Feedback Nieuw TV Menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

148 Reacties

ik heb een vraag over het opnemen van programma's via de tv-gids.
Dat lukt bij mij niet. Kan dat zijn omdat ik een oude afstandsbediening heb? Er staat wel een rood bolletje op maar zonder R erin. Er gebeurd niks als ik er op duw.
Of moet je een speciaal abonnement hebben om programma's op te kunnen nemen?
Reputatie 5
Badge +2
@Julia23

Het is handiger om voor dit soort vragen even een eigen topic aan te maken. Dan blijft het voor ons ook een beetje overzichtelijk en heb je sneller antwoord 🙂

Voor het opnemen van programmas heb je inderdaad wel een specifiek abonnement nodig met de bijbehorende apparatuur. Dit betreft een HD recorder met opnemen en pauzeren. Hiervoor betaal je 6 euro per maand als ik me niet vergis. Voor een gewone decoder betaal je 3 euro per maand.

In Mijn Tele2 kun je altijd controleren welke onderdelen je in je abonnement hebt zitten. En eventueel kun je hier gelijk ook iets bij bestellen mocht het nodig zijn.
BaardDraakje schreef:

@Julia23

Het is handiger om voor dit soort vragen even een eigen topic aan te maken. Dan blijft het voor ons ook een beetje overzichtelijk en heb je sneller antwoord 🙂

Voor het opnemen van programmas heb je inderdaad wel een specifiek abonnement nodig met de bijbehorende apparatuur. Dit betreft een HD recorder met opnemen en pauzeren. Hiervoor betaal je 6 euro per maand als ik me niet vergis. Voor een gewone decoder betaal je 3 euro per maand.

In Mijn Tele2 kun je altijd controleren welke onderdelen je in je abonnement hebt zitten. En eventueel kun je hier gelijk ook iets bij bestellen mocht het nodig zijn.

Ok. dankjewel
Reputatie 1
Julia23 schreef:

ik heb een vraag over het opnemen van programma's via de tv-gids.
Dat lukt bij mij niet. Kan dat zijn omdat ik een oude afstandsbediening heb? Er staat wel een rood bolletje op maar zonder R erin. Er gebeurd niks als ik er op duw.
Of moet je een speciaal abonnement hebben om programma's op te kunnen nemen?

Beste Julia,

Je moet een interactieve TV-recorder hebben om op te kunnen nemen. Die herken je aan de versie met 4 lampjes voorop. De gewone versie heeft maar 2 lampjes.
Voor de update kon ik vast kijken als ik meerdere programma's had opgenomen . Nu kan dat niet meer als hij nog aan het opnemen is. Jammer of moet ik dat anders instellen. 😳
Beste,

Altijd tevreden over Tele2, maar hier wordt ik niet blij van, leuk van het nieuwe jasje, maar toch. Ff plussen en minnen.

+ rustiger

- Lang zwart scherm bij het zappen tussen de zenders
- Koeie letters in deze zwarte schermen
- Weinig aanpas mogelijkheden layout
- Waar is mijn zenderindeling gebleven??????????????? leuk die verklaring, maar daar wordt ik niet blij van, zeker omdat de zendernummers ook niet veranderen.

Ai ai ai, not amused, kan de oude niet teruggezet worden?
Reputatie 2
mavanderwelle schreef:

De meeste reacties kan ik niet anders afdoen dan als ongefundeerd gezeur.

Ben van Tele2 schreef:

Daarnaast sluit ik mij aan bij het bericht van mavanderwelle. Bedankt voor je reactie.

Jij ook bedankt voor je reactie, Ben. Nu is het voor iedereen tenminste duidelijk hoe bij Tele2 word gedacht over klanten die simpelweg aangeven dat er dingen zijn die verbeterd kunnen worden. Betalende klanten, zelfs.

