Feedback Nieuw TV Menu

• 8 februari 2017
  • 148 reacties
  • 7285 x bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Beste klanten met televisie van Tele2.

Wij zijn druk bezig om het nieuwe tv menu uit te rollen naar al onze klanten.
In een eerder topic kwamen er een aantal vragen over dit menu en waren er een paar zaken niet duidelijk.

Daarom hebben we nu dit topic. Hier kunnen jullie ons laten weten wat je vindt van het menu.
Werkt het voor jou beter? Vind je het er mooier en overzichtelijker uitzien? Of ben je ergens niet blij mee wat betreft het menu?

Laat het ons dan weten door hier een reactie achter te laten.
Meer algemene informatie over het nieuwe tv menu kan je altijd hier vinden:
Nieuw TV Menu - Tele2.nl
Ik zal hier actief zijn om jullie van zo veel mogelijk informatie te voorzien.
Voor service vragen omtrent de software/hardware van televisie en/of internet kan je een nieuwe vraag stellen, en zullen de moderators van het Tele2 forum je zo snel mogelijk helpen.

Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet, Ben

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

148 reacties

Reputatie 2
Fijn dat dit topic is geopend, Ben.

Ik vind het menu er strakker en rustiger uitzien. Ook is het menu zeker duidelijker geworden.

Echter toch is deze update voor ons thuis een grote achteruitgang. Het niet meer kunnen aanpassen van de zendervolgorde en de zendernummers is zo extreem ongebruiksvriendelijk. Ik wil bijvoorbeeld gewoon comedy central en comedy central family na elkaar op bijvoorbeeld 13 en 14 hebben. En dus niet op 13 en 15. Ook wil ik bijvoorbeeld SBS 9 niet ergens helemaal achteraan hebben staan, maar gewoon bij de andere Nederlandse zenders in het rijtje hebben. Dit kan nu niet meer en is voor ons een groot gemis. Hoewel het andere topic het antwoord al doet vermoeden ga ik het toch vragen: Kunnen jullie dit aub aanpassen/herinvoeren?

Bij de concurrentie van jullie kan zendervolgorde aanpassen wel. Het is voor mij in ieder geval, wanneer ons contract afloopt, voldoende reden om de concurrentie eens te (her)overwegen.
Reputatie 1
hoi,

prima het menu.

mis alleen dat je de zenders op de volgorde kan zetten die jij fijn vind.
nu had ik ergens gelezen dat zenders een bepaald nummer hebben gekregen want dat is makkelijker voor blablabla.
Maar zo'n zender mag dan wel nummer 22 hebben en ik zet hem gewoon op 4.

Voor het menu veranderde hadden de zenders toch ook een nummer en ik kon hem toch plaatsen op de plek die ik wilde.

Dit is wel een erg min punt. Het went wellicht. Maar ik hou van een eigen zender instelling.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is met een vaste indeling van de zenders. We hebben ervoor gekozen een vaste volgorde aan te houden, en ik wil graag uitleggen waarom. Dit is echt in het belang van zowel ons, als de klant.
Er zijn 3 redenen waarom we deze wijziging hebben doorgevoerd.

• Service & onderhoud
Een vast kanaal nummer maakt het makkelijker om een eventueel probleem sneller te identificeren en op te lossen.
• Communicatie
Zonder vast kanaalnummer kan Tele2 of de zender aanbieder niet aangeven waar een zender te vinden is. Hierdoor is informatie over bijv nieuwe zenders, zenders v/d maand of andere leuke acties van zenders niet of heel lastig te communiceren, waardoor Tele2 klanten onnodig bepaalde voordelen missen.
• Kosten
Een vast zendernummer vertegenwoordigt een bepaalde waarde voor de zender leverancier, en wordt soms contractueel vastgelegd met een aanbieder. Hierdoor heeft het invloed op het kunnen aanbieden van bepaalde zenders, maar ook op prijs van het TV pakket. Tele2 staat er voor om een goed zender pakket te leveren voor de best mogelijke prijs.

