vraag

4e of 5e decoder en WEER problemen

• 10 februari 2018
  • 7 reacties
  • 356 x bekeken

10 maanden geleden heb ik hier een post geplaatst over gedoe met mijn decoder.
(https://forum.tele2.nl/tv-187/spontane-reset-63730)
Ik heb toen een nieuwe decoder ontvangen. Maar de problemen zijn niet over. Sindsdien hebben we de volgende storingen gehad:
07.04.17, 17.30 uur: decoder reageert nergens meer op. Niet op van kanaal wisselen, zelfs niet op aan/uit.
Stekker eruit getrokken en geherinitialiseerd
13.04.17: 21.40 uur: melding drie dingen tegelijk bezig. Eén stopgezet. Daarna haperend beeld en geen geluid meer.
23.04.17: 09.00 uur: vlak na aanzetten TV begon beeld te haperen. Liep vast. Opnieuw moeten initialiseren
14.04.17, 07.15 uur: TV aan, maar er komt beeld. Stekker eruit/erin. Dan "geen internetverbinding. Kijk de bekabeling na". Ondertussen wel internet op PC. Uiteindelijk modem helemaal uitgezet en opnieuw aan. Toen deed alles het weer.
20.04.17, 20.32 uur: tijdens het zappen blijft alles ineens hangen. Opnieuw moeten initialiseren, wat balen is, want er was ook net een opname begonnen.
22.04.17, 00.01 uur: bij het zappen opeens geen beeld meer en haperend geluid. Op alle kanalen behalve NPO.
TV uitgezet.
29.04.17, 00.14 uur: tijdens het zappen ineens haperend geluid en geen beeld meer. Opnieuw moeten initialiseren.
29.04.17, 00.42 uur: tijdens het zappen ineens haperend geluid en geen beeld meer. Opnieuw moeten initialiseren.
07.05.17, 20.45 uur: tijdens het zappen begint het beeld te haperen en staat dan helemaal stil. Opnieuw initialiseren
08.05.17, 07.10 uur: na aanzetten geen geluid. Wel beeld. Dat tijdens het zappen vastloopt. Opnieuw initialiseren
11.05.17, 20.15 uur: door 2 planningen tegelijk conflict. Een aangeklikt om te verwijderen. Hierbij liep alles vast. tot 3 keer toe de stekker eruit moeten trekken voor hij opnieuw wilde opstarten. Hele startmenu incl. opgeven codes in beeld. Alles overige planningen gewist.
22.05.17, 20.30 uur: toen we wilden zappen werd het beeld zwart. stekker eruit en er weer in.
29.05.17, 21.40 uur: na terugschakelen van hdmi 2 naar hdmi 1 geen beeld, geen geluid. Stekker eruit, opnieuw initialiseren.
03.06.2017, 21.36 uur: uit het niets gaat opeens het beeld op zwart. Geen geluid, geen beeld. Blauwe lampje knippert. Dat gaat weer constant branden, waarna op TV "loading" in beeld komt. Duurt een minuut of 5. Daarna gaat de installatie wizzard van start. Alle geprogrammeerde programma's weer weg.
06.06.2017, 23.30 uur: sommige kanalen staan stil. Andere niet.
12.06.2017, 19.50 uur: geen geluid, beeld staat stil na drie seconden. Opnieuw opstarten
17.06.2017, 22.25 uur: geen geluid, beeld staat stil. Opnieuw opstarten.
21.06.2017. 23.25 uur: na het kijken van een film op de nas terug naar de TV. bij schakelen tussen zenders een seconde of 3 beeld, dan blijft het stil staan. Uiteindelijk alleen nog zwart. Stekker eruit, stekker erin.
29.06.2017, 19.52 uur: geluid valt uit, beeld valt stil: opnieuw initialiseren