Stel nu dat je bij de bakker komt en om een halfje volkoren vraagt.
De bakker vraagt vervolgens of je een gesneden wit wilt. Niet? Wil u dan misschien een slagroomtaart? Ook niet?
Wat zegt u meneer, u wilt liever dat ik direct dat halfje volkoren geef? Ja, sorry, dat kan niet. Dit is nu eenmaal de volgorde waarin wij onze producten aanbieden. Dat kunnen we niet veranderen want we vinden het nu eenmaal het beste voor u. U kunt nog wel aangeven welke producten uw favorieten zijn en elke keer dat u langs komt zeggen dat u iets van die lijst wilt, maar ook dan beginnen we gewoon bij het begin. Alles is dus geweldig, stop nu maar met zeuren.
Eerlijk zeggen, hoe vaak ga je dan nog een brood van deze bakker kopen?

Maar goed, jullie zullen wel blij zijn dat je binnenkort afscheid mag nemen van deze zeurkous. Alleen nog even wachten tot het abonnement afloopt...
Ik vind de update HELEMAAL NIKS.

Wat ik eerst heel fijn vond was dat je door op de pijltjes toetsen te duwen je meteen kon kijken wat er op dat moment op andere zenders bezig was. Nu springt hij meteen op die zender 😞

Verder vind ik de TV gids een regelrechte RAMP. Het knopje +1 dag is weg. Dus als ik op dinsdag een reclame zie voor een film op zondag moet ik ieder tv programma af om zo uiteindelijk op zondag terecht te komen. (Heeft u enig idee hoe vaak je dan op dat knopje moet duwen😲)

Enige verbetering vind ik het menu zelf.
Rest graag terug naar hoe het was. (En dit is geen kwestie van wennen. )
Tot mijn spijt moet ik meedelen dat ik zeer ontevreden ben over dit nieuwe tv-menu.
Het laden duurt lang, dat zwarte beeld met die witte koeieletters stoort me mateloos en wat ik nog het ergste mis, is de info die rechts onder in beeld stond, waar je kon zien wat het volgende programma was. Nou moet ik telkens naar die tv-gids voor info.
Dat zwarte scherm met die grote witte letters staat dikwijls zo ver rechts in beeld, dat ik niet eens kan lezen wat nou eigenlijk het actuele programma is. Het loopt uit beeld.
Ik ben echt zwaar teleurgesteld!
Reputatie 2
Ankie_simons schreef:

Het knopje +1 dag is weg. Dus als ik op dinsdag een reclame zie voor een film op zondag moet ik ieder tv programma af om zo uiteindelijk op zondag terecht te komen.

Ankie, ik had hetzelfde probleem, tot ik bij toeval ontdekte dat die functie tegenwoordig werkt met de rewind en fast forward knoppen (die dubbele pijltjes naar links en naar rechts die twee rijen boven de gekleurde knopjes zitten) op de afstandsbediening. Rewind uiteraard voor een dag terug, fast forward voor een dag vooruit.

Dit werkt in elk geval met de oude afstandsbediening, maar mocht je een nieuwe hebben dan is het natuurlijk de moeite waard om het daarmee in elk geval even te proberen.

Hopelijk ben je daarmee, net als ik, in elk geval van deze ergernis verlost.
Sinds de update heb ik alleen nog maar NPO 1 op beide kastjes. Een kastje heb ik gereset door de spanning er af te halen etc maar daar heb ik nu een "even geduld" melding met een eindeloze loop.
Met het andere kastje durf ik dit dus niet te doen omdat ik bang ben dat ik dan NPO 1 ook nog kwijt ben.

Wel zie ik de zender en programma vermelding onder in het scherm, maar verder een zwart scherm zonder geluid.
Wat moet ik doen?

Vast excuses als dit hier al eerder door iemand gemeld is, ik heb geen zin het hele topic door te lezen.

