beantwoord

Geen TV met Kerst :-(

Sinds Kerstavond geen TV signaal meer. Alles geprobeerd wat normaal gebruikelijk is, zoals modem resetten e.d. Niks werkt. Geen Engels voetbal voor mij helaas ........ En Tele2 helaas onbereikbaar ....... Merry Xmas .......... Zonder Engels voetbal !

icon Beste antwoord door Bas2577 26 december 2015, 21:55

TV kastjes van Tele2 werken met netwerkkabel. Als je een Powerplug set ertussen heb zitten dan de decoder met een netwerkkabel direct op het modem aansluiten en weer proberen.

Speedtest, altijd met netwerkkabel uitvoeren nooit via wifi en tv decoders uit en smart tv's etc die op het netwerk staan uit

Maar al die zaken als afstand, snelheid etc lijken mij niet het probleem want het heeft gewoon gewerkt. De decoders zouden gewoon moeten reageren op de Afstandsbedieningen en 1 decoder geeft dus wel beeld maar reageert ook niet. Het kan een probleem in de decoders zijn of in het modem. Denk dat het beste is om Tele2 hiernaar te laten kijken.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Wat je nog kan proberen (ik weet niet of je dat al gedaan heb) is ook de decoder stroomloos te maken, samen met het modem.
Dan eerst het modem helemaal op laten starten totdat je weer internet hebt, en dan de decoder pas opstarten.
Bedankt zal ik straks proberen. Het rare is ook dat ik de decoder met de afstandsbediening niet uitgezet krijg. Zowel beneden als boven niet. Ook heb ik boven wel beeld maar ik kan dus met de afstandsbediening van de decoder geen andere zender opzetten.
Helaas geen resultaat zoals verwacht 😞 Morgen bellen naar mijn Tele2 vrienden .......
Reputatie 4
Badge +1
William_P schreef:

Helaas geen resultaat zoals verwacht 😞 Morgen bellen naar mijn Tele2 vrienden .......

Kan u eens een speedtest doen aub:
https://www.ziggo.nl/speedtest/
Downloaden 10,86 mbps, ping 31 ms en uploaden 0,86 mbps
Test via Iphone app terwijl op de tablet ik online TV kijk
Reputatie 4
Badge +1
William_P schreef:

Downloaden 10,86 mbps, ping 31 ms en uploaden 0,86 mbps

U heeft dus 2 kastjes? 10,86 lijkt me dan wel krap en dat kan tot problemen leiden.
1 stream neemt ongeveer 5Mb in beslag maar kan ook 8Mb zijn(KPN stream in zoverre ik begrepen heb).
2 kastjes met een snelheid van 10,86 Mb lijkt me niet de bedoeling.
Hoe ver zit u van de centrale af?
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/

Wat ik u wel nog wil vragen...:
Meet u wel bedraad mbt de snelheid?Of via Wifi? Heeft u thuis alles goed aangesloten? Kan u wat meer hierover vertellen?
1255 Meters. Heb jaren geen problemen gehad. Tot 24-12. Ik weet wel dat ze in mijn omgeving in de grond gegraven hebben. Wellicht een kabel geraakt ? Heb een modem en 2 decoders zodat ik zowel in de woonkamer als slaapkamer TV kan kijken. Modem staat in de woonkamer. Nooit problemen gehad.
Heb de snelheid via WIFI getest, aansluitingen zitten zoals ze al jaren zitten. 🙂
Reputatie 4
Badge +1
William_P schreef:

Heb de snelheid via WIFI getest, aansluitingen zitten zoals ze al jaren zitten. :-)

Weet niet of die kastjes ook via Wifi werken?
Beste is altijd dat u de snelheid met een netwerk kabel meet ipv wifi. U zou eigenlijk vele hogere snelheden moeten halen.

Mbt het wifi hoor ik wel eens dat je dan even een ander kanaal in moet proberen te stellen maar hoe dat werkt weet ik niet dan moet u even wachten of iemand anders u daarmee kan helpen. Met de zoekfunctie zou u het antwoord ook wel kunnen vinden.

https://forum.tele2.nl/vast-internet-188/wifi-tips-stel-ander-wifi-kanaal-in-38325

Om een voorbeeld te geven ik zit op 2200 meter en haal 12 mb. Zijn ook meerdere factoren die een rol spelen maar u zou gewoon een vele hogere snelheid moeten kunnen halen dan dat u nu aangeeft.
Kan u eens met een netwerk kabel meten? Gewoon even provisorisch een kabel van het modem naar de pc of laptop leggen en dan testen....:D
TV kastjes op dat moment niet gebruiken.

Kan best zijn dat er iets anders speelt hoor daar kan u best gelijk in hebben maar we moeten eerst wat test doorvoeren om zaken uit te gaan sluiten.
Badge +5
TV kastjes van Tele2 werken met netwerkkabel. Als je een Powerplug set ertussen heb zitten dan de decoder met een netwerkkabel direct op het modem aansluiten en weer proberen.

Speedtest, altijd met netwerkkabel uitvoeren nooit via wifi en tv decoders uit en smart tv's etc die op het netwerk staan uit

Maar al die zaken als afstand, snelheid etc lijken mij niet het probleem want het heeft gewoon gewerkt. De decoders zouden gewoon moeten reageren op de Afstandsbedieningen en 1 decoder geeft dus wel beeld maar reageert ook niet. Het kan een probleem in de decoders zijn of in het modem. Denk dat het beste is om Tele2 hiernaar te laten kijken.
Bedankt allemaal, ik ga morgen Tele2 bellen
Maandag 28-12 tussen 12 en 18 uur komt de monteur langs....... En hopelijk werkt daarna alles weer.
Badge +5
Graag gedaan en succes, hopelijk kijk je snel weer Tv 🙂
Kan weer TV kijken !
Beneden was de adapter kapot van de decoder en boven de afstandsbediening. Had monteur nog niet meegemaakt ....
De volgende keer beide afstandsbedieningen op één decoder proberen 🆒🆒
Had ik gedaan dacht ik .......
Reputatie 6
Badge +5
Fijn om te horen dat het allemaal weer werkt William_P ! 🙂
Leuk om te lezen hoe het proces verlopen is en dat het tot een goed einde is gekomen.
Als je nog vragen hebt, maak dan een nieuw topic aan en we zullen je zo snel mogelijk te woord staan.
Vriendelijke groet,
Ben