Feedback Nieuw TV Menu

• 8 februari 2017
  • 148 reacties
  • 7257 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

148 reacties

Volgens mij kan dit nog ewl, A.J. de H.J.
Als je namelijk bij opnemen bent, kan je omhoog met je pijltje. En daar kan je dan instellen of je eerder of later wil opnemen. Dat gaat nu in stapjes van 5 minuten, dus niet meer 1 of 2 minuten eerder of later.
Onlogisch misschien en ik kwam er ook bij toeval achter dat dat kon, maar het kan dus wel!
Er zit zelfs een extra (wel fijne) optie bij: je kan ergens klikken dat je 10 minuten (of misschien ook wel meer) langer wilt opnemen. Tijdens het opnemen!

Succes bij het vinden.

Dan vind ik de veranderingen bij het opnemen een ABSOLUTE ACHTERUITGANG.
Het is niet meer mogelijk om per programma de begintijd en de eindtijd in te stellen. Je kunt dit alleen nog maar doen als algemene instelling.
Als er van een serie 2 delen achterelkaar worden uitgezonden, kun je dat niet meer instellen. Dus moet je het programma wat daarna komt ook opnemen. (de tijden kloppen nl. NOOIT)
Wat ook een achteruitgang is, is dat je niet meer kunt zien in de opnamelijst of je een programma al bekeken hebt.
Vooral wat betreft het opnemen vind ik de update slecht!
Ten eerste vind ik de informatie over bepaalde veranderingen erg slecht, zoals het doorbladeren in de tv gids. Dat je dus op andere pijltjes moet drukken om naar de volgende dag te gaan. Is nergens te vinden (ontdekt op het forum)

https://www.tele2.nl/wp-content/uploads/2016/11/Online-Handleiding-Interactieve-TV.pdf

Op pagina 12 van de volledige handleiding staat het toch echt vermeld.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor het aandragen van de oplossing voor het probleem van A. J.de H., beste Cyberbabe!
Leuk om te zien hoe de community elkaar de oplossing kan bieden.
Super.
Daarnaast wil ik nog even ingaan op jouw reactie eerder Cyberbabe. Het is bij opnemen niet mogelijk om teletekst mee op te nemen.
Dit wordt alleen meegestuurd in de live-stream van een tv-zender en kan niet worden opgenomen. Het is jammer dat dit niet kan, vanwege de ondertiteling die in vele programma's zit.
Maar helaas is dit technisch niet mogelijk. Dat vinden we zelf ook jammer. Wellicht is het bij sommige programma's wel mogelijk om de ondertiteling mee te krijgen als je het bekijkt via een VoD (Video on Demand), zoals een Uitzending Gemist.
Groet, Ben
Beste Ben, het zal allemaal best, maar het kon voorheen WEL! Ik keek regelmatig BBC met ondertiteling. Erg leuk.
Nou kan ik toevallig wel goed horen, maar ik las in mijn andere draadje al een reactie van een meneer die wel slechthorend of doof is en die nu dus niet meer hoeft op te nemen, omdat hij het toch niet kan zien zonder ondertiteling.
Dat opgeteld bij een aantal andere dingen die ten nadele veranderd zijn plus het gezeik dat wij al jaren hebben met ons opnamekastje, maken het ook voor mij nu serieus het overwegen waard mijn abonnement bij Tele2 op te zeggen. Ik ben momenteel aan het rondkijken naar alternatieven. En als er niets verandert bij Tele2 (waarbij het zelf in kunnen bepalen van de zendervolgorde bovenaan mijn lijstje van ergernissen staat) zal ik zeker vertrekken. Inclusief telefoon en internet.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Cyberbabe,
Een rectificatie.
Het is NIET technisch onmogelijk om de ondertiteling te laten zien die via Teletekst in beeld komt bij een opname.
Dit is zeker mogelijk, zo is mij verteld door een van de developers, en zou ook moeten werken bij een opname.
Alleen is er op dit moment een bug in het systeem waardoor de Teletekst ondertiteling niet doorkomt bij een opname.

Het kan dus wel! Alleen helaas nu nog even niet.
Maar we zijn er van op de hoogte, en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Alleen kan ik niet met zekerheid aangeven wanneer deze oplossing er zal zijn.

