Whatsapp

• 20 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 1028 x bekeken

Ik heb vanmorgen via WhatsApp audio naar Turkije gebeld via WiFi thuis en dat werd in rekening gebracht, ben al uren bezig met medewerkers maar geen resultaat! Ze denken dat ik via m’n “normale” telefoon heb gebeld, wat een belediging! Dat kan ik niet eens betalen! Wat een deceptie ! Krijg wel het eerste gesprek vergoed, maar hoe moet ik nu verder? Durf nu helemaal niet meer te bellen!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je echt via Whatsapp heb gebeld, dan is het alleen een data verbinding nodig en het is onmogelijk dat dit als een normale gesprek geregistreerd is.

Hier kunnen 2 dingen mis zijn gegaan:

- kosten komen van iets anders

- je hebt een normale telefoon gesprek gedaan, dat gebeurt nogal vaak, vooral met mensen die Facetime gebruiken, volgende keer opletten.
Reputatie 7
Badge +4
Als jij met whatsap belt, dan is dat normaal totaal niet zichtbaar voor Tele2. Het feit dat ze het nummer + tijdstip van het gesprek hebben gefactureerd geeft al aan dat je met de normale telefoonfunctie hebt gebeld. Dat is geen belediging, maar een feit! Dat je nu medewerkers al uren bezighoud is wat dat betreft totaal overbodig, en het is al helemaal netjes dat je ze zelfs nog een vergoeding hebben gegeven.

Wat je kan doen als je dit nog eens wilt proberen is om je telefoon in FLIGHTmodus te zetten. Daarna weer wifi aan en dan is de verbinding met het Tele2 mobiele netwerk compleet verbroken.
Bedankt voor je reactie , ik heb weer gebeld naar Turkije en nu wordt het niet in rekening gebracht , ik heb zelfs screenshots toegestuurd dat het via de WhatsApp audio heeft plaatsgevonden maar ik kreeg ontwijkende antwoorden. De fout ligt echt bij Tele2 hoe dan ook, nu hopen dat het goed blijft gaan ook als ik volgende week zelf in Turkije ben, nogmaals bedankt Rena , groet JH
Als jij met whatsap belt, dan is dat normaal totaal niet zichtbaar voor Tele2. Het feit dat ze het nummer + tijdstip van het gesprek hebben gefactureerd geeft al aan dat je met de normale telefoonfunctie hebt gebeld. Dat is geen belediging, maar een feit! Dat je nu medewerkers al uren bezighoud is wat dat betreft totaal overbodig, en het is al helemaal netjes dat je ze zelfs nog een vergoeding hebben gegeven.

Wat je kan doen als je dit nog eens wilt proberen is om je telefoon in FLIGHTmodus te zetten. Daarna weer wifi aan en dan is de verbinding met het Tele2 mobiele netwerk compleet verbroken.
Nogmaals.... aan mijn screenshots kun je zien dat ik met WhatsApp audio heb gebeld , via mijn WiFi thuis , bedankt voor de tip vd vliegtuig stand aan te zetten, Gr JH
Reputatie 7
Badge
Dat heb ik nog nooit gehoord, ben benieuwd of wij die screenshots anders lezen (zorg wel dat er geen persoonlijke informatie of telefoonnummers op staat). En kijk goed of de datum en tijden exact overeenkomen met de bel gegevens op de factuur, zodat je zeker weet dat het dezelfde gesprekken betreft. Wat voor toestel gebruik je overigens?