Mvg
Ben redelijk tevreden met de nieuwe layout, alleen duurt het opstarten iedere dag minimaal anderhalve minuut, en moet ik ook iedere dag aangeven dat ik mijn favoriete lijst wil gebruiken.
Resetten heeft niet geholpen.
Is dit normaal?
Als ik tv zit te kijken word ineens mijn zender geblokkeerd is dit normaal?
Tot mijn verrassing werd ik deze morgen geconfronteerd met deze update. Ik mis allereerst het invoeren van een eigen zendervolgorde enorm. Neem nu Eurosport 1 en 2. Zeer regelmatig begint een uitzending op eurosport 2 om dan later verder te gaan op eurosport 1 (of andersom). Onlogisch om daar dus tientallen zenders tussen te zetten. Maar goed, ik weet dat jullie uitleg ook bij bijv Ziggo speelt, dus ik kan er wel mee leven.

Ik heb dan ook dit hele topic gelezen. De favorietenlijst lost wel iets op, met name omdat het aantal zenders wat ik kijk redelijk beperkt is. Maar toch is het zeker niet hetzelfde, zouden jullie niet in elk geval kunnen zorgen dat je je favorieten op volgorde kunt zetten?

Verder richting het commentaar op het zappen: bij mij werkt het prima als ik op OK druk en daarna de pijltjes gebruik. Dan ga je zonder echt zappen en zwarte schermen gewoon langs al je zenders (of je favorieten) met de info wat er nu op tv is en wat er straks voor is. Dit probleem lijkt dus wel opgelost.

Dan nog een aandachtspunt: kan het weer mogelijk worden dat je bij je opnames ziet welke je al gezien hebt en welke je deels gezien hebt? Dit lijkt me niet moeilijk en ook niet in confict met contracten met aanbieders, dus ik hoop dat dit in elk geval snel kan worden geregeld.

De manier van programma gemist vind ik trouwens wel een verbetering. Het enige echte pluspunt van de update.
Na alle duimpjes op die ik gegegen heb op een paar reacties na de nieuwe systeem update, wil ik toch even iets anders kwijt. Ik wil mij terug trekken van mijn mijn oude standpunt op een nieuwe... Bij nader inzien ben ik erg tevreden met de nieuwe look en veranderingen. Ik heb een paar plus en minpunten genoteerd.

Plus
- Erg mooie en strakke menu, in tegenstelling tot het oude balkjes menu.
- Goede keus om met de ◀️ knop gelijk naar de zenders te gaan, werkt supers(snel)
- 1 keer drukken op i voor informatie ipv 2,
- Het wissen van opnames is gelukkig niet meer te vergelijken met hoe het was, namelijk een grote ergenis.

Al met al ik kan nog wel langer doorgaan met Pros maar het zijn voornamelijk de kleine dingen die het veel aangenamer maken.

Min
- Uiteraard de zenders/volgorde, maar het forum staat er vol mee.
- Geen verticale tvgids meer, dat is echt jammer
- Veel te kleine letters/tekst overal, op de grote letters na tijdens het zappen

Nogmaals ik schrijf dit omdat ik erg tegen de update was, Nu ben ik er een grote voorstander van, en wil zeker niet meer terug naar het oude.

Dit gezegd hebbende wil ik toch nog wel even wijzen naar tele2. Jullie hadden moeten weten dat men niet zo van verandering houd, zeker niet het abrupte hier en nu verandering waar ik mee te maken kreeg, ik zat lekker tv te kijken en plots... Hoppa, nieuw menu. Waarom was ik niet ingelicht en staat de Rekeningnummer wijziging links en rechts op de site. Dit was een vreemde manier van tv kijken afgelopen week maar ik ben er overheen.

Mvg Khalid
Reputatie 3
Badge +1
Anita999 schreef:

Als ik tv zit te kijken word ineens mijn zender geblokkeerd is dit normaal?

Je zult dan waarschijnlijk een "kinderslot" op tijd hebben ingesteld. Onder je instellingen moet je dat kunnen terugvinden.
Reputatie 1
februari schreef:

Sinds de update heb ik alleen nog maar NPO 1 op beide kastjes. Een kastje heb ik gereset door de spanning er af te halen etc maar daar heb ik nu een "even geduld" melding met een eindeloze loop.
Met het andere kastje durf ik dit dus niet te doen omdat ik bang ben dat ik dan NPO 1 ook nog kwijt ben.

