vraag

Geen TV

• 20 mei 2020
  • 18 reacties
  • 353 x bekeken

Al de hele middag staat op het beeld van de tv  “Tele2 Een moment geduld a.u.b.”

Resetten van de decoder helpt niet. Dezelfde tekst verschijnt.

Alle kabels e.d. zijn nagekeken of ze goed aangesloten zitten.

Heeft iemand een idee hoe het komt en hoe het kan worden verholpen?

18 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Heb je ook je modem al een keer gereset?

Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice. Daarna het modem gereset. Daarna opnieuw de decoder gereset

Geen verandering, dus nog steeds de "Tele2 ....." melding.

Ik heb wel internet, telefoon en wifi. 

Tv is pas een paar maanden oud en heb er zojuist gewoon een dvd op afgespeeld. Dus nee: het ligt niet aan de televisie (voordat die optie geopperd gaat worden).

Woon je toevallig in Noord Nederland dan komt het wellicht door een storing.

Hier hetzelfde probleem met de tv terwijl het internet gewoon werkt.

Reputatie 7
Badge +4

Hierstaat daar iets over.

Ja. Ik woon in Noord Nederland (Drenthe).

Dan zal 't daar wel aan liggen (hoop ik).

Ik had modem en decoder ogmaals gereset ....... zonder resultaat.

Maar als er een storing is wachten we gewoon af. Ik hoop dat 't snel wordt opgelost.

Bij ons doet alles het weer

Yep. Bij ons nu ook. :slight_smile:

Televisie doet 't sinds 2 dagen wel, maar op tv krijg ik nog steeds de melding dat er geen ethernetverbinding is. Dus dat doet 't nog steeds niet sinds de storing. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

De bekabeling is gecontrolleerd. Ik heb meerdere malen geprobeerd via Wifi in te loggen. (Door controle m.b.v. Media Access Gatgeway weet ik zeker dat ik het goede wachtwoord heb.) Ik blijf de melding krijgen dat er geen ethernetverbinding is

Tv geeft aan bij Wifi: "verbonden. Geen internet”

Reputatie 7
Badge +4

Je hebt dus een smart TV en verbind deze via een wifi verbinding met internet? (zonder Tele2 decoder)

Andere apparaten hebben via wifi wel verbinding naar internet?

Ja. M'n tablet heeft ook gewoon Wifi en daarmee verbinding met internet. Verder zijn er geen apparaten die de Wifi gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

Tja, een volgende stap zou zijn om de tv eens met een ethernet kabel aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +1

Televisie doet 't sinds 2 dagen wel, maar op tv krijg ik nog steeds de melding dat er geen ethernetverbinding is. Dus dat doet 't nog steeds niet sinds de storing. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

De bekabeling is gecontrolleerd. Ik heb meerdere malen geprobeerd via Wifi in te loggen. (Door controle m.b.v. Media Access Gatgeway weet ik zeker dat ik het goede wachtwoord heb.) Ik blijf de melding krijgen dat er geen ethernetverbinding is

Tv geeft aan bij Wifi: "verbonden. Geen internet”

Als hij wel met WiFi is verbonden, dan vraag ik me af of je iets vanaf je telefoon of tablet naar je tv kan ‘casten’. Dan weten we zeker dat de tv juist op het WiFi netwerk zit. Zoals Eric aangeeft is testen met een kabel ook een optie. Verder vraag ik me af of je mac adres beveiliging in je modem aan hebt staan. Geeft je tv ook een DNS ip aan? En is die hetzelfde als je tablet aangeeft?

@ eric: kabel is aangesloten. Op dezelfde wijze als voor de storing. Na de storing werkte de ethernetverbinding niet meer.

@ pipodeclown. Ik zal morgen kijken of ik kan casten. Nu lukt me dat niet. Ik zal morgen meteen ook kijken of de ip-adressen verschillen of hetzelfde zijn.

Ik weet niet of het van belang is, maar:

Geprobeerd is zowel "automatisch"  als "handmatig"  verbinding te maken. Maakt geen verschil.

@ pipodeclown.  Ik heb nu op meermaals en op verschillende momenten geprobeerd te casten. Helaas zonder resultaat. Het ip adres van tablet en de tv zijn verschillend. de laatste twee getallen na de laatste punt in het adres zijn anders.

Reputatie 5
Badge

Als jij je tablet op dezelfde netwerk hebt verboden moet dit gewoon werken. Let op, je moet wel de zelfde netwerk naam hebben. Mocht de ene op een andere naam zitten binnen je netwerk werkt dit vaak niet.

Misschien een domme vraag, maar ........ hoe controleer ik of ze op hetzelfde netwerk zitten?

Tv en tablet hebben altijd dezelfde Wifi gebruikt. Daarin is niets veranderd. Pas na de storing van afgelopen week doet de ethernet verbinding van de tv het niet meer. Wat kan er dan veranderd zijn? 

(Sorry, ik ben nou eenmaal geen 'techneut', dus ik vraag het gewoon)

Reputatie 7
Badge +1

Ik vraag me af of je tv nu bedraad of via WiFi (draadloos) is verbonden. Het feit dat de tv een foutmelding voor de verbinding geeft én het feit dat je niet kunt casten, doet mij vermoeden dat je tv niet goed is aangesloten op je netwerk.

Verbind zowel je tablet als tv eens draadloos met EXACT hetzelfde WiFi netwerk, dat zie je aan de naam van het WiFi netwerk.

Ga ik proberen zodra ik in de gelegenheid ben.

Tv is overigens bedraad verbonden. Bekabeling heb ik meerdere keren gecontroleerd. Alles zit goed vast en op dezelfde "plek" als voor de storing ingeplugd.

Ik zal voor alle zekerheid de bedrading nog 's nalopen. (je weet nooit, beter een keer te veel dan te weinig )

Reageer