Dat gezegd hebbende, is de optie om favorieten in te stellen wel aanwezig. Zo kan je zappen door je favorieten en alle andere zenders overslaan.
Vriendelijke groet, Ben
Reputatie 7
Badge +4
Ik vind het standaard kunnen verlengen van de opnames een prettige optie. Om geen einde te missen doe ik standaard 10 minuten extra. NU hoef ik daar "niet meer over na te denken."
Reputatie 2
Goed initiatief, zo'n topic.

Ik ga het niet meer hebben over de eigen zendervolgorde die niet meer mogelijk is. Daar heb ik al genoeg overg gezegd in andere topics.
Het ziet er strakker en beter uit, dat is zeker.
Maar wat ik erg vervelend vind is dit: als je op "info" drukt voor een beschrijving van het huidige programma, en dat daarna weer weg wilt hebben moet je op "terug" (het ronde pijltje) drukken. Maar daarmee gaat niet alleen het info-scherm weg, je gaat ook één kanaal terug. Als workaround druk ik dan maar eerst op "opnemen" en als je dan op het ronde pijltje drukt blijf je wel op het huidige kanaal.
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat gewoon nog een keer op "info" drukken het info-scherm weer weg doet gaan.

Een echt goeie verbetering vind ik dat als je een programma dat al loopt wilt opnemen, je de eindtijd nog kunt verlengen.
Reputatie 1
Beste Ben van Tele2,

Uiteraard: daar is dan het 'even wennen'-verhaal. Nee hoor Ben, dit is ècht slechter dan het was; ik kan er niks anders van maken. Misschien handig voor Tele2, maar niet voor mij, dus nee, nìet in het belang van de klant!

Zenders zelf niet kunnen indelen; een minder leesbare tv-gids en bij uitzending Gemist alleen nog maar de mogelijkheid om te zoeken op dag en niet meer op omroep of programmanaam.

Misschien dat Tele2 het weer terug verandert als er klanten gaan verdwijnen. Dat zou namelijk best eens kunnen gebeuren.
Reputatie 2
ik vindt deze update echt waardeloos.

het belangrijkste wat voor mij is , dat ik de zender volgorde zelf kan bepalen.
en dat heeft niks met wennen te maken , of andere onzin verhalen.

slecht leesbaar en onduidelijk.
scheelt dat mijn contract al voorbij is. toch maar eens kijken naar andere aanbieders.
Het valt me op dat alles een stuk rustiger is geworden, maar ook dat de instellingen grotendeels verdwenen zijn. Het is allemaal heel summier geworden.

Ik wil graag twee grote verbeteringen (tops) melden en één grote tip, en ze hebben beide te maken met de tv-gids.

De tv-gids gebruik ik erg vaak en ik gebruik deze voornamelijk om mijn avondplanning in te stellen. Zo wil ik bijvoorbeeld dat mijn TV automatisch verspringt om 20:00 uur naar het Journaal op NPO1. Zo kan ik een hele planning maken voor de rest van de avond en hoef ik niet meer om te kijken naar mijn afstandsbediening.

Ik wil voor mijn 'top' en 'tip' even een voorbeeldsituatie schetsen:

"Ik wil op NPO1 een programma kijken van 20:00 t/m 20:30 uur. Daarna wil ik op NPO2 een programma kijken van 20:30 t/m 21:30 uur."

Wat is er TOP: Ik kan deze twee programma's voortaan daadwerkelijk achter elkaar instellen. Voorheen liep ik tegen een probleem op dat ik deze twee programma's niet beide kon instellen, omdat ze beide vielen op tijdstip 20:30. Het systeem zag heel zwart/wit dat ik op exact 20:30 uur naar twee programma's tegelijkertijd wilde kijken, namelijk NPO1 was nog niet afgelopen en NPO2 zou al beginnen. Gelukkig is die 'bug' nu verholpen.

Wat is er nog meer TOP: Het overschakelen naar de volgende zender gebeurt nu weer exact op het tijdstip dat het nieuwe programma begint en niet drie minuten eerder. Eindelijk!! Wat een irritante bug was dat zeg...

