beantwoord

Afstandsbediening koppelen mislukt

Ik probeerde mijn ab te koppelen aan mijn sony bravia, alle instructies gevolgd, ook eerdere topics gelezen en geprobeerd, de codes uit de lijst van tv merken werkten niet, niets hielp. Daarna de ab gereset. Het rode lampje gaat wel aan als ik op de knopjes druk maar de decoder reageert nergens meer op. Wat nu?

icon Beste antwoord door kimskiem 8 februari 2019, 12:32

Na 13 dagen geen tv hebben kunnen kijken, is nu het koppelen van onze Sony Bravia met de toegezonden nieuwe Tele2 afstandsbediening direct bij de eerste poging gelukt. Bedankt Jasper!

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als het uiteindelijk niet werkt kun je erin berusten en gewoon de sony afstandbediening gebruiken.
@eric
Ik heb toch echt een tele2 ab nodig om de decoder te bedienen, dit kan niet met een sony ab.
Reputatie 7
Badge +4
Je gebruikt dan de ab van Tele2 voor de decoder van Tele2 en die van Sony om je Bravia te bedienen.
@eric
Ik snap wat je bedoelt maar zoals ik al zei reageert de decoder sinds het resetten van de tele2 ab helemaal niet meer.

@Tele2
Reputatie 5
Badge +3
Als je decoder niet meer reageert kan je de batterijen uit je afstandsbediening halen. Na 30 min zouden alle koppelingen verwijderd moeten zijn en hoort de decoder weer te reageren.
@Jasper van Tele2
Bedankt, de decoder reageert nu weer op de tele2 afstandsbediening (het volume kan ik veranderen). Maar koppelen aan de tv is nog steeds niet gelukt. Ik heb alle mogelijke codes geprobeerd. Ik doorloop alle stappen maar de tv gaat niet uit als ik op +p druk (ook niet bij een aantal keer).
Ik kan nu met de tele2 ab alleen het volume wijzigen, dus we kunnen al die tijd alleen maar ned 1 kijken. Met de Sony ab kan ik de zenders ook niet bedienen.
De tele2 ab is wel al een aantal jaar oud. Wellicht tijd voor een nieuwe?
Hulp graag, we willen graag tv kunnen kijken!
Reputatie 5
Badge +3
Maar als het niet gekoppeld is werken alle knopen wel? Heeft het koppelen verleden wel op deze televisie gewerkt?
Heb het nog even gecheckt, ongekoppeld werken de volgende knoppen:

volume knoppen
hdmi-ingang keuze knop
mute knop
knop linksboven (uit?)

Het rode lampje op de ab reageert wel als ik op de andere knopjes druk, er gebeurt alleen niks.
Het is de eerste keer dat ik deze tv met de tele2 decoder gebruik en probeer te koppelen met de tele2 ab.
Reputatie 5
Badge +3
Als je wil kan ik je dan een andere afstandsbediening sturen. Zou je hiervoor wel je naam, volledig adres en geboortedatum kunnen sturen? Dit kan een privébericht

Hier stuur je een privébericht naar Jasper
Na 13 dagen geen tv hebben kunnen kijken, is nu het koppelen van onze Sony Bravia met de toegezonden nieuwe Tele2 afstandsbediening direct bij de eerste poging gelukt. Bedankt Jasper!
Reputatie 5
Badge +3
Dat is nog eens fijn om te horen 🙂