beantwoord

Whatsapp berichten laden na periode offline

• 24 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 695 x bekeken

Hi,

Op reis is mijn telefoon gestolen, ongeveer twee maanden geleden. Tot gister ben ik offline geweest maar inmiddels heb ik een nieuwe telefoon (jippie!). Het probleem is echter dat, toen ik whatsapp installeerde, er geen nieuwe berichten van de afgelopen twee maanden laadden. Wel heb ik een backup van mijn berichten tot 24/6.
Op de site van whatsapp las ik dat na 30 (of 40) dagen je nummer op een lijst komt en als je vervolgens inlogt via een andere telefoon (wat ik heb gedaan) je accountgegevens worden gewist (profiel, groepsapps, chats). Echter zou ik heel graag mijn account weer terug willen en alle berichten van de afgelopen tijd lezen! Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen, of dat whatsapp zelf dit zou kunnen? Hoor het graag.

Joost
icon

Beste antwoord door Rena Chan 24 augustus 2018, 16:57

Ik ben bang dat het niet gaat lukken. Door de encryptie die Whatsapp erover heen gooit en er niks op de servers bewaard word.

Inderdaad.

Wanneer je een bericht voor het eerst naar iemand stuurt, wordt een private key gemaakt zodat de berichten tussen beiden contacten gecodeerd en gedecoreerd kunnen worden.

Als je een bericht stuurt naar iemand en deze persoon heeft de telefoon uit staan, dan blijft het tijdelijk in de servers van Whatsapp (voor 30 dagen dacht ik), zet je je telefoon aan binnen de 30 dagen krijg je de berichten gewoon.

Log je in vanuit een andere telefoon, dan kun je nieuwe telefoon de berichten niet decoderen, je ziet dan een bericht die zegt dat de andere partij ook online moet komen, wat Whatsapp dan doet is opnieuw een private key genereren en de berichten die de andere persoon verstuurd heeft wordt dan opnieuw verzonden, maar er zijn we wat voorwaarden, de berichten worden niet verzonden als:

Je na 30 dagen inactiviteit inlog vanuit een nieuwe telefoon

De verzender de berichten verwijderd heeft

De verzender jou geblokkeerd heeft

Dus val je al bij het eerste voorwaarde, je bent te lang inactief geweest waardoor je nr als een nieuwe account is aangemeld, als berichten opgeslagen in de servers van Whatsapp waren, zijn ze nu verwijderd.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je accountinfo en groepsinfo zit bewaard op de whatsappserver. Die wordt dus weer gedownload als je op je nieuwe telefoon inlogd met hetzelfde telefoonnummer.
De gespreksgegevens worden niet door whatsapp bewaard. Maar er zit een "standaard" backup mogelijkheid in whatsapp welke naar een door jouw gekozen cloudserver wordt geupload. Als je dit hebt gedaan kun je deze ook weer ophalen.

Zie ook: https://faq.whatsapp.com/nl/android/20887921/
Hi Eric, dankje voor je antwoord. Het probleem is alleen dat ik (te lang) offline ben geweest. Als ik dus inlog in mijn account van whatsapp zie ik nul gesprekken. Het gaat juist om alle gesprekken van de afgelopen twee maanden 😞
Reputatie 7
Badge +4
Gesprekken had je zelf moeten backuppen. Dan is het onbeperkt houdbaar. Als je dit niet hebt gedaan zijn ze weg.
Gesprekken had je zelf moeten backuppen. Dan is het onbeperkt houdbaar. Als je dit niet hebt gedaan zijn ze weg.
Het probleem is dus dat ik twee maanden geen telefoon heb gehad en dus ook niet kon backuppen of mijn apps lezen. Ik hoop dus op een of andere manier al die appjes terug te krijgen.
De site van whatsapp zegt dat appjes van hun server verwijderen zodra ze bezorgd zijn, maar dat kon bij mij natuurlijk niet.
Reputatie 7
Badge +4
Dan misschien een vraah stellen aan hun helpdesk of whatsapp forum? Dan heb je veel meer ervaringen gebundeld.
Reputatie 5
Badge
Dan misschien een vraah stellen aan hun helpdesk of whatsapp forum? Dan heb je veel meer ervaringen gebundeld.

Ik ben bang dat het niet gaat lukken. Door de encryptie die Whatsapp erover heen gooit en er niks op de servers bewaard word.
Reputatie 7
Badge +2

Inderdaad.

Wanneer je een bericht voor het eerst naar iemand stuurt, wordt een private key gemaakt zodat de berichten tussen beiden contacten gecodeerd en gedecoreerd kunnen worden.

Als je een bericht stuurt naar iemand en deze persoon heeft de telefoon uit staan, dan blijft het tijdelijk in de servers van Whatsapp (voor 30 dagen dacht ik), zet je je telefoon aan binnen de 30 dagen krijg je de berichten gewoon.

Log je in vanuit een andere telefoon, dan kun je nieuwe telefoon de berichten niet decoderen, je ziet dan een bericht die zegt dat de andere partij ook online moet komen, wat Whatsapp dan doet is opnieuw een private key genereren en de berichten die de andere persoon verstuurd heeft wordt dan opnieuw verzonden, maar er zijn we wat voorwaarden, de berichten worden niet verzonden als:

Je na 30 dagen inactiviteit inlog vanuit een nieuwe telefoon

De verzender de berichten verwijderd heeft

De verzender jou geblokkeerd heeft

Dus val je al bij het eerste voorwaarde, je bent te lang inactief geweest waardoor je nr als een nieuwe account is aangemeld, als berichten opgeslagen in de servers van Whatsapp waren, zijn ze nu verwijderd.
Reputatie 7
Badge
Oude berichten die op je oude telefoon al stonden, krijg je alleen terug vanuit een cloud backup als je die zelf van tevoren gemaakt hebt (kan automatisch dagelijks). Berichten van de afgelopen 2 maanden heeft whatsapp waarschijnlijk verwijderd vanwege te lange inactiviteit.