Dolby digitaal uitschakelen .

• 7 maart 2020
  • 6 reacties
  • 231 x bekeken

Goedendag ,

Vraag hoe schakel ik de dolby digitaal uit van de tv modem a132 .

Waarom ik dit wil mijn tuner versterker schiet in de stress schakelt over naar een optische ingang en ik wil maar 1 kabel gebruiken HDMI , ik heb ook een media box en deze werkt zonder problemen alles over 1 hdmi kabel .

Ergens in een topic gelezen ga naar een radio zender dan kan je deze uitzetten , alle radio zenders geprobeerd werkt niet . 

De tv modem ook al gereset met de OK knop ingedrukt werkt ook niet .

We gaan zien of er een techneut aan boord is om mij te helpen .

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb geen optie in de decoder gezien om geluid aan te passen. Volgens mij is het trouwens gewoon pcm stereo.

Reputatie 3
Badge +1

Goedendag,

Welkom op ons forum. Heb je de instellingen zoals aangegeven in de handleiding al geprobeerd? 

Groet, Michiel

Goedendag,

Welkom op ons forum. Heb je de instellingen zoals aangegeven in de handleiding al geprobeerd? 

Groet, Michiel  , Hallo ja  en dat is het probleem je kan in de instellingen alles veranderen behalve het geluid dat kan je niet veranderen , je kan dolby digital niet uitvinken . 

Reputatie 3
Badge +1

De geluidsopties kun je niet uitvinken inderdaad, wel kun je andere geluidsopties selecteren via de pijltjes toetsen op de afstandsbediening. 

Als je op de geluid optie balk staat kan je verder niets met de pijltjes toetsen , tenminste niet die van mij …..

Reputatie 3
Badge +1

De audio uitvoer via de HDMI kabel is analoog. Als je TV bij de HDMI instellingen de geluidsinstellingen op digitaal heeft staan ontstaan er problemen. Kun je deze instelling op de TV eens aanpassen en dan nogmaals testen?