Wat zou ik als TIP kunnen geven: Stel voor, het is 18:30 uur. Ik stel nu al in dat ik om 20:00 uur wil kijken naar NPO1, maar ik heb nu nog geen zin om TV te kijken. Voorheen stelde ik mijn tv-gids in en zette ik daarna mijn tv-kastje op standby. Om 20:00 uur sprong automatisch alles aan, op de juiste zender. De voorgeprogrammeerde tv-gids werkte dus ook al het kastje op standby stond. Je raadt het al: Nu niet meer. Ik moet mijn tv-kastje nu aan hebben staan, wil al mijn bovengenoemde dingen, werken. Dat is wat mij betreft een verbetering waard.

Tot zover de dingen die me te binnen schieten.
Reputatie 2
ben eens even verder aan het lezen gegaan .
het blijkt dus dat tv zenders betalen voor een positie. een grote comerciele gedoe dus, waar wij als "klant"voor moeten boeten.

maar dit was simpel op te lossen geweest door de software aan te passen.
technisch gezien is het simpel om de "volgorde optie" in te programmeren.
zenders worden als vaste plaats aangeboden door tele2 , maar de gebruiker moet via een favoriet optie wel zelf de volgorde kunnen bepalen.
immers kunnen we wel zenders weglaten die we niet willen zien.maar niet op volgorde zetten.
dus het "standaard" verhaal van ben ( en andere mods die het zelfde stukje tekst gebruikt elders in topics)
gaat niet op met service , comunicatie , kosten.
als dit zo was dan konden we ook niet kiezen in favorieten om zenders weg te laten.......!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 1
Ik ben zeer ontevreden over de nieuwe layout, om de volgende redenen:

- Bij het zappen krijg ik per zender eerst een zwart scherm, in belachelijk grote letters wat er op die zender is en met vertraging komt dan de zender in beeld.
- Ook zie ik bij datzelfde zappen dus niet meer snel welk programma er volgt op het programma dat nu bezig is.
Beste,

Onderstaande mijn grootste frustratie bij nieuwe layout/functionaliteit. Derhalve mijn vraag:

Is het na de update mogelijk om toch te kijken bij andere kanalen (dus qua programmering/tijden) terwijl je gewoon op hetzelfde kanaal blijft? Vind het nu erg onhandig (understatement) dat er direct geschakeld wordt bij 'zappen' (met relatief lange periode en enorme letters...)

Wat is het argument dat deze functionaliteit er niet meer is (indien daar dus echt sprake van is)?
Reputatie 1
Weet je wat ik nu zo grappig vind? Ik heb ook zeer enthousiast meegedaan aan de test voor de nieuwe TV omgeving. Wat ik nu van andere klanten lees is precies wat ik heb aangegeven en komt ook totaal niet overeen met de kaart die Tele2 in de brievenbus stopt:

1. Zeer uitgeklede uitzending gemist omgeving, niet kunnen zoeken, niet per omroep kunnen kijken of los per zender. Het antwoord destijds was: het is gebleken dat hier weinig vraag naar is, daarom is deze functie weg gelaten, wellicht wordt dit later alsnog toegevoegd indien die behoefte bestaat.

2. De zendervolgorde zelf instellen, heb ik meteen aangegeven: Het antwoord was simpel: De zender volgorde komt zeer waarschijnlijk niet meer terug (zonder verdere uitleg).

3. Het zappen functioneerde traag, waar je bij de oude omgeving vlot met p- en p+ kon bladeren vrijwel meteen beeld kreeg was dit in de testomgeving niet het geval

4. De I (info toets) werkt niet meer als je erop klikt, je moet eerst op OK drukken en dan vervolgens daarna pas de I. Ik heb aangegeven dit erg omslachtig te vinden (waarom 2 handelingen als dit er voorheen slechts 1 hoefde te zijn.

