beantwoord

Foutmelding tv

  • 24 November 2019
  • 9 reacties
  • 929 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 14 reacties

Direct na het aanzetten van de tv krijg ik de melding ‘er is iets fout gegaan bij het afspelen van dit kanaal. Probeer het later nog eens.’

Stekkers eruit en weer erin heeft geen effect.

De afgelopen tijd is er vrijwel geen tv gekeken en heb ik een nieuw internet modem ontvangen. Kan het hiermee te maken hebben?

icon

Beste antwoord door al3tta 17 January 2020, 19:10

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5

Hé al3tta,

Omdat we nu een aantal dagen verder zijn hoop ik dat je storing inmiddels opgelost is, het probleem zou in elk geval niet mogen komen door het nieuwe modem.

Als het probleem niet opgelost is zal ik je privé informatie nodig hebben om het e.e.a. verder voor je te kunnen onderzoeken. 

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Ik hoor gaan van je!
 

Reputatie 5

Ik heb je bericht ontvangen al3tta,

Het eerste dat opvalt is dat je verbinding op dit moment te traag is voor televisie ontvangst zonder mogelijke storingen, je modem heeft een snelheid van 7994kbps en upload 776kbps en dit moet sneller kunnen. De meest voorkomende oorzaak van een trage verbinding is de aansluitsituatie van het modem naar het aansluitpunt toe en dit wil ik graag met je controleren. Zou je mij antwoord kunnen geven op de volgende vragen?

- In welke kamer staat het modem en waar zit je hoofdaansluitpunt?
- Hoe lang is de kabel van het modem naar dat aansluitpunt?
- Is op die kabel ook een splitter, aansluitdoosje, kroonsteentje o.i.d. aangesloten?
- Is die kabel plat of rond?

Ik hoop snel van je te horen!

Groet, Kevin
 

Hoi Kevin,

Zowel het modem als het aansluitpunt bevinden zich in mijn woonkamer. De kabel van het modem naar de tv is ongeveer 8 a 10 meter lang, maar de kabel van het modem naar het aansluitpunt ‘uit de muur’ is maar een metertje ofzo. Er is verder niets met de kabel gebeurd.

Het punt is dat ik pas na het ontvangen van mijn nieuwe modem dit probleem heb. Het oude modem stond op dezelfde plek, op dezelfde manier aangesloten, zonder problemen. Het oude modem ging stuk en daarom heb ik een nieuwe ontvangen. Hoewel nieuw.. Ik had hiervoor een klein, zwart modem en de vervanger bleek ineens een heel groot, wit/vergeeld modem, dus ik had al wat vraagtekens hierbij.. Kan het zijn dat ik per ongeluk een oud modem heb ontvangen..? 

Reputatie 5

Hé al3tta,

Bedankt voor je reactie. Het kan zijn dat je een modem hebt ontvangen die door een andere klant teruggestuurd is, dit is normaal. De modems worden echter wel getest voordat ze uitgestuurd worden. Het probleem dat speelt (een trage verbinding) wordt eigenlijk nooit door het modem veroorzaakt en ik vermoed dat er daarom iets anders aan de hand is. 

Ik heb opnieuw naar je verbinding gekeken en het is duidelijk dat de verbinding echt te traag is ook lijkt er instabiliteit gemeten te worden. Voordat we verder kunnen moet ik je vragen of je ook een aansluit punt in de meterkast hebt van KPN, deze zal er mogelijk anders uit zien dan je aansluitpunt in de woonkamer. Hoe het aansluitpunt er uit kun je zien op pagina 3 van de handleiding.

Hoi Kevin,

Nee, ik heb geen aansluitpunt in de meterkast. Er is eigenlijk ook niets anders dan anders gebeurd, behalve dat nieuwe modem dus..

Reputatie 5

Ik heb KPN op de hoogte gebracht van dit probleem zodat ze een onderzoek kunnen starten. Zij zullen de lijn ook meten en in de meeste gevallen krijg je binnen 2 werkdagen een sms waarin je een datum en tijdstip kunt kiezen voor een afspraak met een monteur. 

Laat je een berichtje achter hoe het gegaan is?

Reputatie 5

Hé al3tta,

Ik heb al even niets meer van je gehoord, heb je nog last van storingen?

Hoi Kevin,

Sorry, lees je bericht nu pas. Heb eigenlijk nooit wat gehoord van KPN, maar heb wel weer televisie! Geen last van storingen op het moment! :-) 

Reputatie 7
Badge +12

Vaak lossen ze het probleem buitenshuis op. Jammer dat ze daarna niet even een bericht hebben gestuurd.