02.07.17, 20.35 uur: tijdens het zappen ineens geen beeld meer. Opnieuw moeten initialiseren
08.07.17, 21.25 UUR: tijdens het kijken valt ineens beeld en geluid weg. Begint automatisch opnieuw op te starten.
14.07.2017, 22.12 uur: beeld bevriest, opnieuw moeten initialiseren
20.07.2017, 21.15 uur. Na het programmeren van een programma zwart beeld bij het teruggaan naar "live" TV. TV start automatisch met opnieuw initialiseren
21.07.2017, 00.45 uur: programma geprogrammeerd om op te nemen. Bij het programma stond een rood rondje dat het opgenomen werd, maar in de lijst met opnames kwam het programma niet voor. Het rode lampje op de decoder brandde ook niet. Opnieuw op de rode knop voor "opnemen" drukken gaf een foutmelding dat het niet mogelijk was om op te nemen, dat je een andere keer op nieuw moest proberen (o.i.d). De opname (die niet plaatsvond) beëindigen kon niet door middel van de stopknop lukte niet. Enige oplossing om de boel te stoppen was de stekker eruit trekken. Na opnieuw initialiseren startte de opname automatisch opnieuw en toen gin het goed.
28.08.18, 20.27 uur: tijdens het zappen opeens geen geluid meer. daarna stond het beeld stil. Opnieuw geïnitialiseerd.
14.09.17, 21.25 uur: TV stopt er zomaar mee. Automatisch geherinitialiseerd
20.09.17, 21.25 uur: tijdens het zappen op sommige kanalen geen geluid en stilvallend beeld. Uiteindelijk viel alles uit. Opnieuw geïnitialiseerd
25.09.17, 23.30 uur: tijdens het zappen geen beeld meer. Herinitialiseren
29.09.17, 23.30 uur: beeld opeens donkerder en "nu op TV" in beeld.
01.10.17, 00.17 uur: tijdens het zappen de melding "oeps, er is iets fout gegaan. druk op ok om te herstarten". Na een paar minuten haperend geluid en geen beeld op alle kanalen. Stekker eruit, stekker erin.
Na nogmaals herinitialiseren nog steeds geen beeld en alleen haperend geluid. TV uitgezet
05.10.17, 19.50 uur: geluid valt uit, beeld valt stil, stekker eruit moeten trekken.
12.10.17, 23.00 uur:
05.10.17, 19.50 uur: geluid valt uit, beeld valt stil, stekker eruit moeten trekken.
16.10.17, 22.31 uur: TV slaat vast bij het afspelen van een opgenomen programma. Eerder bij het zappen was er al een zender waar het geluid wegviel, maar daarna konden we gewoon nog kijken.
22.10.17, 23.37 uur: poging tot terugspoelen van programma waar we naar keken. Boel liep vast. In beeld kwam mededeling: "oeps, er is iets fout gegaan. druk op OK om opnieuw te starten." Op OK gedrukt.
24.10.17, 07.20 uur: TV slaat vast. Router start automatisch opnieuw op.
24.10.17, 's avonds: blue screen of death. Computer opnieuw opgestart. Bizar: internet verbinding valt tegelijkertijd weg.
26.10.17, 22.13 uur: TV aan. 2 kanalen zappen en TV begint automatisch te herinitialiseren.
31.10.17, 22.45 uur: TV aan, paar kanalen gezapt en toen werd het beeld zwart. Opnieuw moeten herinitialiseren.
04.11.17, 00.20 uur: na het kijken naar opname terug naar gewone TV en dat blijkt niet te lukken. Zwart beeld.
