beantwoord

Decoder reageert niet op afstandsbediening

• 9 augustus 2015
  • 12 reacties
  • 942 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
zojuist wilde ik de televisie inschakelen om Zomergasten te kijken. Helaas reageert de decoder plotseling niet meer op de afstandsbediening. De TV reageert nog wel op dezelfde afstandsbediening, dus de batterijen zijn in ieder geval niet leeg. Maar wat ik ook probeer: de decoder reageert niet. Ik heb de zgn. 982-reset geprobeerd, de decoder gereset, etc, maar niets werkt. Ik ben inmiddels vertwijfeld - ik kan nu alleen Ned 1 bekijken en verder niets - behoorlijk irritant. Wie kan me helpen?
icon

Beste antwoord door TimH 12 augustus 2015, 15:57

He Tim!
Ik heb je een nieuwe decoder gestuurd. Kan je mij laten weten wanneer je deze hebt ontvangen? Ik hoor graag of het dan wel werkt.

Groetjes, Su Ling

Dank je voor de snelle actie, ik laat je weten of het werkt zodra de decoder is aangekomen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hallo TimH,

Dat lijkt me zeker irritant om maar 1 zender te kunnen kijken. Gaat het lampje op de decoder branden wanneer je een knopje op de afstandsbediening indrukt? Ik raad je aan om even onze handleiding door te nemen. Daarin zie je de juiste code die je nodig hebt om de afstandsbediening in te stellen. Laat je mij weten of het is gelukt?

Groetjes, Su Ling
Beste Su Ling,

Bedankt voor je antwoord. Het lampje op de decoder brandt continu (groen), maar het knippert of blinkt niet als ik op de knoppen van de afstandsbediening druk.
Die codes uit de handleiding helpen me helaas niet verder: deze zijn voor de verbinding met de televisie, niet met de decoder. De televisie reageert prima op de afstandsbediening, de decoder echter niet - en voor de verbinding tussen de afstandbediening en de decoder is geen code opgenomen...
Hoi bij mij precies tzelfde. De 982 code werkt ook niet. Mijn tv afstandbediening werkt ook niet meer (met zenders wisselen) vreemd genoeg.
Graag een advies wat nu te doen...
Reputatie 6
Badge +5
Je zou de decoder eens even van de stroom kunnen halen,
en dan weer opnieuw laten opstarten. Misschien dat dat iets uitmaakt.
Want het is wel gek dat bij meerdere mensen die afstandsbediening
er op de decoder ineens mee ophoud....Geen idee hoor of het werkt.
Wel dan wachten tot ie helemaal is opgestart.
Reputatie 2
Ik heb hier in het begin ook enorm gedoe mee gehad.
Uiteindelijk bleek de infrarode straling van de (lamp van de LCD-) TV die erboven staat, de oorzaak te zijn.
Ik snap nog steeds niet waarom dat dan niet altijd het geval is, maar bij mij komt het onregelmatig en niet zo heel vaak meer (ook vreemd, want ik heb er verder geen maatregelen voor genomen) voor.
Maar áls het voorkomt dan leg ik een dik boek op de decoder en dan werkt het altijd weer. En na een half uur werkt het dan ook weer zonder boek (raar, maar waar).
Misschien heb je er wat aan en bespaar ik jullie een hoop gezoek.
Reputatie 4
Badge +5
Hallo Tim!

Ik ontvang graag je NAW-gegevens en klantnummer/geboortedatum in een privébericht. Ik wil alleen nog weten of er naast het groene lampje ook nog een blauw lampje op de decoder brandt. Heb je ook al eens de kabels van de decoders verwisseld?

Ik hoor het graag van je.

@dddv: Ik wil je vragen om je eigen topic te openen. We helpen je daar graag verder en op deze manier blijven de conversaties ook overzichtelijk!:)

@Jeroen & asterix: bedankt voor het meedenken.

Groetjes, Su Ling
Reputatie 6
Badge +5
Ik wil alleen nog weten of er naast het groene lampje
ook nog een blauw lampje op de decoder brandt.
Dat hangt er maar vanaf wat voor decoder hij heeft Su Ling. De nieuwe(re) decoder
(zoals de A150) heeft namelijk geen blauw 'aan' lampje meer, maar een groene. 😃
Reputatie 4
Badge +5
Ha Jeroen!

Daar was ik nog niet van op de hoogte! Thanks voor het aangeven!:)

Groetjes,
Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
He Tim!
Ik heb je een nieuwe decoder gestuurd. Kan je mij laten weten wanneer je deze hebt ontvangen? Ik hoor graag of het dan wel werkt.

Groetjes, Su Ling
He Tim!

Groetjes, Su Ling

Dank je voor de snelle actie, ik laat je weten of het werkt zodra de decoder is aangekomen.
Reputatie 4
Badge +5
Is goed hoor Tim!

Groet, Su Ling
[quote=TimH]zojuist wilde ik de televisie inschakelen om Zomergasten te kijken. Helaas reageert de decoder plotseling niet meer op de afstandsbediening. De TV reageert nog wel op dezelfde afstandsbediening, dus de batterijen zijn in ieder geval niet leeg. Maar wat ik ook probeer: de decoder reageert niet. Ik heb de zgn. 982-reset geprobeerd, de decoder gereset, etc, maar niets werkt. Ik ben inmiddels vertwijfeld - ik kan nu alleen Ned 1 bekijken en verder niets - behoorlijk irritant. Wie kan me helpen?[/quote

Heb hetzelfde probleen nu al een paar weken.....behoorlijk irritant alleen maar nl 1 te kunnen kijken. ...