Decoder resetten

• 24 september 2017
  • 27 reacties
  • 9295 x bekeken

Graag zou ik willen weten hoe ik mijn decoder kan resetten, dusdanig dat ik hem helemaal opnieuw moet instellen.
Jane

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé Jane,

Om je decoder terug te zetten naar de fabrieksinstellingen haal je deze van het stroom voor 10 seconden, zodra je het stroom weer aansluit hou je de OK knop van de Tele2 afstandsbediening ingedrukt totdat het Tele2 logo verspringt naar het volgende scherm. De decoder zal daarna opstarten met de fabrieksinstellingen.

Let erop dat naast het wissen van de instellingen ook de eventuele harde schijf met je opnames gewist zal worden.

Groet, Kevin
Dag Kevin,
Dank je wel voor reactie. Ik had dit al geprobeerd, maar het hielp niet.
Ik neem aan dat die 10 seconden er ook wel bv. 60 mogen zijn?
Ik ga het nog eens proberen.
Groet,
Jane
Reputatie 5
Badge +2
Ik bedoelde minimaal 10 seconden dus 60 mag ook inderdaad, is het al gelukt?

Groet, Kevin
Ik heb het precies zo gedaan, maar de fouten zijn er niet uit. Ik had met jullie klantenservice al telefonisch gehoord dat dit een manier zou zijn om alles te resetten, maar helaas dus. Ik probeer het nóg eens.
Groet, Jane
Reputatie 5
Badge +2
Welke fouten heb je last van Jane?
Beeld verdwijnt soms, dan moet ik op een zendernummer klikken voordat hij het weer doet. Dit gebeurt op vaste tijden.
Het geluid loopt niet gelijk met de spraak.
Groet, Jane
Reputatie 5
Badge +2
Ik wil dan graag voor je kijken wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen. Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb je PB ontvangen en je lijn gemeten - deze ziet er goed uit en ik verwacht daarom dat het probleem lokaal ligt en heb nog 2 vragen voor je:

- Kun je mij vertellen hoe je modem met je decoder verbonden is? Gebruik je bijvoorbeeld homeplugs of zijn ze met 1 kabel rechtstreeks met elkaar verbonden?
- Van welk merk is de voeding van je decoder?

Ik hoor het graag!

Groet, Kevin
Dank voor je bericht. Ik moet dat even gaan bekijken bij de snoeren erachter. Dat is een klusje, waar ik even tijd voor moet hebben, dat zit bij mij wat lastig en mijn tijd is beperkt voor zulke dingen, maar ik ga kijken en laat dan weer van me horen.
Groetjes,
Jeannette
Reputatie 5
Badge +2
Neem de tijd Jeanette, ik zal beloven dat ik je niet vergeet. Zodra je hebt gekeken zie ik vanzelf wel een berichtje verschijnen.

Groet, Kevin
Merk voeding begrijp ik niet, gewoon de voeding die bij de decoder zat. Kabel rechtstreeks van modem naar decoder.
Gr, Jeannette
Er is een oud type voeding dat kans op storingen geeft. Die wordt niet meer geleverd en vervanging kan bepaalde problemen oplossen. Er staan gegevens op de voeding, die Kevin kunnen helpen met de probleemoplossing.
MOSO
model MSP-C3000IC5.0-18W-DE
Dag Kevin,

Ik heb het meerdere keren geprobeerd. Voeding eruit. Dan op OK klikken.
Ik krijg een zwart scherm en tot 3 x toe, met flinke tussenpozen, komt er "TELE2" in beeld.
Bij de laatste keer, dus de 3e keer, komt er pas "even geduld aub" in beeld.

Er komen nu regelmatig storingen, zoals bijv. geen reactie op afstandsbediening. Tijdje later doet die het dan weer wel en ook nog andere dingen. Erg lastig. Ik heb niet zo veel tijd helaas om het steeds weer opnieuw te bekijken.