Herinitialiseren was enige oplossing.
14.11.17, 23.13 uur: na 10 minuten TV kijken naar af en toe haperend beeld ineens zwart beeld en spontane herinitialistatie. Hierna weer haperingen in geluid en beeld.
18.11.17. 22.00 uur. Tijdens film met vertraging (dus halverwege op pauze en tijdens live uitzending terugkijken) opeens filminfo in beeld. Beeld erachter donker. Niet weg te krijgen, behalve door naar andere zender te gaan en weer terug. Maar dan wel het deel van de film dat nog niet bekeken is kwijt.
21.11.2017, 21.48 uur: TV houdt er zomaar mee op, internet klopt eruit, telefoon doet het niet: modem knippert rood.
24.11.2017, 7.00 uur: TV : geen netwerkverbinding. Kijk uw netwerkbekabeling na. Mededeling niet weg te krijgen met kabel eruit en er weer in.
Internet doet het wel, telefoon ook. Wifi niet.
24.11.2017, 7.45 uur: alles helemaal uitgezet, stroom eraf en er weer op. Melding : Oeps er is iets fout gegaan. Automatisch herinitialiseren en de TV doet het weer.
27.11.17, 21.19 uur: bij een poging een programma terug te spoelen slaat de TV vast en moet er op ok gedrukt worden om te herinitialiseren.
07.12.17, 22.55 uur: na pauzeren opname geen geluid meer. Ook niet op live TV. Even later viel ook het beeld stil.
Na stekker uit en in kastje melding: 'Er is geen netwerkverbinding. Kijk uw bekabeling na.'
Internet doet het. Telefoon doet het.
17.12.17, 17.05 uur: na heel weekend afwezig TV weer aan. Meteen zwart beeld bij diverse zenders. NL deed het heel even wel. Toen viel alles weg en moest er opnieuw geïnitialiseerd worden.
24.12.17, 00.05 uur: programma op pauze willen zetten. Lukte niet, melding in beeld "oeps er is iets fout gegaan. Druk op OK om te herstarten". Opnieuw moeten initialiseren. Wilde niet lukken. Stekker eruit, stekker erin. Alleen RTL7 goed. Rest geen of hakkelend geluid en/of beeld.
24.12.17. 00.35 uur: nog 2 keer stekker eruit, stekker erin. Beeld en geluid blijft weg of haperen.
28.12.17: ergens in de avond slaat opeens weer alles vast en moet de boel opnieuw opgestart. Geen zin om het op het juiste moment te registreren, dus geen tijd.
29.12.17, 22.41 uur: tijdens het kijken start opeens het kastje spontaan opnieuw op.
31.12.17, zie gisteren.
09.01.18: 00.00 uur: de boel gaat spontaan opnieuw opstarten.
10.01.18: 23.10 uur: de boel gaat spontaan opnieuw opstarten.
11.01.18, 06.40: geen netwerkverbinding. Stekker eruit/erin geen oplossing. Wel internet, wel telefoon.
11.01.18, 07.30 uur: router helemaal uit en weer aan gezet. Twee keer. Lang moeten wachten, toen deed alles het weer.
14.01.18, 20.00 uur: bij het terugspoelen van het beeld sloeg alles vast en moest het systeem opnieuw opgestart.
14.01.18, 21.45 uur: na weer willen afspelen na pauzeren "oeps, er ging iets mis, druk op OK om opnieuw op te starten" in beeld.
16.01.18, 07.03 uur: tijdens het kijken stopt het beeld. na zappen en weer terug nog even een paar seconden beeld en geluid en dan alles op zwart. stekker eruit.

