Verhoging EU databundels

Reputatie 7
Badge +4
  • Goldmember
  • 13266 reacties
Het gebruik van data zonder bijbetaling binnen de EU is verhoogd.
Bundels tot en met 10Gb hebben deze ook beschikbaar binnen de EU.
Bij bundels van 20GB en unlimited is dat nu 12 GB in plaats van 9 Gb.
https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/buitenland/

8 Reacties

Reputatie 5
Badge
Was wel mooi geweest als de roaming voorwaarden van T-Mobile werden aangenomen, gelijk 4G roaming 🤐
Reputatie 7
Badge +4
simnlru schreef:

Was wel mooi geweest als de roaming voorwaarden van T-Mobile werden aangenomen, gelijk 4G roaming 🤐

Helaas.. De simkaart is nog steeds van Tele2, dus liften klanten gewoon mee met de Zweedse roaming overeenkomsten. Pas na het wisselen van sims krijg je een T-mobile ID / IMSI en dezelfde behandeling als de huidige T-Mobile gebruikers in het buitenland. Maar misschien blijft Tele2 wel als budgetmerk bestaan naast een premium T-Mobile merk, kost wat meer, maar dan heb je ook meer? De tijd zal het leren.
Reputatie 5
Badge
eric schreef:

simnlru schreef:

Helaas.. De simkaart is nog steeds van Tele2, dus liften klanten gewoon mee met de Zweedse roaming overeenkomsten. Pas na het wisselen van sims krijg je een T-mobile ID / IMSI en dezelfde behandeling als de huidige T-Mobile gebruikers in het buitenland. Maar misschien blijft Tele2 wel als budgetmerk bestaan naast een premium T-Mobile merk, kost wat meer, maar dan heb je ook meer? De tijd zal het leren.

Lijkt me stug qua het premium gedeelte, ze gaan namelijk allebei investeren in 5g samen.

Het IMSI kunnen ze toch veranderen? de simkaart die we nu hebben kun je en de Nederlandse en de zweedse IMSI gebruiken in het buitenland (behalve de 4G roaming van Tele2 zweden).

Of zit dit al echt voorgeprogrammeerd of is dit te pushen via instellingen (carrier).
Reputatie 6
Badge
Tele2 biedt nog een jaar actief unlimited voor 25 euro aan voor nieuwe klanten. Dat gaan ze natuurlijk niet onder het TM merk doen. Het Tele2 merk zal dus minimaal nog een jaar bestaan. Zelf geven ze aan dat de drie merken TM, Tele2 en Ben (voorlopig) blijven bestaan.
https://www.tele2.nl/beloftes/#faq-worden-de-verschillen-tussen-de-internationale-bundels-gelijkgetrokken
Reputatie 5
Badge
pipodeclown schreef:

Tele2 biedt nog een jaar actief unlimited voor 25 euro aan voor nieuwe klanten. Dat gaan ze natuurlijk niet onder het TM merk doen. Het Tele2 merk zal dus minimaal nog een jaar bestaan. Zelf geven ze aan dat de drie merken TM, Tele2 en Ben (voorlopig) blijven bestaan.
https://www.tele2.nl/beloftes/#faq-worden-de-verschillen-tussen-de-internationale-bundels-gelijkgetrokken

Klopt maar het blijft daarna volgens Tele2 nog 3 jaar doorlopen (verandert er niks).

Misschien binnenkort toch maar eens verlengen, maar wacht eerst op wat duidelijkheid.
Reputatie 6
Badge
Klopt, aansluitend wordt er twee jaar niet (eenzijdig) aan die 25 euro getornd, ook als je niet verlengd maar het abo gewoon laat doorlopen. Wat ik bedoel is dat zolang het Tele2 merk apart blijft bestaan (misschien wel veel langer dan een jaar, zoals Eric ook aangeeft) het aanbod van Tele2 wezenlijk anders kan zijn dat het aanbod van TM. Dus ook dat een product zonder 4G roaming kan blijven bestaan. Bij Ben heb je ook geen 4G roaming, las ik net.
Reputatie 7
Badge +4
pipodeclown schreef:

Dus ook dat een product zonder 4G roaming kan blijven bestaan. Bij Ben heb je ook geen 4G roaming, las ik net.

Bij Ben moet je zelfs bijbetalen als je 4G in Nederland wilt gebruiken.

Zo heeft elk van de T-Mobile merken straks hun eigen kenmerken. Het KPN merk en Telfort kun je ook niet 1:1 vergelijken, en dat hoeft ook niet zolang je als consument maar keuze hebt.
Reputatie 6
Badge
De drie merken dienen dan wel onderscheidend te blijven. KPN heeft destijds Hi gestopt, omdat het niet meer onderscheidend was. Inmiddels is daar Simyo voor teruggekomen. Drie onderscheidende, eigen merken lijkt me ook wel een beetje de max. De rest (budget markt) gaat via de MVNO’s. TM moet dus wel zorgen dat er inderdaad een (onderscheidende) keuze blijft bestaan. Ook tussen Ben en Tele2. Ik hoorde wel weer Tele2 reclame op de radio.

Reageer