vraag

Afstandbediening instellen - Samsung smart TV

• 2 mei 2017
  • 12 reacties
  • 12136 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Geachte heer/mevrouw,

Sinds vandaag hebben we een nieuwe t.v. (Samsung smart t.v.
Nu probeer ik met een de tele2 afstandsbediening te laten werken op mijn nieuwe t.v. alleen lukt me dat niet erg.

Ik kan hem zo instellen dat de t.v. de afstandsbediening herkent. Ik kan de t.v. uitzetten met de afstandsbediening, maar wanneer ik het geluid probeer in te stellen met de afstandsbediening, krijg ik een raar scherm op mijn t.v. over externe apparaten e.d.

hebben jullie een idee ?

dank en groet,

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 2
Dag vrk, dat klinkt als een bijzonder probleem. Je hebt namelijk de afstandsbediening al wel kunnen instellen op je Samsung TV maar je krijgt de bronnenlijst tevoorschijn als je op de volume knoppen drukt. Bij deze handleiding kan op pagina 8 twee methodes gevonden worden voor het koppelen van de afstandsbediening. Zou je mij kunnen vertellen welke van de twee methodes jij hebt gebruikt?
Heb beide geprobeerd.
als ik de eerste methode gebruik, heb ik het probleem dat ik dat rare scherm krijg wanneer ik volume wil regelen.
bij methode 2 heb ik bij bijna alle codes dat die het niet werkt, bij sommige werkt die wel, maar blijft ook het probleem met volume staan...
Badge +2
Heb je de tip van @Bombarie ook geprobeerd?
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/samsung-afstandsbediening-icm-amino-setopbox-49607
Reputatie 7
Badge +5
Denk eerder de verkeerde HDMI, Samsung heeft de gewoonte dat hdmi2 voor de settopbox is, hdmi1 is de ARC wat bovenstaande kan verklaren.
Wel moet de tv volume eerst op max gezet worden (met de Samsung ab) anders reageert het niet.
Dus beide ab's tegelijk indrukken, de Samsung op max de tele2 op min anders schrik je je het apelazerus.
heb geen ir zender afstandsbediening erbij... dus dat werkt niet..

Ik moet eerlijk zeggen.. ik ben niet zo technisch met dit soort dingen :)
heb nu een Samsung UE43KU6000.
heb kastje van tele2 via HDMI in het eerste slot moeten doen. HDMI1.

enig idee wat ik kan/moet doen ?
Reputatie 7
Badge +5
Kun je een fotootje plaatsen wat er op het scherm tevoorschijn komt.
trouwens, iets anders.
bij de t.v. zit zo'n ding met ziggo gecertificeerd.. voor zover ik begrijp, kan ik dan een soort kaartje van ziggo in de achterkant doen, zodat alles ook werkt zonder zo'n box.. (moet je wel een abonnement bij ziggo hebben natuurlijk)

Heeft tele2 ook zoiets ? (dan zou het probleem natuurlijk ook opgelost moeten zijn denk ik, want dan werkt de afstandsbediening van de t.v. toch gewoon op alles... ?
Reputatie 5
Badge +2
Helaas heeft Tele2 niet zo'n " smartcard " die je erin kunt stoppen.
jammer ! daar zou tele2 wat aan moeten doen... :)
ik zal even kijken of het lukt voor een foto/afbeelding van wat ik krijg te zien.
Reputatie 5
Badge +2
Ben ik het opzich ook wel met je eens Vrk 😛 Alleen ik ben niet helemaal bekend met hoe die modules werken. Volgens mij lukken ze alleen bij kabel televisie. Of het ook met IPTV zou werken is mij een raadsel
Reputatie 2
Is het nog gelukt met het maken van een foto, vrk?
Reputatie 2
Topic gesloten omwille inactiviteit.