beantwoord

decoder schakelt naar menu

• 12 december 2015
  • 25 reacties
  • 458 x bekeken

Elke avond om 12.12 uur schakelt de decoder uit zichzelf naar de menu-optie....
Voor een seconde of 10 en gaat dan weer terug naar zijn "normale" beeld.
Vreemd....
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 11 februari 2016, 21:07

Hoi!

Er is een nieuwe decoder naar jou onderweg! Het klinkt namelijk alsof jouw decoder zijn beste tijd wel heeft gehad 😉. Ik raad je aan om het hele pakket te vervangen (ook de draden/voeding) zodat je (hopelijk) weer ontspannen televisie kan kijken. Laat even weten of de nieuwe decoder bevalt. De oude mag je opsturen in de retourdoos die je van ons krijgt!

Groetjes, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Niemand enig idee?
Reputatie 2
Badge +2
Hi foolcher,

Vervelend dat jouw decoder na middernacht kuren vertoont. Zou de decoder willen resetten naar de fabrieksinstellingen? Op deze pagina staat uitgelegd hoe je dit het beste kunt doen.

Groet, Ciana
"Zou de decoder willen resetten naar de fabrieksinstellingen?"

Bedankt voor je reactie
Is een optie waar ik al aan gedacht heb..
Maar heb net al mijn zenders een beetje op de goede volgorde..pfffffff
Reputatie 2
Badge +2
"Zou de decoder willen resetten naar de fabrieksinstellingen?"

Bedankt voor je reactie
Is een optie waar ik al aan gedacht heb..

Ik doe mijn best, maar ik kan helaas niet in jouw hoofd kijken. 🙂 Als je niet uitlegt welke stappen je hebt ondernomen, wordt het voor mij ook lastig om een passend advies te geven. Ik probeer alleen met je mee te denken.

Maar heb net al mijn zenders een beetje op de goede volgorde..pfffffff

Bedoel je dat je jouw decoder hebt gereset naar de fabrieksinstellingen? Of dat je dit nog niet hebt gedaan omdat je jouw zenders niet opnieuw wilt ordenen? Laat het me weten zodat we een aantal scenario's kunnen wegstrepen.

Groet, Ciana
Reputatie 7
Badge +5
Zijn de (nieuwe) decoders te resetten naar fabrieksinstellingen :?
Kan het zijn dat er ergens in de geplande taken om 0 uur 12 iets staat ?
"Kan het zijn dat er ergens in de geplande taken om 0 uur 12 iets staat ? "

Hmm..is iets om eens na te gaan...ga ik vanavond/morgen doen.!!
En wat betreft "terug naar de fabrieksinstellingen" (en anders gewoon een reset) was het eerste waar ik aan dacht.
Maar vanwege de zendervolgorde dus nog niet gedaan..
ik hoopte dat er een snelle en simpele oplossing zou zijn...ofzoiets.
Het "probleem" deed zich opeens voor...enkele weken geleden.
Een maand of 2 (na nieuwe installatie) geen "problemen" gehad.
Morgen horen jullie..alvast dank voor de tips...
Groetz,
Jan
Reputatie 2
Badge +2
Hoi foolcher,

Je bent niet meer teruggekomen in jouw topic. Heb je mijn assistentie nog nodig? :8 Zo ja, ben ik benieuwd of de situatie is verbeterd. Heb je nog iets gehad aan onze tips? Ik ben benieuwd!

Fijne jaarwisseling!

Groet, Ciana
Hi Ciana,

er zijn geen "geplande taken" zichtbaar...
Fabrieksinstellingen terugzetten nog niet gedaan..(heb niet altijd tijd om zenders weer op volgorde te zetten enz..
En..ik ben niet zo snel...zeker niet met de feestdagen!
Wel nu net, vanwege een storing (alleen TV) modem en decoder gereset.
Nu ff wachten tot 00.12 uur.....
Anders toch maar die fabrieksinstelling.
Moet er bij zeggen dat de voornoemde melding niet heel erg storend is..meer zo van..Oh ja..het is 12 over 12 :D
Je hoort nog....
Goed 2016!

Jan
Reputatie 2
Badge +2
Hi Jan!

Bedankt voor het antwoorden. Fijn om te weten dat je een beetje kan lachen om de storing. 😃 Alhoewel ik goed kan begrijpen dat je de notificatie als storend kan ervaren. Ik zal jouw topic in de gaten houden. Laat het me weten als je nog hulp nodig hebt!

Groet, Ciana
Hmmmmmm...
de melding is er weer..maar nu om 22.13 uur.
Nu nog ff wachten tot 00.12..

Tis wat mat die moderne spullen.....
Waar is de tijd dat je met zo'n grote schakelknop de zenders opzocht.?
Met een paar breipennen en een aardappel als antenne om het REM-eiland te kunnen ontvangen.
Voor de jonge kijkertjes..op het REM-eiland zat een soort van illegale zender die o.a Mr. Ed, het sprekende paard en de Onzichtbare Man uitzond...spannend!!!
De voorloper van de TROS :-)

Wordt vervolgd......

