beantwoord

Geen tv, wel internet sinds nieuw modem

  • 10 December 2019
  • 2 reacties
  • 578 x bekeken

Hi,

 

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een nieuw modem van Tele2 ontvangen (type ZTE ZXHN H369a) en sindsdien ontvangt mijn tv geen signaal meer (melding “geen verbinding, controleer of modem goed is aangesloten”). Tv is dus wel goed aangesloten via HDMI. Internet doet het wel nog steeds via wifi en kabel. 

Setup is exact hetzelfde als met het vorige modem:

  • Modem ontvangt internet via dsl kabel
  • Uit het modem gaat via de ethernetpoort een ronde utp kabel naar een verbindingsset (DVS 650)
    • Bij de ethernetpoort achterop het modem knippert een groen lampje én een oranje lampje
  • In een andere kamer loopt een ronde UTP kabel uit eenzelfde verbindingsset (DVS 650) naar de decoder/tv-ontvanger (Amino A150)
  • Op beide verbindingssets branden drie witte lichten (heb ze opnieuw aan elkaar gekoppeld na de eerste foutmelding)
  • Als ik dezelfde UTP-kabel uit de decoder/tv-ontvanger haal en in een laptop stop, ontvangt die laptop wel een internetsignaal
  • Heb de decoder opnieuw opgestart en ook gereset, Decoder vraagt tijdens resetten om ‘sluit netwerkkabel aan’ .

 

Weet iemand hoe ik het tv-signaal weer werkend krijg? Heb zo veel mogelijk info geprobeerd te delen. 

 

Alvast dank! Jochem

icon

Beste antwoord door Anton van Tele2 11 December 2019, 10:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 3
Badge +5

Hoi Jochem,

 

Welkom op het forum en bedankt voor je uitgebreide omschrijving. Wat balen dat je TV niet goed werkt. Zou je eens een kabel kunnen testen tussen het modem en de decoder. Zo kunnen we controleren of het aan de verbindingsset ligt. 

 

Groeten Anton

Reputatie 3
Badge +5

Ik heb niks meer van je gehoord. Ik ga er dan ook vanuit dat het is opgelost. Ik heb het topic gesloten.

 

Groeten Anton