Afgelopen donderdag hebben wij wederom een nieuwe decoder gekregen. En ook die is al 2 keer vastgelopen.
Spontaan ging het beeld op zwart en sprongen alle lampjes op de decoder aan. En vannacht had ik 5 programma's geprogrammeerd om op te nemen, maar na het eerste programma is schijnbaar hetzelfde gebeurd. Want vanmorgen bleek maar 1 programma opgenomen, brandden alle lampjes van de decoder weer en kregen we geen beeld.
Uiteraard gebeld en dit keer blijkt het een kapotte voeding te zijn (net nieuw uit de doos!). Gelukkig hadden we de voeding van de vorige decoder nog, dus die hebben we aangesloten.

Tele2, sinds november 2015 hebben we al 121 storingen gehad! Dit is toch niet normaal? Kijk nou eens naar de soort storingen. Wat is hier de oorzaak van? Hoe kan het opgelost? Want ik begin het toch wel heel erg zat te worden.

De snelheid van de verbinding is goed (zowel volgens een postcode check via internet als jullie eigen testmethode), alle bekabeling is vervangen, eerst door eigen kabels, later door die van jullie monteur, ik heb m'n abonnement al een keer ge-upgrade.

Een nieuwe decoder is GEEN oplossing. Een nieuwe provider misschien wel .....

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mijn advies, houd je posts leesbaar. Deze opsomming is niet zo intressant voor andere forumleden. Je kunt het beste je boodschap kort en daardoor krachtig houden.
Reputatie 5
Badge +2
@Cyberbabe

Als ik het zo lees uit jouw langdradige verhaal, dan is de decoder ( en daarmee de voeding ) al meerdere keren vervangen. Toch blijf je het probleem ervaren dat alle 4 lampjes beginnen te branden en daarna problemen opspelen.

Dus vandaar even voor de zekerheid de vraag van mijn kant:

- Heb je de decoder aangesloten d.m.v. een verlengsnoer of een stekkerdoos?

- Zoja? Zou je het voor de gein eens kunnen testen op een andere stekkerdoos of stopcontact? In de meest uitzonderlijke gevallen wil het nog wel eens voorkomen dat het stopcontact of de stekkerdoos niet helemaal lekker is en daarmee de problemen veroorzaakt. Want als alle 4 lampjes gaan branden geeft de decoder in prncipe aan dat de stroomtoever niet helemaal lekker is voor zover ik weet!
Mijn advies, houd je posts leesbaar. Deze opsomming is niet zo intressant voor andere forumleden. Je kunt het beste je boodschap kort en daardoor krachtig houden.

Snap ik, beste Eric, maar ik heb die ellenlange lijst (en dit is nog maar een overzicht van de storingen van slechts één jaar) geplaatst om Tele2 van gedetailleerde informatie te voorzien van de problemen die ik al ruim twee jaar ondervind. Ik ga er namelijk van uit dat Tele2 hier ook meeleest. En via de telefoon en een mannetje bij mij thuis is het niet gelukt.
Het spijt me als andere forumleden het niet zo interessant vinden, maar ik weet niet hoe ik anders tot Tele2 door moet dringen.

En BaardDraakje: ja, hij zit op een stekkerdoos. En ja, we hebben al eens een andere geprobeerd.
Oh, en die vier lampjes die tegelijk gaan branden? Dat is iets nieuws, wat alleen op de laatst (afgelopen donderdag) geïnstalleerde decoder van toepassing is.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Als alle lampjes gaan branden is er over het algemeen een probleem met de voeding van de decoder. Aangezien de decoder al meerdere keren vervangen is en je een andere stekkerdoos hebt geprobeerd ligt het niet aan de decoder. Zou je de decoder op een andere stroomgroep kunnen aansluiten? Het kan namelijk zijn dat je last hebt van piekstroom.

Groeten,

Jeroen
Beste Jeroen,

Dat van die lampjes is alleen bij de laatste decoder het geval geweest. Die hebben we voorzien van een nieuwe voeding dus dat zou nu opgelost moeten zijn.

Als al de andere storingen (zie de waslijst in mijn initiële bericht. Dit is "slechts" de helft van alle storingen) ook mogelijk veroorzaakt worden door piekstroom, dan is het het proberen waard. Hoe dat dan moet, moet ik uitvinden, want waar vind ik dan een stopcontact in mijn huis die op een andere stroomgroep zit en hoe overbrug ik de afstand tussen dat stopcontact en de TV?
Doe wat mijn kinderen van 7 en 8 deden toen we in dit huis kwamen wonen:
Verwijder de zekering van groep 1 in de meterkast. kijk dan welke lampen en stopcontacten geen spanning meer hebben, noteer dit. Plaatse de zekering van groep 1 terug en doe hetzelfde voor groep 2, enz.
(moet je wel kinderen met technische aanleg voor hebben 😉)
Reputatie 5
Badge +3
Als je in het bezit bent van een multimeter kan je de desbetreffende WCD eens doormeten omdat uit te sluiten.
Tussen nul en fase (de 2 gaatjes) tussen de 230V en 238V dan tussen aarde en fase ook 230-238V
tussen nul en aarde moet 0 zijn.