5. Ik heb aangegeven het nieuwe menu strakker te vinden, maar ook wel erg kaal en uitgekleed. Niet alleen mbt functionaliteit maar ook mbt vormgeving. Bij glasvezel provider ON gebruiken ze het zelfde type menu, alleen heb je hier tal van opties en zier het er niet zo 'saai' zwart uit.

Deze test was in september, nu maanden naderhand is er weinig gebeurd met deze feedback en dat is erg jammer.

Dus ja, het klopt dat er meerdere mensen getest hebben. De kleine 'bugs' of bijvoorbeeld onleesbare teksten worden eruit gehaald, maar met de overige feedback wordt gewoon vrijwel niks gedaan. Dat komt omdat Tele2 uiteindelijk toch een bepaald beeld heeft hoe het MOET worden, dan kun je testen en beoordelen wat je wil, maar de functies die je graag wil komen dan toch niet terug, want voor ieder dingetje is dan wel een argument te vinden.

Dat is de realiteit en dan vind ik het persoonlijk zonde dat ik zoveel tijd heb gestoken in het geven van feedback destijds.... De reacties van andere klanten komen voor mij dus in ieder geval totaal niet onverwacht 😉
Reputatie 2

- Bij het zappen krijg ik per zender eerst een zwart scherm, in belachelijk grote letters wat er op die zender is en met vertraging komt dan de zender in beeld.
- Ook zie ik bij datzelfde zappen dus niet meer snel welk programma er volgt op het programma dat nu bezig is.

Dat vindt ik ook zeer irritant kan nu niet meer tijdens zender kijken wat er op de andere zenders bezig, Met dit kan ik geen genoegen nemen en Zal bij het einde van het Abonnement niet meer verder gaan verlengen.
Reputatie 2
Zet het oude menu terug, Of ik ga de volgende ronde naar een andere provider, Want dit menu is 10x waardelozer dan de vorige, Met die vervelende grote zwarte schermen, Waarmee je nu niet meer kan zijn wat er op de andere zenders aan de gang is.
Reputatie 2
Had een optie ingebouwd dat je kan kiezen tussen de 2 versies, Zo dat klanten terug kunnen naar hun vertrouwde omgeving.
Reputatie 2
En nog iets waarom moet je voor publieke zenders zoals BBC1&2 en ZDF/WDR betalen bij jullie ?
Het lijkt trouwens ook of mijn internet nu trager is door de upgrade(Downgrade voor mij), Trekt het
nieuwe menu meer bandbreedte of zoiets.
Reputatie 2
Tja... nadat het kostenloos bellen naar nummers op hetzelfde netwerk door Tele2 de nek is omgedraaid (overigens zonder dat ik daarvan vooraf op de hoogte werd gesteld, dank voor die geweldige service), heeft nu het tv-menu dus een ongevraagde downgrade gekregen.

- Het zappen gaat wel heel traag met die zwarte schermen die je daarbij voorgeschoteld krijgt.
- Het zendermenuutje onderaan in beeld moet je nu ineens eerst met de 'OK'-knop oproepen. Als je dat, zoals voorheen, met de pijltjestoetsen rond de 'OK'-knop doet, ga je meteen zappen. Waarom zit deze functie er in, als daar al een perfect functionerend paar knoppen voor is (+P en -P)?
- Weliswaar is het hoofdmenu een stukje overzichtelijker geworden, maar ik vind de volgorde niet helemaal logisch. Waarom radio en tv niet direct na elkaar geplaatst bijvoorbeeld? Nu valt daar overigens wel mee te leven, maar wat vervelender is, is dat bepaalde handige functies nu ontbreken.

En dat brengt me meteen bij het belangrijkste punt. Het is ook door anderen al genoemd, maar wat bezielt Tele2 om de mogelijkheid om zelf de zenderindeling in te stellen te verwijderen?

Ben geeft aan, dat aanbieders anders niet kunnen aangeven waar een zender zit. Wat een onzin! Als ik kanaal 16 op 4 zet, is toch alleen de zendervolgorde veranderd en niet het kanaalnummer?