Wel zie ik de zender en programma vermelding onder in het scherm, maar verder een zwart scherm zonder geluid.
Wat moet ik doen?

Vast excuses als dit hier al eerder door iemand gemeld is, ik heb geen zin het hele topic door te lezen.

Mvg

Balen zeg! Even contact opnemen met Tele2, ze moeten dan even een reset uitvoeren.
Heb je vanaf kanaal 501 wel beeld? Dat zijn de SD-zenders.
Als dat zo is, zit het probleem in je HD-zenders. Idee is nog steeds hetzelfde: Tele2 bellen.
Reputatie 2
Drama drama, Man man man wat een ellenden zooi hebben jullie er van gemaakt, Werkt super traag hele internet
is nu ook trager geworden, Goed gedaan hoor Tele2, Reden dat ik dus zo snel mogelijk ga opzeggen.
En zoals Rutte al zij, Zo zeggen jullie ook tegen je klanten: Doen we niks mee 😞
Zet mijn menu weer in oude staat terug of ik ben weg zeer snel 😞
Ben van Tele2 schreef:

Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is met een vaste indeling van de zenders. We hebben ervoor gekozen een vaste volgorde aan te houden, en ik wil graag uitleggen waarom. Dit is echt in het belang van zowel ons, als de klant.
Er zijn 3 redenen waarom we deze wijziging hebben doorgevoerd.

• Service & onderhoud
Een vast kanaal nummer maakt het makkelijker om een eventueel probleem sneller te identificeren en op te lossen.
• Communicatie
Zonder vast kanaalnummer kan Tele2 of de zender aanbieder niet aangeven waar een zender te vinden is. Hierdoor is informatie over bijv nieuwe zenders, zenders v/d maand of andere leuke acties van zenders niet of heel lastig te communiceren, waardoor Tele2 klanten onnodig bepaalde voordelen missen.
• Kosten
Een vast zendernummer vertegenwoordigt een bepaalde waarde voor de zender leverancier, en wordt soms contractueel vastgelegd met een aanbieder. Hierdoor heeft het invloed op het kunnen aanbieden van bepaalde zenders, maar ook op prijs van het TV pakket. Tele2 staat er voor om een goed zender pakket te leveren voor de best mogelijke prijs.

Dat gezegd hebbende, is de optie om favorieten in te stellen wel aanwezig. Zo kan je zappen door je favorieten en alle andere zenders overslaan.
Vriendelijke groet, Ben

Ik vind het erg jammer dat Tele2 de aanpassingen doet op basis van technische en commerciële redenen (dat zijn 2 van de 3 argumenten die je noemt) en niet op basis van wat klanten prettig vinden (zie de reacties hier, zelfs die van de test groep (mavanderwelle)).

De TV gids is een verbetering, maar het zelf kiezen van de zenderindeling en tijdens het zappen meteen in beeld krijgen wat het volgende programma is (waarvoor je nu eerst op ok moet drukken), waren voor mij de afgelopen jaren juist de reden om bij Tele2 te blijven (zit al sinds 2007 bij Tele2!). Nu is de is de interface net zo 'slecht' als die van veel andere providers.

Verder is het 'zwarte' scherm tijdens het zappen echt irritant. Hopelijk kan dat snel verwijderd worden of er een optie komt om het zelf uit te zetten.
Ben van Tele2 schreef:

Beste klanten met televisie van Tele2.
Zeer ontevreden dat je de zenders niet zelf meer kunt indelen . Het indelen van favorieten is veel lastiger als de eigen indeling vroeger. Als dit zo blijft stap ik over naar Ziggo.
Jasto
Wij zijn druk bezig om het nieuwe tv menu uit te rollen naar al onze klanten.
In een eerder topic kwamen er een aantal vragen over dit menu en waren er een paar zaken niet duidelijk.

Daarom hebben we nu dit topic. Hier kunnen jullie ons laten weten wat je vindt van het menu.
Werkt het voor jou beter? Vind je het er mooier en overzichtelijker uitzien? Of ben je ergens niet blij mee wat betreft het menu?