Mijn excuses dat ik verkeerde informatie doorgaf in mijn vorige bericht.
En ik hoop dat het probleem met de ondertiteling snel wordt opgelost.
Heel erg bedankt voor het posten van deze reactie met feedback!

Vriendelijke groet, Ben
Geinig, een collega van je vertelde in mijn andere draadje dat het niet de bedoeling was dat het kon. Dat het voorheen wel kon, was niet de bedoeling geweest.

Hoi Cyberbabe,
Een rectificatie.
Het is NIET technisch onmogelijk om de ondertiteling te laten zien die via Teletekst in beeld komt bij een opname.
Dit is zeker mogelijk, zo is mij verteld door een van de developers, en zou ook moeten werken bij een opname.
Alleen is er op dit moment een bug in het systeem waardoor de Teletekst ondertiteling niet doorkomt bij een opname.

Het kan dus wel! Alleen helaas nu nog even niet.
Maar we zijn er van op de hoogte, en er wordt gewerkt aan een oplossing.
Alleen kan ik niet met zekerheid aangeven wanneer deze oplossing er zal zijn.

Mijn excuses dat ik verkeerde informatie doorgaf in mijn vorige bericht.
En ik hoop dat het probleem met de ondertiteling snel wordt opgelost.
Heel erg bedankt voor het posten van deze reactie met feedback!

Vriendelijke groet, Ben
Reputatie 2
Geinig, een collega van je vertelde in mijn andere draadje dat het niet de bedoeling was dat het kon. Dat het voorheen wel kon, was niet de bedoeling geweest.

Inderdaad, ze zei daar: "Het is helaas nooit de bedoeling geweest dat dit gewerkt heeft bij opgenomen programma`s. Je hebt met het oude menu hier dus geluk mee gehad dat dit werkte. Voor het nieuwe menu kunnen we dit helaas niet implementeren."
https://forum.tele2.nl/tv-187/ondertiteling-opnemen-63089

Dit komt wel heel vreemd en pijnlijk over.
Dat jullie niet uitblinken in communicatie met de klant was wel duidelijk, maar onderling gaat het blijkbaar ook niet best...

Dit komt wel heel vreemd en pijnlijk over.
Dat jullie niet uitblinken in communicatie met de klant was wel duidelijk, maar onderling gaat het blijkbaar ook niet best...

Hahaha, understatement ;)
Was altijd goed te spreken over Tele2 (ben al van voor de naamswijziging van Versatel naar Tele2 klant), maar de afgelopen 2, 3 jaar is het echt zo achteruit gegaan. Qua diensten, maar ook qua service.
Zoals anderen al opmerken, bij wisselen van zender duurt het te lang voordat je beeld ziet,eerst zwart,programma,zendernummer....beeldOok de zenderindeling is niet meer te veranderen,favorieten volgt ook de vaste nummering.....niet elke vernieuwing is een verbetering
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voort het doorgeven van je mening paseo1992.
We houden alles in de gaten en blijven luisteren naar de meningen van klanten.
Groet, Ben
Reputatie 2
...en blijven luisteren naar de meningen van klanten.
Groet, Ben

Om er vervolgens helemaal niets mee te doen.
Ik reageer ook maar even met waarschijnlijk dezelfde bevindingen:

- Het nieuwe menu is strak, helder en snel, maar daar betalen we wel een hoge prijs voor.

- Ik erger mij steeds meer aan Uitzending Gemist. Daar maak ik heel erg veel gebruik van en dat was ook de reden dat ik voor T2 koos. Veel primetime programma's verschijnen niet in het menu of komen pas meer dan een dag later er op te staan.

- Het is ontzettend lastig dat je alleen maar per dag kunt zoeken. Ik wil gewoon op naam of op genre kunnen kiezen. Ik ga niet alle dagen nabladeren om te kijken of er een interessante documentaire was.

- Een vorige verandering irriteert mij ook steeds meer: dat je nog maar 1 week terug kan in Uitzending Gemist. Op internet kun je gewoon alles terugzien. Dus daarvoor moet ik dan mij chromecast gebruiken. Onzinnig en overbodig.

- Eveneens een oud probleem: de films zijn te duur.