Zijn verhaal over 'kosten' is natuurlijk helemaal te gek voor woorden. Ik ga mij toch niet door Tele2 of door de aanbieders met de grootste portemonnee laten dicteren naar welke zenders ik kijk omdat die dan toevallig verder vooraan staan of een makkelijker nummer hebben!? Als daarop troep wordt uitgezonden, ga ik er toch echt niet naar kijken!

Het enige wat je nu bereikt, is dat ik mij iedere keer dat ik wil zappen aan deze totaal niet functionele functie erger.

Net als de schrijvers van een aantal andere reacties is voor mij de conclusie heel simpel.
Mijn contract loopt nog twee of drie maanden door. Als tegen die tijd niet op zijn minst de mogelijkheid om zelf de zenderindeling in te stellen weer is ingevoerd (of daaraan niet serieus wordt gewerkt), zal ook ik Tele2 vaarwel gaan zeggen.
Daarmee zullen ze een klant kwijtraken die bijna 7 jaar lang een tevreden klant was. En vanzelfsprekend hoeft Tele2 in dat geval niet op goede referenties te rekenen...
Het gekloot dat met zo'n overstap bijna standaard gepaard gaat, neem ik dan maar op de koop toe. De ergernis daarover zal ongetwijfeld sneller over zijn dan die over de zendervolgorde...
Helaas moet ik mij aansluiten bij bovengenoemd commentaar. Hoewel de Tv-gids wat 'rustiger' overkomt, heeft het qua functionaliteit behoorlijk moeten inboeten. Wel blij dat de 'reclame' (filmtips etc.) niet meer verschijnt. Naast eerder genoemde zaken mis ik nu ook de mogelijkheid om in de Tv-gids middels de groene en gele knop op de afstandsbediening 24 uur naar voren of naar achteren te 'skippen'... Het niet kunnen sorteren van zenders vind ik een groot gemis.
Reputatie 2
... als daar al een perfect functionerend paar knoppen voor is (+P en -P)?

Nu nog wel.
Lees dit: https://forum.tele2.nl/tv-187/zappen-nieuwe-afstandsbediening-62627
Ook ik vind het storend dat er geen mogelijkheid meer is om zelf de zenderindeling in te stellen . Hoop dat dat weer tergkomt
Reputatie 2
Dit is echt in het belang van zowel ons, als de klant.

Hoi Ben,

Fijn dat je reageert. Echter dat belang van de klant dat kun je toch niet volhouden als je hier de reacties leest? Er is nog niemand die heeft opgemerkt dat het wel een fijne verbetering is. Het gaat volgens mij gewoon om geld dat jullie van omroepen vangen. Dat heeft niets te maken met het belang van de klant.

Het forum staat vol met ontevreden reacties. Het zou mooi zijn als Tele2 hier iets mee doet ipv te zeggen dat we er maar aan moeten wennen en dat het in ons eigen belang is. Dat bepalen klanten namelijk zelf wel.
Reputatie 2
In deze wereld krijgen klanten steeds meer vrijheid, maar helaas niet bij Tele2. Daar heeft een betalende klant niks meer te zeggen.

Maar wees dan coulant en laat klanten die wel hun zendervolgorde willen bepalen, gewoon per direct opzeggen! En je niet verschuilen onder opzegtermijnen en afkoopsommen...

Bij Tele2 komt de klant echt op de allerlaatste plaats!

En negatieve berichten worden gewoon van dit forum weer verwijderd door mensen zoals Ben
Reputatie 2
ik vindt deze update echt waardeloos.

het belangrijkste wat voor mij is , dat ik de zender volgorde zelf kan bepalen.
en dat heeft niks met wennen te maken , of andere onzin verhalen.

slecht leesbaar en onduidelijk.
scheelt dat mijn contract al voorbij is. toch maar eens kijken naar andere aanbieders.

Hopelijk kan iedereen dadelijk zijn contract laten ontbinden desondanks je contract!
Reputatie 2
het valt wel op dat er ineens geen reactie meer komt van TELE2........
Reputatie 1

Dit is zo irritant, hetzelfde geldt voor de vaste (onlogische) zenderindeling!