Jan
En geen melding om 00.12.....

Groetz,
Jan
Reputatie 2
Badge +2
Hey Jan,

Hmm... ik ga toch even kijken of ik kan achterhalen wat er aan de hand is. Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer?

Groet, Ciana
en gedaan...
Reputatie 2
Badge +2
Hoi foolcher,

Ik heb je gegevens goed ontvangen. Voordat ik het systeem induik, wil ik je toch verzoeken om de decoder te resetten naar fabrieksinstellingen. Ik dacht dat je dit inmiddels had gedaan, maar in het privéberichtje geef je aan daar niet zo 'happig' op te zijn. Ik snap dat het een vervelende klus is, maar het maakt het zoeken naar de foutmelding een stuk makkelijker. ;)

Wil je laten weten wanneer je dit hebt gedaan en of je decoder zichzelf daarna nog steeds reset? Dankjewel!

Groet, Ciana
Tja...een tijd niks van me gehoord....sorry..
Een week of 2 werd bij een "nieuw" zenderaanbod de decoder gereset....zomaar..zonder enig overleg...
Je zal maar een bejaarde digibeet of zoiets zijn......staan al je zenders weer op de oorspronkelijke plek! Niet zo handig, eigenlijk.
Afijn...."mijn" storing was weg, dacht ik...hoi hoi hoi..
Nu blijkt dat die melding zich verplaatst heeft naar 16.58 uur....(we kijken overdag nooit zoveel TV..vandaar dat ik er pas sinds een paar dagen weet van heb.)
Ik heb anders nergens in de handleidingen de reset naar fabrieksinstellingen gevonden?!?
Of ligt dat aan mij?
Wordt vervolgd ?
Groetz,
Jan

PS De decoder reset zichzelf niet. Ik krijg een transparante menu-pagina over mijn normale beeld..voor een seconde of 5
Afijn...na een aantal dagen voornoemde "storing" random aan het eind van de middag/begin avond nu vaste prik om 18.45.
????????
De wegen van een modem/decoder zijn ondoorgrondelijk :P
I rest my case.......
Reputatie 2
Badge +2
Goedemorgen!

Vervelend dat de storing steeds verandert van tijd! 😞 Branden alle lampjes van jouw decoder? Of branden er bijvoorbeeld helemaal geen lampjes? En heb je al geprobeerd om de voeding te veranderen? Wellicht dat dit nog kan helpen!

Groet, Ciana
Alle lampjes branden en flikkeren..lijkt wel een kermistent :-)
Voeding doet gewoon wat hij doen moet...en dat is voeden.
Telefoon, internet, TV doen het allemaal goed..alleen dat menu...
En dus nu al een tijd om 18.45.
Heel even geen beeld en dan transparant het menu van zenderinstellingen e.d voor een seconde of 3 over het lopende programma.........
Groetz,
Jan
Reputatie 2
Badge +2
Hoi!

Er is een nieuwe decoder naar jou onderweg! Het klinkt namelijk alsof jouw decoder zijn beste tijd wel heeft gehad 😉. Ik raad je aan om het hele pakket te vervangen (ook de draden/voeding) zodat je (hopelijk) weer ontspannen televisie kan kijken. Laat even weten of de nieuwe decoder bevalt. De oude mag je opsturen in de retourdoos die je van ons krijgt!

Groetjes, Ciana
Ontvangen..
En ik zal het spul vervangen..(maar degene die ik nu heb is nog geen 1/2 jaar oud !?!)
We zullen zien..

Groetz,
Jan
decoder en voeding vervangen...kabels niet, die zitten goed verstopt achter plinten e.d.
de "melding" om 18.45 is weg en...het lijkt alsof nop 1, 2 en 3 scherper zijn als voorheen?
nog geen andere tijden de melding gezien maar ik kijk ook niet de hele dag :-)
ik stuur de "oude" decoder e.d. morgen terug en geef weer bericht over een week of zo....
tot zover lijkt het nu goed..
groetz,
jan
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jan,
Ik reageer even omdat mijn collega Ciana even afwezig is.
Dankjewel voor je reactie en goed om te horen dat de eerste indruk goed is! Nu duimen dat het zo blijft. En super dat je de oude decoder weer onze kant op stuurt. 🙂
Groetjes Kiko
heeft even geduurd (arm in gips) maar wil deze klacht afmelden.
Na 5 weken geen storing van deze aard.
Bedankt voor het meedenken en de nieuwe decoder.
Groetz,
jan

PS wel enkel avonden laat opeens stilstaand beeld voor enkele minuten (gister en eergister)
Lijkt meer een "zenderstoring".
Reputatie 5
Badge +4
Hee Jan,
Jeetje zeg, je arm in het gips. Wat vervelend! Hopelijk is je bot helemaal geheeld!
Maar wat goed om te horen dat je geen problemen meer ervaart!
Houd de stilstaande beelden wel even goed in de gaten. Als het vaker gebeurt moet je even aan de bel trekken. Voor nu zal ik dit topic sluiten en wens ik je een heel fijn weekend toe.
Groetjes Kiko