- Nu zijn er op mijn afstandbediening twee manieren om te zappen, maar ik vond het prettiger toen ik met de pijltjes 'gewoon' de kanalen langs kon gaan zonder te zappen, zodat ik kon zien of een programma al begonnen was.

En tot slot overweeg ik ook om na 13 jaar Tele2 te verruilen voor een andere aanbieder. We krijgen steeds minder voor steeds meer geld. Andere aanbieders zijn misschien iets duurder, maar je krijgt er wel veel meer en het breidt ook steeds uit. Tele2 gaat alleen maar achteruit.
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel ook voor je bijdrage iMartijn, en natuurlijk alle anderen die hier hebben gereageerd.
Ik wil wel even ingaan op je reactie.
- Bedankt. Wij vinden het er ook straks uitzien. De prijs is niet gestegen voor televisie verder hoor.
- Wij zijn afhankelijk van de leverancier van de content. Als er programma's missen horen we het graag. Geef het dan aan ons door (maak een nieuw topic aan op het forum of contact ons via Facebook/Twitter).
- Helaas kan ik dit niet voor je veranderen. Dit is hoe het nu werkt.
- Mijn tip: Gebruik Chromecast. Het werkt goed en je kan er veel mee terugkijken.
- Geen commentaar.
- Druk eerst op OK, en gebruik dan de pijltjes. Zo kan je door de zenders heen bladeren maar blijf je het huidige programma kijken.
Hoop dat dit helpt.
Als je overweegt om een andere aanbieder te nemen, mag je natuurlijk daar onderzoek naar doen. Je zegt het wel al zelf, andere aanbieders kunnen duurder zijn.
Maar je bent vrij om een aanbieder te kiezen die bij jou past.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het van je.
Groet, Ben
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb nog iets te melden:
We hebben een paar updates uitgevoerd.
Een grote stap is dat we de reminders hebben kunnen fixen. Als je meerdaagse reminders hebt gemaakt was het zo dat er maar eentje werd aangekondigd.
Dit probleem is, mede dankzij jullie input, door ons gevonden en we hebben het weten op te lossen. Dank jullie wel!
Er zijn nog meer kleine en minder kleine zaken die zijn aangepakt.

We vinden het fijn dat we samen met jullie problemen kunnen opsporen en deze oplossen. Nogmaals dank.
We blijven luisteren naar jullie.
Vriendelijke groet, Ben
Reputatie 1
wij zijn er niet heel gelukkig mee. zappen gaat sneller, en ziet er rustiger uit. maar je favorieten op voorkeurspositie zetten kan niet (meer) en als je zapt dan krijg je eerst enorm groot te zien welk programma voor een aantal seconden.

Overigens kon je bij de vorige softwareversie 'zappen' tussen de kanalen om te zien wat er op de andere kanalen was zonder dat je beeld verdween. dat is nu weg.

Kortom: leuk geprobeerd
Reputatie 6
Badge +5
Hoi leonbaas,
Bedankt voor je feedback en het geven van je mening.
Je kan nog steeds zappen zonder het huidige programma te verlaten.
Druk eerst op OK, en gebruik dan de pijltjes omhoog en omlaag. Zo blijf je in het huidige programma en kan je zien wat er op andere zenders (nu en daarna) wordt uitgezonden.
Groet, Ben
Hallo Tele2,

Ik mis nog iets in de TV Gids. Het zou namelijk prettig zijn om te zien hoe ver een programma gevorderd is (zoals de groene pijl in de mobiele app, maar dan net iets minder prominent).

Met vriendelijke groet,
Koen van Zuijlen
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Koen,
Ik snap je vraag. En het is mogelijk.
Er zijn eigenlijk 2 manieren om dit te checken.
De eerste is in de TV Gids. Op de (nieuwe) afstandsbediening vind je de knop Gids. Druk hierop en je ziet meteen alle programma's en ongeveer waar hoever het programma van nu is.

Er is een tweede manier. Het is niet de meest optimale manier, moet ik eerlijk toegeven, en niet voor iedereen beschikbaar.
Wat je kan doen is live tv pauzeren en zo zien hoe ver de pijl staat in de "progress bar".
Het beeld staat dan wel stil, maar het is mogelijk. Dan zie je meteen hoe ver het programma is.
Dit is echter alleen mogelijk voor mensen die een settop-box hebben waarbij je live-tv kan opnemen en pauzeren.

