beantwoord

Geen tv, wel internet sinds nieuw modem2

  • 31 December 2019
  • 3 reacties
  • 523 x bekeken

Hi,

 

Excuses, te lang niet gereageerd op dit topic, waardoor het gesloten is. Mijn probleem is alleen nog niet opgelost, dus ik hoop dat jullie toch nog mee willen kijken: https://forum.tele2.nl/tv-187/geen-tv-wel-internet-sinds-nieuw-modem-78563#post477284

 

-- Hieronder de originele post. Medewerker Anton vroeg me daar de tv direct aan te sluiten op het modem. Mijn reactie alvast: de de tv doet het dan wel. Dat verbaast me, omdat de verbindingsset eerst wel succesvol het tv-signaal doorgaf vanaf het vorige modem en omdat de verbindingsset wel gewoon internet-signaal doorgeeft als ik er er een computer mee verbindt. Jullie een idee?

 

Originele post:

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een nieuw modem van Tele2 ontvangen (type ZTE ZXHN H369a) en sindsdien ontvangt mijn tv geen signaal meer (melding “geen verbinding, controleer of modem goed is aangesloten”). Tv is dus wel goed aangesloten via HDMI. Internet doet het wel nog steeds via wifi en kabel. 

Setup is exact hetzelfde als met het vorige modem:

  • Modem ontvangt internet via dsl kabel
  • Uit het modem gaat via de ethernetpoort een ronde utp kabel naar een verbindingsset (DVS 650)
    • Bij de ethernetpoort achterop het modem knippert een groen lampje én een oranje lampje
  • In een andere kamer loopt een ronde UTP kabel uit eenzelfde verbindingsset (DVS 650) naar de decoder/tv-ontvanger (Amino A150)
  • Op beide verbindingssets branden drie witte lichten (heb ze opnieuw aan elkaar gekoppeld na de eerste foutmelding)
  • Als ik dezelfde UTP-kabel uit de decoder/tv-ontvanger haal en in een laptop stop, ontvangt die laptop wel een internetsignaal
  • Heb de decoder opnieuw opgestart en ook gereset, Decoder vraagt tijdens resetten om ‘sluit netwerkkabel aan’ .

 

Weet iemand hoe ik het tv-signaal weer werkend krijg? Heb zo veel mogelijk info geprobeerd te delen. 

 

Alvast dank! Jochem

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 January 2020, 18:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Aan de kabel doet je decoder het wel? Dan zijn de powerplugs de oorzaak. Dat kan omdat die nog de instellingen van het vorige modem hebben.

Reset ze eens grondig. Gebruik van beide de resetknop en verbindt opnieuw. Werkt dat niet dan moet je een beetje moeilijk doen door een harde reset uit te voeren.

Hier staat hoe je dat kunt doen. Het lijkt lastiger dan het is. Succes.

https://www.lifewire.com/hard-reset-rule-for-routers-3971318

Hi Gela, 

 

Dankjewel dat je reageert!

Het gekke is alleen dat ik wel internetsignaal uit de verbindingsset/powerplug krijg. Als ik mijn laptop (en wifi even uitschakel) verbind, heb ik gewoon internet. Als ik mijn tv-kastje verbind met de verbindingsset/powerplug, dan krijg ik geen tv-signaal. En als ik het tv-kastje dus direct met het modem verbind, krijg ik wél een tv-signaal. Vreemd toch? 

Heb de powerplugs gereset door een tijd op het enige knopje te drukken en opnieuw gekoppeld, maar helaas.. En de hard reset die je doorstuurde is van een modem toch? Want het nieuwe modem dat ik heb ontvangen, was al gereset neem ik aan, maar heeft het nooit gedaan… Dus dat is het dan ook niet toch?

Groeten,

Jochem

 

Dat zou je denken ja dat ze je Modem gereset hebben als deze zeg maar tweedehands is, maar reset hem voor de zekerheid toch maar eens.

Hetzelfde met de powerplugs en dan weer van voren af aan de verbinding opbouwen, dus eerst het Modem daarna de powerplugs (waar ikzelf niet zo'n fan van ben)