Laat het ons dan weten door hier een reactie achter te laten.
Meer algemene informatie over het nieuwe tv menu kan je altijd hier vinden:
Nieuw TV Menu - Tele2.nl
Ik zal hier actief zijn om jullie van zo veel mogelijk informatie te voorzien.
Voor service vragen omtrent de software/hardware van televisie en/of internet kan je een nieuwe vraag stellen, en zullen de moderators van het Tele2 forum je zo snel mogelijk helpen.

Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet, Ben

@jasto: Je bericht komt niet duidelijk over omdat je die in de quote hebt geplaatst. Als je een quote wilt gebruiken, kan je beter je eigen bericht òf voor òf na de quote te zetten. Het valt dan beter op 😛 Ik neem aan dat dit jouw tekst is:
jasto schreef:

Zeer ontevreden dat je de zenders niet zelf meer kunt indelen . Het indelen van favorieten is veel lastiger als de eigen indeling vroeger. Als dit zo blijft stap ik over naar Ziggo.
Jasto

MiriamW schreef:

Ik ben zeer ontevreden over de nieuwe layout, om de volgende redenen:

- Bij het zappen krijg ik per zender eerst een zwart scherm, in belachelijk grote letters wat er op die zender is en met vertraging komt dan de zender in beeld.
- Ook zie ik bij datzelfde zappen dus niet meer snel welk programma er volgt op het programma dat nu bezig is.

+

- In TV-gids kan je niet meer simpelweg naar het programma van de vorige/volgende dag doordrukken met de groen/gele knoppen maar moet je met de centrale naar rechts-toets door blijven drukken tot dat je bij de dag(en) erna bent.

- Je kan geen herinneringen meer instellen als het betreffende programma al te zien is.

- De aangegeven programma's kloppen niet (voornamelijk bij de Comedy Central & Nickolodeon kanalen).
Wanneer je langs zapt krijg je een geheel ander programma te lezen dan dat er op dat moment werkelijk te zien is.

En als iemand die nogal autistisch is, wil ik de zenders die ik wil zien op MIJN volgorde en op MIJN zender nummers hebben..
Reputatie 1
r.de.rijk schreef:

- In TV-gids kan je niet meer simpelweg naar het programma van de vorige/volgende dag doordrukken met de groen/gele knoppen maar moet je met de centrale naar rechts-toets door blijven drukken tot dat je bij de dag(en) erna bent.

Dit kan zeker wel. Gebruik de knoppen > die je normaal voor door- of terugspoelen gebruikt.
Ik heb niet alles doorgelezen nog, maar wij hebben nog een verandering ontdekt: als je een programma opneemt, wordt de ondertiteling via teletekst (voor doven en slechthorenden) niet meer mee opgenomen.
Verraste Tele2 dat dat zo was, want .... het was helemaal niet de bedoeling dat dat vroeger wel gebeurde.
Dus ook hier: pech dove of slechthorende klant. U kunt nu alleen nog live met ondertiteling kijken.
Hij is fijn. NOT!
Na een paar weken het nieuwe menu te hebben gebruikt, wil ik ook reageren.
Ten eerste vind ik de informatie over bepaalde veranderingen erg slecht, zoals het doorbladeren in de tv gids. Dat je dus op andere pijltjes moet drukken om naar de volgende dag te gaan. Is nergens te vinden (ontdekt op het forum)
Dan vind ik de veranderingen bij het opnemen een ABSOLUTE ACHTERUITGANG.
Het is niet meer mogelijk om per programma de begintijd en de eindtijd in te stellen. Je kunt dit alleen nog maar doen als algemene instelling.
Als er van een serie 2 delen achterelkaar worden uitgezonden, kun je dat niet meer instellen. Dus moet je het programma wat daarna komt ook opnemen. (de tijden kloppen nl. NOOIT)
Wat ook een achteruitgang is, is dat je niet meer kunt zien in de opnamelijst of je een programma al bekeken hebt.
Vooral wat betreft het opnemen vind ik de update slecht!