beantwoord

Geluid TV valt met regelmaat kort weg

• 2 oktober 2015
  • 13 reacties
  • 424 x bekeken

Sinds enige tijd valt het geluid van de TV met regelmaat weg. Steeds kort, zo'n 3/4 seconden. Dit is zeer irritant. Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 31 december 2015, 09:52

Het is al een tijd geleden dat je jouw vraag hebt gesteld. Je bent in de tussentijd niet teruggekomen en daarom zal ik dit topic nu sluiten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Er lijken de laatste tijd wel vaker problemen mee te zijn, dus misschien niks.
Maar soms wil het nog wel eens helpen om het modem en de decoder opnieuw
op te starten. Het modem dan eerst tot ie weer helemaal groen brand.

Of de decoder in een andere LAN op het modem. Vraag me niet
waarom, maar dat heeft bij mij ook al eens geholpen. :D
Dat was met een Davolink modem.
Hoi Jeroen, ik heb hier ook iedere avond last van. Het is gewoon te gek voor woorden. Het kan toch niet waar zijn dat ik iedere avond de modem moet resetten? Het helpt trouwens bij mij niet. Moet jij iedere avond de modem resetten? ik baal hier zo enorm van.
Reputatie 7
Badge +5
Of de decoder in een andere LAN op het modem. Vraag me niet
waarom, maar dat heeft bij mij ook al eens geholpen. :D
Dat was met een Davolink modem.

Is niet eens zo raar met die ruilmodems.
Ding hangt maar in de meterkast waar liefst ook een stofzuiger of andere bende in staat.
Reken maar dat LAN1 flink te verduren heeft (gehad) als de kabel los hangt.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Jeroen, ik heb hier ook iedere avond last van. Het is gewoon te gek voor woorden. Het kan toch niet waar zijn dat ik iedere avond de modem moet resetten? Het helpt trouwens bij mij niet. Moet jij iedere avond de modem resetten? ik baal hier zo enorm van.
Ik zei voor de topic starter ook al dat er 'misschien niks' aan te doen was.
En nee, ik hoef het modem of de decoder niet elke dag opnieuw op te starten.
Bij mij werkt het verder wel goed.

Daarom zeg ik ook 'soms', bijvoorbeeld in het geval dat het modem al heel lang niet
opnieuw is gestart is en dat ie daardoor langzaamaan minder goed presteert. Da's vaak
eerder een geheugenmanagement probleem. Dit zal dus lang niet altijd het geval zijn.
Reputatie 2
Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Oplossen niet, omzeilen wel.
Als je een programma aan het kijken bent: druk op PAUZE en daarna direct weer op PLAY.
Je kijkt vanaf dat moment naar een opgenomen programma, en daarbij doet zich dat probleem niet voor.
Reputatie 6
Badge +5
:? Ook weer apart dan. Maar da's wel een aardige omzeiling. :)
Werkt dus wel alleen als je een decoder hebt met opname functie.
Reputatie 2
Werkt dus wel alleen als je een decoder hebt met opname functie.
Ja, da's waar. Onbewust maar onterecht dacht ik dat iedereen die heeft.
Goed dat je dat nog even noemt.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Pepe,

Zit je decoder rechtstreeks aangesloten op jouw TV? Dus niet via een versterker? Jeroen stelde ook voor dat je jouw decoder en modem opnieuw op kunt starten. Heb je dat geprobeerd? Ook vroeg hij je de decoder eens aan te sluiten op een andere poort. Ook dat is een goede suggestie. Mocht het geen verschil uitmaken, plaats de kabel dan alsjeblieft weer terug naar LAN1. Als dat alles geen verschil maakt, wil je dan een speedtest uitvoeren, het liefst bekabeld en dus niet draadloos, en aan mij de snelheden willen doorgeven? Zet er ook even bij of je gebruik hebt gemaakt van een kabel of WiFi. Daarnaast wil ik je vragen jouw gegevens naar mij op te sturen zodat ik kan inlezen welke snelheid jij binnen hoort te krijgen. Wil je jouw NAW-gegevens in een privébericht naar mij sturen, inclusief jouw geboortedatum en klantnummer?

Ik kijk uit naar je reactie!

Groetjes, Rick
Er zijn meerdere mensen die er last van hebben, vreemd dat Tele2 niet reageert. Ik begin er zo langzamerhand wel genoeg van te krijgen. Ik heb geen opnamefunctie en ik heb geen zit om alles via programma gemist later te gaan zien. Zo te zien heeft alleen Ned1 en SBS6 hier last van.
Reputatie 6
Badge +5
Ja, da's waar. Onbewust maar onterecht dacht ik dat iedereen die heeft.
Goed dat je dat nog even noemt.

Nee, was het maar zo. Dan zou dit misschien voor iedereen nu kunnen helpen.
Tot Tele2 dat mogelijk ook nog eens oplost dan natuurlijk. :D

Blijft het apart dat het dan wel goed werkt. Dus de aanvoer is wel goed, lijkt me dan.
Reputatie 4
Badge +3
@asterix en fredericootje, als jullie ook een probleem met onze televisiedienst ervaren, willen jullie dan een eigen topic aanmaken, zodat we jullie daar persoonlijk kunnen helpen?

Groet, Rick
@asterix en fredericootje, als jullie ook een probleem met onze televisiedienst ervaren, willen jullie dan een eigen topic aanmaken, zodat we jullie daar persoonlijk kunnen helpen?

Groet, Rick

Er is al meerdere malen een topic over deze klacht gemaakt, maar ik maak er met liefde nog een want ik erger me dood aan de tv van Tele2
Reputatie 4
Badge +3
Het is al een tijd geleden dat je jouw vraag hebt gesteld. Je bent in de tussentijd niet teruggekomen en daarom zal ik dit topic nu sluiten.