beantwoord

Aansluiting TV via een Router?

• 20 juli 2017
  • 4 reacties
  • 640 x bekeken

Ik heb mijn netwerk ingericht met een router (Asus N66U) achter mijn ZTE modem. Mijn netwerk ziet er nu uit zoals hier geillustreerd: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/eigen-router-achter-het-modem-plaatsen-zinvol-of-onzin-52822

Voor de TV boven zou het erg practisch zijn om deze aan de router te koppelen die op de eerste hangt ivm trekken van kabels. Met KPN heb ik ervaring dat dit wel mogelijk was (al was daar het modem de DHCP server).

Weet iemand of je je TV aan de Router kan koppelen en met de juiste instellingen werkend kan krijgen? Er zijn wel wat draadjes over, maar vraag me af of het nieuwe ZTE modem en router met veel instellingen hier toch wat mogelijkheden in scheppen.
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 21 juli 2017, 08:45

Hallo,

Het moet technisch kunnen maar wordt niet ondersteund door Tele2. Op het moment dat er iets niet werkt kan de klantenservice je niet goed helpen omdat we in zon geval niet alle data uit kunnen lezen.

Dus ik kan het niet aanraden.

Groeten,

Jeroen
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Het moet technisch kunnen maar wordt niet ondersteund door Tele2. Op het moment dat er iets niet werkt kan de klantenservice je niet goed helpen omdat we in zon geval niet alle data uit kunnen lezen.

Dus ik kan het niet aanraden.

Groeten,

Jeroen
Hi Jeroen, dank voor je reactie!

Zou je het niet aanraden puur voor het kunnen uitlezen?
Waarom zou er iets uitgelezen moeten worden? Bedoel je in de situatie dat de TV bijvoorbeeld niet goed werkt?
Beneden zal de TV gewoon direct in het modem zitten, waardoor ik altijd een check kan laten doen in het geval er problemen zijn.

Bij de KPN kan ik me nog herinneren dat er specifieke instellingen nodig waren. En ik neem aan dat je moet letten op de IP range waarin de TV's zich bevinden.

Reden is dat het me behoorlijk scheelt in het leggen van kabels. Connectie via stopcontact wil ik niet.

grt Matthijs
Reputatie 7
Badge +4
Zoals je op het plaatje kunt zien in je eigen eerste post dienen de decoders altijd direct op het modem van Tele2 aangesloten te worden. Deze decoders gebruiken een eigen VLAN.
Dat is jammer zeg...naja, wordt dan een extra lange kabel dus.. 🙂