beantwoord

geen wifi, telefoon en televisie

  • 7 July 2019
  • 8 reacties
  • 280 x bekeken

Ik heb vanaf donderdagmiddag 4 juli al geen netwerk en dus geen wifi, telefoon en t televisie. Heb 2x De klantenservice gebeld en er komt m maandag 15 juli een monteur langs. Ik denk dat het aan mijn modem ligt, maar dat kunnen jullie dan toch zien? Ook heb ik gratis extra data op mijn mobiel gekregen, maar even voetbal kijken zondag en je bent er zo doorheen. Bovendien ga ik ook nog eens deze week naar buitenland. Als de monteur komt en het is de modem, dan duurt het nog langer voor ik wifi en televisie heb. Daar baal ik van. Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Malamute 7 July 2019, 21:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 4
Branden er nog wel 1 of meerdere lampjes op je modem?
Als het power lampje wel maar het DSL lampje niet brand zou je een andere kabel tussen ISRA punt en je modem kunnen proberen.

Als het modem helemaal niet meer werkt kunnen ze niet zien of het aan het modem ligt of dat er geen verbinding meer is tussen centrale en het modem.
Normaal heeft een monteur reserve modems bij zich maar je zou morgen voor de zekerheid de klantenservice kunnen bellen om dat na te vragen.
Het power lampje en wifi lampje branden wel. Internet lampje niet. Wat voor kabel is dat.
Ik ben vandaag tot vrijdag weg dus kan er nu even niks aan doen.
Reputatie 4
Dat is een telefoonkabel met 2 RJ11 stekkers eraan, dat zijn de smallere stekkers, de netwerkkabels hebben een bredere RJ45 stekker aan zitten.
Kan je ook in deze handleiding terugvinden onder punt 1: https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/klantenservice/2016/03/Handleiding-internet-Basis-Extra-Bellen-WEB.pdf
Ik begrijp er niks van. Nieuwe stekker geprobeerd,maar een telefoonkabel met 2 stekkers snap ik niet. Ik heb in december alles nieuw gehad ivm verhuizing. Sinds ze be,ig geweest zijn met glasvezel i s het mis,maar klantenservice van jullie zegt dat er geen melding is van geraakte kabel. Maamdag komt monteurs, maar heb dan.vanaf 4 juli geen internet,tv en telefoon gehad.
Reputatie 4
Als je internet via glasvezel hebt dan zit er geen telefoonkabel aangesloten.
Heb je een extra glasvezelkastje in de meterkast?
Zo ja, zie je daar nog wat aan qua lampjes en kan je die ook eens even van de stroom afhalen en weer aansluiten om te kijken of dat helpt.
Ssorry. Heb zelf geen glasvezel. Ze hebben alleen een kabel achter mijn huis in g gangpad een kabel getrokken. Misverstand
Reputatie 4
Ah oke, dus ze hebben glasvezel getrokken voor iemand anders en sindsdien heb je geen internet meer.
Dan zou het i.d.d. best kunnen dat ze je kabel geraakt hebben.
Zit er helaas toch niets anders op dan op die monteur te wachten, die kan bepalen of er i.d.d. een kabelbreuk is onstaan.
Ok. ja er zit idd niks anders op dan afwachten tot maandag. Bedankt in ieder geval