder, nadat de uitzendingen in HD zijn uitgezonden. Hoop dat je na kunt kijken welk type decoder ik heb (ik kan er ook mee opnemen) en hou mij hartelijk aanbevolen voor een ander type decoder. Alvast bedankt!
Reputatie 6
Badge +5
Starten mensen hun nieuwe tv zelf ook wel eens opnieuw op?
Is ook een kleine computer geworden die dat soms wel eens nodig heeft. :D
Dus alleen even van de stroom af en dan er weer in.
Ik weet niet of dat gerelateerd is of niet, maar dat is me bij mijn nieuwe(re)
tv wel opgevallen. En daardoor heeft ie heel af en toe vage/ trage problemen.
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik meld het toch effe. 🙂
Starten mensen hun nieuwe tv zelf ook wel eens opnieuw op?
Is ook een kleine computer geworden die dat soms wel eens nodig heeft. :D
Dus alleen even van de stroom af en dan er weer in.
Ik weet niet of dat gerelateerd is of niet, maar dat is me bij mijn nieuwe(re)
tv wel opgevallen. En daardoor heeft ie heel af en toe vage/ trage problemen.
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar ik meld het toch effe. :)

Beste Jeroen,

Bedankt voor het meedenken, maar ik kan in dat geval niet verklaren dat zonder de stroom te onderbreken het signaal met een ouderwetse scart-kabel wel opeens goed wordt doorgegeven? Volgens mij is het probleem 'eenvoudig' dat de decoder niet weet hoe hij bepaalde TV's via HDMI het signaal moet aanleveren. LIjkt mij dus iets software-matigs in de decoder. Wat is jouw idee hierover (zie dat je vaker meedenkt!)? Bedankt alvast.
Reputatie 6
Badge +5
...maar ik kan in dat geval niet verklaren dat zonder de stroom te onderbreken
het signaal met een ouderwetse scart-kabel wel opeens goed wordt doorgegeven?
Ik ook niet helemaal. 🙂 Maar ik heb zelf ook al eens gehad dat het lage
signaal van de SCART nog wel prima ging, maar dat ie vreemd ging
doen op HDMI. Maar ik heb dan ook niet een hele dure tv met
maar een single core processor. :D

Maar goed, als het zo blijft is er toch iets met de aanvoer of de verwerking
van het signaal van Tele2. Maar wat dat precies kan zijn? :?
Bufferinstellingen van de decoder zou ik dan denken...
Reputatie 4
Badge +1

Beste Jeroen,

Bedankt voor het meedenken, maar ik kan in dat geval niet verklaren dat zonder de stroom te onderbreken het signaal met een ouderwetse scart-kabel wel opeens goed wordt doorgegeven? Volgens mij is het probleem 'eenvoudig' dat de decoder niet weet hoe hij bepaalde TV's via HDMI het signaal moet aanleveren. LIjkt mij dus iets software-matigs in de decoder. Wat is jouw idee hierover (zie dat je vaker meedenkt!)? Bedankt alvast.

Heb je in andere topics gezocht? Daar moet je mee beginnen...wat heb je gevonden was er een oplossing en wat wat de reactie van Tele2??
Kan ook een softwarematige kwestie zijn maar dan zal je eerst een moeten zoeken op het forum wat je nog allemaal kan vinden.
Dit kan je toch niet zomaar accepteren..

Andere HDMI kabel al eens geprobeerd?
Badge +4
We hebben Estoril een nieuwe decoder toegezonden (550) en vooralsnog lijkt het opgelost! Laten we ervan uitgaan dat dit zo blijft!