beantwoord

2 tv's tegelijk gaat niet

• 8 oktober 2015
  • 8 reacties
  • 271 x bekeken

Geachte heer/mevrouw,

afgelopen week constateerde ik bij mij thuis het volgende: ik beschik thuis over een alles-in-1-pakket van Tele2 maar nu is het geval dat ik een extra kastje heb om boven ook tv te kunnen kijken (een extra interactieve decoder dus).
Nu viel mij afgelopen week op dat het niet mogelijk is om tegelijkertijd de beide tv's aan te hebben op een andere
zender. Het is wel mogelijk om beide tv's aan te hebben op dezelfde zender, maar niet beide op een andere
zender. Waar heeft dit mee te maken? Door dit fenomeen kunnen we thuis dus maar van 1 tv tegelijk gebruikmaken,
terwijl we juist een tweede kastje hebben zodat andere mensen in huis ook hun eigen programma's kunnen kijken!

Graag ontvang ik van u een oplossing voor dit probleem, aangezien ik anders voor niets een 2e kastje in mijn pakket
heb zitten. Het is bijvoorbeeld wel mogelijk om tv te kijken en via de Tele2-app op een andere zender ook 'live' tv te kijken,
(zonder haperingen) het lijkt mij dus dat het niet met de snelheid van het internet te maken kan hebben.

Hopelijk kunt u mijn vraag beantwoorden zodat we het probleem op kunnen lossen.
icon

Beste antwoord door Gela 9 oktober 2015, 13:23

De infrastructuur is bij jullie nog niet echt aangepast aan de huidige tijd zullen we maar zeggen. Hier heeft KPN nog het nodige te doen want de waarde’s die ik hier zie zijn vrij laag te noemen.

Nu heb je ADSL met een max. van 10Mb/s en een daadwerkelijke download van krap 7Mb/s.
Bij VDSL staat een max. van 20Mb/s, en ik zeg het nog maar een keer. Er staat Maximum.

Wat de daadwerkelijk download wordt is van hieraf niet te zeggen, maar de kans is groot dat je tenminste 2 keer de snelheid van nu haalt, of misschien wel meer. Zeker is dat niet dus.

Mijn advies zou luiden:
Bel met de verkoopafdeling van Tele2 nr. 0800-1602 en vraag naar de mogelijkheden om je lijn op te waarderen van ADSL naar VDSL.

De kans is wel groot dat men daar de te verwachten snelheid kan opgeven. Het lijkt me in elk geval sneller worden dan wat je nu hebt.
Je betaald dan 3,00 euro per maand meer en hebt een nieuw contract van een jaar.
En je beide tv’s zouden dan goed moeten kunnen werken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Toch is het wel handig als je de gemeten snelheid (met de decoders uit) hier vermeldt.
Toch is het wel handig als je de gemeten snelheid (met de decoders uit) hier vermeldt.

Bedankt voor je reactie WhTurner, maar hoe doe ik dat? Alle de 2 decoders uit het stopcontact halen en via de pc een snelheidstest doen? Weet jij hier toevallig een site voor?

Bedankt!
Badge +2
Probeer deze eens. En ja zonder de decoders erbij.

http://speedtest.tele2.nl/?_ga=1.977591.722440862.1426272966
Beste helpers,

ik heb even uitgevoerd wat jullie vroegen: beide decoders uit het stopcontact en daarbij de smartphones en tablet van de WIFI (dacht dat dit ook wel invloed zou hebben). Daarna de test uitgevoerd via speedtest.tele2.nl met de volgende schrikbarend lage cijfers:

Last Result:
Download Speed: 6882 kbps (860.3 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 810 kbps (101.3 KB/sec transfer rate)
Latency: 24 ms
Jitter: 17 ms
8-10-2015 17:50:51

Daarbij even opgezocht waar de wijkcentrale zit via bbd. Deze zit op +- 1593 m.

Hoe nu verder...
Reputatie 5
Badge +3
Van die getallen wordt je niet vrolijk, de afstand verklaard veel.
De ping en jitter zijn wel goed te noemen, dus kan Tele2 nog proberen op afstand je modem scherper (sneller) in te trainen.
Badge +2
Toch maar even nog een testje doen. Kijk eens op deze site, https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ .

Hier kun je zien wat er op jou adres mogelijk is betreffende de snelheid die je nu duidelijk te kort komt.
Als je een beetje mazzel hebt is de straatkast/wijkkast aangepast en kun je sneller internet (VDSL) aanvragen.

Bij Tele2 is dat maar 3 euro per maand meer en het verschil in snelheid kan enorm zijn.

Dan maakt de afstand naar de centrale niet veel meer uit. Zelf zit ik op 2196 meter daar vandaan en haal probleemloos ruim 38Mbit/s.
Toch maar even nog een testje doen. Kijk eens op deze site, https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ .

Hier kun je zien wat er op jou adres mogelijk is betreffende de snelheid die je nu duidelijk te kort komt.
Als je een beetje mazzel hebt is de straatkast/wijkkast aangepast en kun je sneller internet (VDSL) aanvragen.

Bij Tele2 is dat maar 3 euro per maand meer en het verschil in snelheid kan enorm zijn.

Dan maakt de afstand naar de centrale niet veel meer uit. Zelf zit ik op 2196 meter daar vandaan en haal probleemloos ruim 38Mbit/s.

Ik heb even de extra test uitgevoerd met de volgende resulaten:

Actuele Beschikbaarheid
Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check (groen vinkje dus)
Distributiepunt(en): Kmpn-Lgld
Internet Snelheid: 20 Mbit/s
iTV: 2 HD

Wat: FttH
Beschikbaar: Small red cross (rood vinkje)
Distributiepunt(en): -
Internet Snelheid: -
iTV: -

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+: 10 Mbit/s
VDSL2*: 20 Mbit/s
Bonding*: -

*ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.

Geplande upgrades
Status: Geen geplande upgrades gevonden

Dus als ik jou goed begrijp Gela, kan ik via Tele2 versneld internet aanvragen voor een paar euro per maand en op die manier wel mijn 2 tv's tegelijk gebruiken? Of garandeert het aanvragen van extra snelheid niet dat je het daadwerkelijk ook hebt?

Bedankt voor de hulp weer!
Badge +2
De infrastructuur is bij jullie nog niet echt aangepast aan de huidige tijd zullen we maar zeggen. Hier heeft KPN nog het nodige te doen want de waarde’s die ik hier zie zijn vrij laag te noemen.

Nu heb je ADSL met een max. van 10Mb/s en een daadwerkelijke download van krap 7Mb/s.
Bij VDSL staat een max. van 20Mb/s, en ik zeg het nog maar een keer. Er staat Maximum.

Wat de daadwerkelijk download wordt is van hieraf niet te zeggen, maar de kans is groot dat je tenminste 2 keer de snelheid van nu haalt, of misschien wel meer. Zeker is dat niet dus.

Mijn advies zou luiden:
Bel met de verkoopafdeling van Tele2 nr. 0800-1602 en vraag naar de mogelijkheden om je lijn op te waarderen van ADSL naar VDSL.

De kans is wel groot dat men daar de te verwachten snelheid kan opgeven. Het lijkt me in elk geval sneller worden dan wat je nu hebt.
Je betaald dan 3,00 euro per maand meer en hebt een nieuw contract van een jaar.
En je beide tv’s zouden dan goed moeten kunnen werken.