beantwoord

Amino werkt slecht

Hoe kom ik aan een nieuwe decoder. Er zijn voortdurend problemen en hij functioneert eigenlijk alleen nog maar als een soort verwarming. Reageert vaak niet op commando's van de afstandsbediening. Ingestelde opnames worden niet uitgevoerd. Opnieuw starten is een dagelijkse actie.

icon Beste antwoord door coppicoppi 28 mei 2019, 19:30

Het merk van de voeding is SunFone ACD024A-05
De decoder is rechtstreeks met een UTP kabel verbonden met het modem.
Het modem rebooten doe ik sowieso minimaal een keer per week.

Bekijk origineel bericht

12 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hé coppicoppi,

Goed dat je dit probleem komt melden zodat we kunnen zoeken naar een gepaste oplossing, de problemen die je ervaart en het dagelijks opstarten van de decoder is natuurlijk niet de bedoeling. Om je verder te kunnen helpen ga ik je nu vragen een aantal gegevens van je in een privébericht te sturen:

- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Kevin.

Bedankt voor je medewerking en ik zie je gegevens graag tegemoet.

Groet, Kevin
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor je privébericht coppicoppi,

Ik heb het e.e.a. nagekeken en zie in de verbinding zelf nog geen problemen. Ik heb daarom nog een aantal vragen:

Van welk merk is de voeding van de decoder?
Hoe zijn de decoder en het modem met elkaar verbonden (kabel rechtstreeks, verbindingsset, router er tussen oid)
Heb je het modem ook al eens een reboot gegeven door het stroom er 10+ seconden vanaf te halen?

Groet, Kevin
Het merk van de voeding is SunFone ACD024A-05
De decoder is rechtstreeks met een UTP kabel verbonden met het modem.
Het modem rebooten doe ik sowieso minimaal een keer per week.
Reputatie 5
Badge +2
Hé coppicoppi,

Het is gebleken dat de SunFone probleemgevallen zijn en ik ga daarom een nieuwe adapter voor je opsturen, deze heb hopelijk morgen of vrijdag binnen. laat je weten of het daarna weer goed werkt?

Groet, Kevin
Hallo Kevin,

Bedankt voor je moeite. Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost zal zijn.
Je hoort van mij.

Groet,

René
Beste Kevin,

De nieuwe adapter blijkt inderdaad een deel van de oplossing. Toen jij suggereerde dat het probleem wel eens aan de SunFone zou kunnen liggen, heb ik gelijk de adapter van mijn tweede decoder, die niet van het merk SunFone is, even verwisseld en ook daarmee bleken de problemen grotendeels opgelost. Maar helaas niet alle. Omdat ik twee decoders heb, beschik ik natuurlijk ook over twee afstandsbedieningen. De meest gebruikte AB werkt niet goed meer. Twee voorbeelden: als ik de decoder wil in- of uitschakelen is het een gok of het lukt. Als ik de aan/uittoets te kort indruk gebeurt er meestal niets. Doe ik het te lang dan gaat de decoder van rood naar blauw of van blauw naar rood. Soms moet ik meerdere keren gokken en op het juiste moment loslaten om de gewenste stand te verkrijgen. Ook komt het voor dat de aan/uit LED helemaal niets doet. Ik moet dan mijn tweede AB erbij halen om de gewenste handeling te verrichten. Het tweede voorbeeld: de toets om het geluid zachter te zetten weigert dienst. Harder gaat wel. Beide voorbeelden zijn getest met de correct werkende adapters.
Als deze problemen zijn er niet als ik mijne tweede, veel minder gebruikte AB, gebruik. Natuurlijk heb ik beide AB's op de juste wijze gekoppeld aan mijn TV.
Ik heb dus nu twee goed werkende decoders en bijbehorende adapters, één goed werkende AB en één versleten AB.
Zou je mij een nieuwe AB kunnen sturen?

Bij voorbaat mijn dank.

Groet,

René
Reputatie 5
Badge +2
Hé René,

Goed om te horen dat het probleem opgelost is met de andere voeding!

Wat betreft de problemen met je afstandsbediening moet ik je vragen nog even andere batterijen te testen, als het hier niet mee opgelost is kan ik een nieuw voor je opsturen.

Groet, Kevin
Hallo Kevin,

Dat heb ik natuurlijk al gedaan en om het zeker te weten heb ik er zojuist nog een keer nieuwe ingedaan, maar dat maakte geen enkel verschil. Dus als je mij een nieuwe afstandsbediening wilt sturen, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Bij voorbaat dank en

Groet,
René
Reputatie 5
Badge +2
Heel goed, dat hoopte ik al maar miste ik in je verhaal. Ik heb ons depot de opdracht gegeven een nieuwe AB voor je op de post te doen, verwachting is dat je deze morgen of donderdag binnen hebt.

Groet, Kevin
Bedankt Kevin.
Hoewel ik er op voorhand van overtuigd ben dat daarmee alle problemen de wereld uit zijn, zal ik je toch even laten weten of dat met de nieuwe AB inderdaad het geval is.

Groet,
René
Hallo Kevin,

Nieuwe AB ontvangen en natuurlijk uitgetest. De problemen lijken opgelost. Zowel de TV als de decoder reageren snel op de AB, hoewel ik toch nog één onverklaarbare vastloper heb gehad, waardoor ik de decoder opnieuw moest starten. Ik ga er maar vanuit dat dit toeval was. Mocht de vastlopers toch blijven komen, dan denk ik dat het onvermijdelijk is om naar de decoder te gaan kijken, want hij wordt nog steeds erg warm.
Nog even het nieuwe model AB: bevalt me prima, maar hij heeft één nadeel. Om bij lijst met opnames te zien, moet je drie stappen zetten: MENU > MIJN TV > OPNAMES. Bij de oude AB was dat maar één stap.

Groet,

René
Reputatie 5
Badge +2
Hé René,

Bedankt voor de update en goed om te horen dat het probleem opgelost lijkt. Als er toch weer problemen zijn dan zie ik je wel weer terug, ik zal daarom dit topic enige tijd open houden.

Groet, Kevin

Reageer