Lukt het zo?
Ik hoor het van je.
Groet, Ben
Hoi Ben,

Allereerst dank voor je reactie. Ik weet dat dit inderdaad mogelijk is, maar wat ik bedoelde is dat ik graag iets zoals die groene pijl van de app terug zag in de TV Gids, als aanvulling op de huidige mogelijkheden, zodat het nog makkelijker wordt om in 1 oogopslag te zien hoe ver een programma gevorderd is en of het nog de moeite is om het te gaan kijken of dat je het beter via uitzending gemist kan gaan kijken.

Met vriendelijke groet,
Koen van Zuijlen
Ik gebruik de nieuwe layout inmiddels ook alweer en tijdje en kan er best aan wennen. Het enige dat niet went is de instabiliteit van de software, zeer regelmatig loopt de decoder óf vast óf start hij uit zich zelf opnieuw op. Daarnaast stottert het beeld heel regelmatig.

Voorheen had ik één vastloper per jaar, sinds de update naar de nieuwe interface loopt de boel elke week wel eens vast. Vaak als de decoder begint op te nemen, of al aan het op te nemen is. Dan zijn de geplande opnames weg of opnames worden onderbroken. Heel irritant.

Any clue?

Groet Chris
Reputatie 2

Er is een tweede manier. Het is niet de meest optimale manier, moet ik eerlijk toegeven, en niet voor iedereen beschikbaar.
Wat je kan doen is live tv pauzeren en zo zien hoe ver de pijl staat in de "progress bar".
Het beeld staat dan wel stil, maar het is mogelijk. Dan zie je meteen hoe ver het programma is.
Dit is echter alleen mogelijk voor mensen die een settop-box hebben waarbij je live-tv kan opnemen en pauzeren.

Waarom zo moeilijk?
Als je op de blauwe knop op je AB drukt, dan krijg je hetzelfde zwarte (beetje transparante) scherm dat je krijgt als je naar een andere zender zapt. Onder de titel staat ook een progress bar die een indicatie geeft hoever het huidige programma is.
Reputatie 6
Badge +5
Ik gebruik de nieuwe layout inmiddels ook alweer en tijdje en kan er best aan wennen. Het enige dat niet went is de instabiliteit van de software, zeer regelmatig loopt de decoder óf vast óf start hij uit zich zelf opnieuw op. Daarnaast stottert het beeld heel regelmatig.
Voorheen had ik één vastloper per jaar, sinds de update naar de nieuwe interface loopt de boel elke week wel eens vast. Vaak als de decoder begint op te nemen, of al aan het op te nemen is. Dan zijn de geplande opnames weg of opnames worden onderbroken. Heel irritant.
Any clue?
Dat is lastig, snap ik. Het kan aan een paar verschillende zaken liggen, zoals de stabiliteit van het internet. Daar komt het tv-signaal op binnen ook namelijk.
Heb je verder een verbindingsset/powerplugs? Dan zou ik die er tussen uit halen, om te checken of dit de stabiliteit verbetert.
Wat is verder je internetsnelheid, bakabeld? Dit kan ook nog een indicatie zijn van je stabiliteitsproblemen.
Groet, Ben

Any clue?

Dat is lastig, snap ik. Het kan aan een paar verschillende zaken liggen, zoals de stabiliteit van het internet. Daar komt het tv-signaal op binnen ook namelijk.
Heb je verder een verbindingsset/powerplugs? Dan zou ik die er tussen uit halen, om te checken of dit de stabiliteit verbetert.
Wat is verder je internetsnelheid, bakabeld? Dit kan ook nog een indicatie zijn van je stabiliteitsproblemen.
Groet, Ben

Hallo Ben en chrisdude,

Bij mij lagen de problemen bij de televisie volledig bij een oude variant van de decoder. Er is toen een monteur langs geweest die binnen 5 minuten zag (was het eerste waar hij naar keek) dat ik nog een oude versie had. Deze heeft hij toen verwisseld en sindsdien nooit meer problemen mee gehad.

De nieuwe decoder heeft een groen lampje als deze aan staat waar de oude (volgens mij) nog een blauw lampje had (in ieder geval een andere kleur).

Met vriendelijke groet,
kvanzuijlen