beantwoord

Geen Zender keuze... reden van afzien?

  • 1 January 2020
  • 9 reacties
  • 247 x bekeken

Reputatie 1

Alvast de Beste voor 2020:hand_splayed:

De reden van afzien TV pakket is:

(onder voorbehoud: Verplicht doorgifte ‘publieke ~nl~ zenders’)

Ik wil zelf de ‘overige’ zenders in pakket kunnen samenstellen,

aangezien dit ook niet kan., zie ik daar definitief vanaf,

en ben zelfs IN overweging om als ‘trouwe’ abonnee  te bedanken

en te vertrekken naar de concurrent…!!

 

>Dag Zonnet, Versatel en Tele2<     

 

 

icon

Beste antwoord door eric 1 January 2020, 14:48

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Er is keuze tussen light TV en full (basis) TV + een 4 tal pakketten waar thema zenders zijn samengebracht. Pick and choose van losse zenders is helaas niet aanwezig, naar mijn weten bij geen enkele internet+tv aanbieder in Nederland. 

Er zijn ook TV leveranciers die over internet hun programma's aanbieden. Misschien kun je internet en TV loskoppelen en exact kiezen wat bij jou past.

Reputatie 7

Zijn er providers waar je wel per zender je eigen pakket kunt samenstellen dan?

En heb je eigenlijk een vraag of wilde je het gewoon even kwijt?

Reputatie 7
Badge +8

Volgens mij wil hij alleen maar afscheid van ons nemen. Eerst van 2019 en nu van ons. Dan nu zelf zijn zenderpakket samenstellen en dan maar uitzenden! 

Reputatie 1

...Het lopend kalenderjaar 2020., dat wil zeggen

vanaf 16-01-2020 tot 16-01-2021.

Daarna ga ik naar een andere ‘provider’,. of de ‘vrije zender keuze’ er dan zal zijn of niet..!!

Ik wil een statement maken ., :alarm_clock:

vrije markt , dus welke ‘provider’ gaat de 1e stap zetten, Tele2/T-mobile misschien….:bellhop:

Concept: (met 1 clausule) Verplichte doorgifte ‘publieke’ NL zenders, kunnen we niet om heen!

maar de overige  per zender afnemen.:satellite:

Dus voor mensen die niet een hele zenderpakket als abonnement willen...:unamused:

Reputatie 7
Badge +12

Paar problemen

  1. Er zijn nog maar weinig TV aanbieders op deze markt. (Ziggo, KPN en T-mobile zijn de grootste) 
  2. De  overheid heeft regels opgesteld voor minimale doorgifte. Je zult dus ook de politiek moeten bewegen om jouw idee te omarmen.

Ik wil een statement maken ., :alarm_clock:

vrije markt , dus welke ‘provider’ gaat de 1e stap zetten, Tele2/T-mobile misschien….:bellhop:

 

Droom maar verder, er is geen provider met vrije zenderkeuze in Nederland. De wet, zoals ook Eric schrijft, verbiedt dat simpelweg. 30 is het minimum.

Quote

In praktijk is het niet ondenkbaar dat het zelf samengestelde zenderpakket van pakweg tien zenders per maand meer gaat kosten dan het huidige door de distributeur samengestelde zenderpakket waarin zestig tv-zenders of meer worden geleverd. Eerder pogingen in Nederland en België – zoals KNIPPR en Snow – die tv à la carte introduceren, mislukten dan ook binnen korte tijd.

Lees maar verder:https://www.totaaltv.nl/nieuws/klanten-ziggo-en-kpn-boos-we-missen-belangrijke-zenders/

Toch zou er een oplossing kunnen zijn: TV via satelliet ontvangst. Richt een 80 centimeter schotel uit met vrij zicht op het zuiden en monteer aan de arm 4 LNB’s die 3 Astra’s en de Hotbird kunnen ontvangen en je hebt de keus uit ruwweg 10.000 zenders die je geheel naar keuze in een eigen zenderlijst kunt plaatsen. Moet je wel een vrije box hebben zoals de VU Ultimo 4k bijvoorbeeld. Die is Enigma2 waarop Pli7.2 draait en voilà geheel je eigen keuze.

Reputatie 7

Ik wil een statement maken ., :alarm_clock:

vrije markt , dus welke ‘provider’ gaat de 1e stap zetten, Tele2/T-mobile misschien….:bellhop:

 

Droom maar verder, er is geen provider met vrije zenderkeuze in Nederland. De wet, zoals ook Eric schrijft, verbiedt dat simpelweg. 30 is het minimum.

Quote

In praktijk is het niet ondenkbaar dat het zelf samengestelde zenderpakket van pakweg tien zenders per maand meer gaat kosten dan het huidige door de distributeur samengestelde zenderpakket waarin zestig tv-zenders of meer worden geleverd. Eerder pogingen in Nederland en België – zoals KNIPPR en Snow – die tv à la carte introduceren, mislukten dan ook binnen korte tijd.

Lees maar verder:https://www.totaaltv.nl/nieuws/klanten-ziggo-en-kpn-boos-we-missen-belangrijke-zenders/

Toch zou er een oplossing kunnen zijn: TV via satelliet ontvangst. Richt een 80 centimeter schotel uit met vrij zicht op het zuiden en monteer aan de arm 4 LNB’s die 3 Astra’s en de Hotbird kunnen ontvangen en je hebt de keus uit ruwweg 10.000 zenders die je geheel naar keuze in een eigen zenderlijst kunt plaatsen. Moet je wel een vrije box hebben zoals de VU Ultimo 4k bijvoorbeeld. Die is Enigma2 waarop Pli7.2 draait en voilà geheel je eigen keuze.

Komen de Nederlandstalige, commerciële zenders gratis via de satelliet? Het is niet helemaal duidelijk welke zenders de topicstarter wil hebben, maar dat zou de keuze wel beperken.

Commerciële zenders gratis via de satelliet? Vergeet dat maar, daar is een Smartcard met CI module voor nodig die inclusief aanmelding weer 130 euro extra kost. Hoppa. Je moet er wat voor over hebben om je eigen zenderlijst te maken. Maar goed, topicstarter heeft het niet over betaalzenders gehad.

Reputatie 7

Commerciële zenders gratis via de satelliet? Vergeet dat maar, daar is een Smartcard met CI module voor nodig die inclusief aanmelding weer 130 euro extra kost. Hoppa. Je moet er wat voor over hebben om je eigen zenderlijst te maken. Maar goed, topicstarter heeft het niet over betaalzenders gehad.

Ik vermoedde ook al dat die zenders achter een abonnement zitten. Topicstarter heeft het over samenstellen van de ‘overige’ zenders naast de publieke. Afhankelijk van welke zenders hij wil hebben, kan hij de commerciële zenders via satelliet alleen als pakket/abonnement toevoegen en is er daarmee geen volledige vrije keuze zoals topicstarter voor ogen heeft. Tenzij hij de commerciële zenders helemaal niet wil hebben.