Groet,
Jeannette
Reputatie 5
Badge +2
Dankje voor het nakijken, de voeding is van het juiste merk. Wat me nog wel opgevallen is is dat je nu 2 decoders gebruikt, een normale en eentje met opnemen en pauzeren. Wanneer je beide decoders aan hebt staan dan is de snelheid die bij je abonnement hoort (13mbit) niet hoog genoeg om te garanderen dat je geen problemen zal kunnen ondervinden. Dit verklaart overigens nog niet waarom je afstandsbediening niet goed reageert of de problemen met het opstarten van de decoder. Hiervoor wil ik graag een monteur voor je inplannen, mocht je daarmee akkoord gaan zou je me dan willen vertellen welke dag het beste uitkomt? We hebben de volgende mogelijkheden: doordeweeks tussen 08:00 en 13:00 of tussen 12:00 en 18:00 kan langskomen, de eerst mogelijk dag is morgen.

Laat maar weten wat je het beste uitkomt.

Groet, Kevin
Dank voor je mail.
Zijn daar nog kosten voor mij aan verbonden?

Zo niet, dan kan ik tussen 12 en 6 op a.s. vrijdag.

Groet, Jeannette
Reputatie 5
Badge +2
De monteur is gratis en komt komende vrijdag tussen 12 en 6 bij je langs!

Groet, Kevin
Dag Kevin,

Hartelijk dank. Monteur is geweest. Complimenten voor Tele2 hoe dit is opgelost.

Groet,
Jeannette
Het probleem is er nog steeds, ra.. ra..
Zou het aan de TV kunnen liggen (nieuwe Sony)?
Maar als steeds rond half 7 's avonds het beeld weg is en weer terugkomt door op een zendernummer te klikken, kan ik me dat niet goed voorstellen. Wie weet een oplossing?
Groeten,
Jane
Er is ooit een topic geweest met een dergelijk probleem (vreemd gedrag op vaste tijd) Dat bleek te liggen aan een ingeprogrammeerde opname die op die tijd moest starten. Treedt dit op met de decoder met opname-mogelijkheid? Probeer dan alle vaste opnametijden te wissen.
Dank voor reactie. Echter, dat had ik al bekeken. Ik heb nu zelfs een nieuwe decoder.
Ik ga Tele 2 maar weer eens bellen.
Groeten,
Jane
Reputatie 5
Badge +2
Jammer dat de monteur die een nieuwe decoder en voeding heeft aangesloten geen oplossing heeft geboden, loopt het beeld ook nog steeds niet synchroon met het geluid?

Ik denk dat we dit probleem dan moeten laten onderzoeken door ons hoofdkantoor, hiervoor hebben we 3+ voorbeelden nodig met de volgende informatie:

- Zender
- Programma
- Datum
- Tijdstip
- Wat er gebeurt
- Wat je doet om het op te lossen
---------
Daarnaast heb ik ook de volgende informatie nodig:
Type TV ontvanger: (Amino 132/532/150/550) (staat onderop de decoder)
MAC-adres TV ontvanger: (staat onderop de decoder)
TV ontvanger gereset?: Ja/Nee, + datum/tijd reset. (wanneer je voor de laatste keer de decoder van het stroom hebt gehaald)
Powerplugs aangesloten?: Ja/Nee
Tele2 kabels of eigen kabels:
Scart- of HDMI kabel aangesloten:

Zodat je meerdere voorbeelden hebt kan ik deze laten onderzoeken en zal er hopelijk snel een oorzaak en oplossing voor gevonden worden.

Groet, Kevin
Het geluid is nu in orde. Er lijken ook geen andere storingen meer te zijn, ik zal komende dagen goed opletten of er nog iets is. Ook lijkt de afstandsbediening goed te werken. Alleen dat beeld om half 7 blijft een raadsel. Ik heb er een fotootje van gemaakt. Ik ga nog bekijken of dat op andere zenders ook is. Kom er nog op terug. Dank alvast.
Gr,Jane
Paar dagen geleden was er een upgrade. Sinsdien geen last meer ondervonden.
Reputatie 5
Badge +3
Dat is fijn om te horen. Als er toch problemen zijn laat je het ons weten?